وزير اطلاع رساني سوريه: عربستان در جنایاتش علیه سوریه، مورد حمايت آمريكاست

"عمران الزعبي" وزير اطلاع رساني سوريه عربستان را متهم كرده كه پشتيباني مالي براي تجاوز به ارتش سوريه مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت خبري "پانوراما-الشرق الاوسط"، عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه، سعودي‌ها را متهم كرد كه براي تجاوز به ارتش سوريه سرمايه گذاري مي كند و گفته است كه او مورد حمايت آمريكاست.

وي در خلال مصاحبه اي با تلويزيون رسمي سوريه گفته است: تجاوز خارجي كه كشورش از سوي تروريست ها با آن درگير است ، در پشت آن كشورهاي معروفي مي‌باشند كه تمام سوري‌ها را هدف قرار دادند.

وي گفت : 75درصد گروه‌هاي تروريستي از مليت سوري نمي‌باشند.

وي در صحبت‌هايي كه خبرگزاري رسمي سوريه آن را منتشرساخته گفته است: نيروهاي مسلح ما دربهترين شرائط مي‌باشند و توانسته اند پيشرفتي را حاصل كنند و مناطقي را كه تروريست ها در آن جا بودند بازگردانند.

وي گفت : عربستان سعي دارد تا جايگاه سياسي‌اش را بطوري‌ كه او را در جايگاه متفاوتي با آمريكا قرار دهد به پيش ببرد ، اما در حقيقت امر؛ عربستان يك حاشيه متروكي است كه سبب تمايل آمريكا براي نابودي كردن سوريه قرار گرفته است.

وي به انتقاد خود از عربستان كه از مخالفان پشتيباني مي‌كند پرداخت و گفت : چه كسي باور مي‌كند كه عربستان با آمريكا فرقي داشته باشد؟ در حالي كه او يكي از كشورهاي تحت الحمايه امريكاست كه پايگاه‌هاي نظامي هوايي، زميني ، دريايي آمريكايي دارد.

وي گفت : ايالات متحده مي خواهد سوريه كشوري ضعيف باشد كه قادر نباشد كه با اسرائيل مقابله كند تا اين سرزمين مقدس آزاد شود ، و سعودي كشوري است كه اين كار را همراه با كشورهاي حوزه خليج فارس برعهده گرفته است .

وي همچنين درباره نشست ژنو 2 گفته است : مهمترين بند كه در دستوركار نشست ژنو2 بايدقرار گيرد مبارزه با تروريسم به هرشكل آن است و اين كه يك توافق سوري انجام پذيرد كه تمام كشورهاي جهان براي مبارزه با تروريسم از آن پشتيباني كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۲
ولعن الله الالقوم آل سعودالوهابی وآل خلیفه وکلهم اهل الشروالنفاق من دیارمملکته السوریه لعنت الله علیهم اجمعین
آخرین اخبار