آشنایی با حریفان سپاهان در لیگ قهرمانان 2014 آسیا

سايت رسمي باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در گزارشی به تحلیل و بررسی رقبای تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان 2014 آسیا پرداخته است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران سايت رسمي باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در گزارشی به تحلیل و بررسی رقبای تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان 2014 آسیا پرداخته است.
 
 
این گزارش را با هم می خوانیم:
 
گذر الهلال دوباره به سپاهان افتاد/ طوفان زرد آسیا مقابل موج آبی
 
الهلال عربستان:


دست قرعه باز هم الهلال و سامی جابر را در گروه سپاهان قرار داد تا این دو تیم مطرح قاره آسیا بعد از حاشیه‌های ایجاد شده بر سر اتفاقات آخرین بازی‌شان در سال ۲۰۱۱ باز هم مقابل هم در یک گروه قرار گیرند.
 
الهلال عربستان به عنوان سرشناس‌ترین حریف سپاهان در گروه سوم مسابقات با وجود اسم و رسم بزرگی که دارد هنوز موفق به کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نشده است.
این باشگاه با به دست آوردن ۴۷ جام قهرمانی پرافتخارترین باشگاه ورزشی کشور عربستان است شهرت این تیم به دلیل داشتن هواداران پرتعداد و گسترده در تمام عربستان است.
الهلال القاب بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به "رئیس"، "باشگاه قرن آسیا" و "موج آبی" اشاره کرد. فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال از الهلال به عنوان باشگاه قرن آسیا یاد کرده است. این باشگاه که در حال حاضر تحت ریاست عبدالرحمن بن مسعد قرار دارد، در سال ۱۹۵۷ تأسیس شده است.

 باشگاه الهلال در ابتدا تحت عنوان باشگاه المپیک فعالیت خود را آغاز کرد اما یک سال بعد به الهلال تغییر نام داد و این تیم ۱۳ بار قهرمان لیگ حرفه‌ای عربستان، ۶ بار قهرمان جام پادشاهی سعودی، ۷ بار قهرمان جام ولیعهدی، ۷ بار قهرمان جام فدراسیون فوتبال سعودی، ۲ بار قهرمان جام برندگان جام آسیا، ۲ بار قهرمان جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا و ۲ بار قهرمان سوپر جام باشگاه‌های آسیا شده‌است. این تیم همچنین، مقام‌هایی را در لیگ و جام و اَبَرجام باشگاه‌های کشورهای عربی، به دست آورده‌است.

 در مورد ورزشگاه خانگی الهلال عربستانی این را هم بدانید که بزرگترین ورزشگاه مسقف دنیا است و چتر بزرگی با شعاع ۲۴۷ متر آن را پوشانده است و سال احداث آن به ۱۹۸۷ میلادی برمی‌گردد.

الهلال در سال‌های گذشته بارها و بارها با نمایندگان ایران مثل پرسپولیس، مس کرمان، ذوب آهن، سپاهان و استقلال بازی کرده است که مهمترین آن مربوط به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۰ است که ذوب آهن در مجموع دو بازی رفت و برگشت در مقابل این تیم به پیروزی رسید و راهی فینال شد.
 
الهلال قبل از این یک بار در نهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا با سپاهان همگروه بودند که در بازی رفت سپاهان با گل‌های توره و فابیو جانواریو در خاک عربستان از نماینده ایران شکست خورد و در بازی برگشت هم حاصل کار دو تیم تساوی یک بر یک بود که بعد از آن بازی جو سازی عربستانی‌ها و سامی جابر مبنی بر آلوده بودن آب‌های مصرف شده توسط بازیکنان این تیم بوسیله کنفدراسیون فوتبال آسیا رد شد.
 
الهلال در حال حاضر در لیگ چهارده تیمی عربستان با ۲۶ امتیاز از دوازده بازی بعد از النصر در جایگاه دوم حضور دارد بازی بعدی این تیم روز ۲۳ آذر در مقابل الفتح برگزار خواهد شد.  
بازیکنان سرشناسی چون تیاگو نوز (برزیل)، نصیر الشمرانی، سگوندو کاستیلو (اکوادور)، محمد شلهوب، سالم الدوساری، یاسر القحطانی، چوسونگ هون(کره جنوبی)، ولید عبدالله و عادل هرمان (مراکش) در این تیم بازی می‌کنند که در بین آنها تیاگو نوز تا پایان هفته دوازدهم با ۹ گل زده در رده دوم جدول گلزنان لیگ عربستان حضور دارد و نصیر الشمرانی هم با ۷ گل زده او را تعقیب می کند. سرمربیگری این تیم هم به عهده سامی جابر بازیکن معروف و پرحاشیه فوتبال عربستان در سال‌های گذشته است.  
 
 
 
اسطوره رئال همگروه سپاهان شد/ فرصت انتقام
 
السد قطر:

 
السد قطر تیمی که یکی از تلخ ترین خاطرات فوتبال اصفهان در رده های بین المللی را رقم زد بعد از سه سال باز هم به سپاهان رسید تا   سپاهانی ها به فکر انتقامی سنگین از این تیم باشند.

شهریور ماه ۱۳۹۰ سپاهان در آستانه صعود به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا با تک گل امید ابراهیمی السد قطر را در اصفهان شکست داد و با این نتیجه آماده
 
برگزاری دور برگشت شد اما خبر سه اخطاره بودن دروازه بان سپاهان و بازی کردن او مقابل السد باعث شد تا این برد شیرین سپاهان تبدیل به یک شکست سه بر صفر تلخ شود و زردها در بازی برگشت هم با وجود انجام یک بازی خوب که با گلزنی عماد رضا و حسن اشجاری همراه شد در نهایت یک گل از السد خوردند و همین حذف تلخ و غیرمنتظره به نوعی اسباب جدایی لوکا بوناچیچ  را هم فراهم کرد ولی سپاهان و رحمان احمدی امسال این فرصت را پیدا کرده‌اند تا بعد از دوسال و نیم این بار بدون هیچ حرف و حدیثی انتقام آن شکست عجیب را از قطری ها بگیرند.
این باشگاه قطری در تاریخ ۲۱ اکتبر ۱۹۶۹ تأسیس شده ‌است و در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۱ در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مقام قهرمانی رسیده است. السد در حال حاضر در لیگ چهارده تیمی قطر با انجام یازده مسابقه و کسب ۲۴ امتیاز صدرنشین لیگ این کشور است. 

السد روز چهارشنبه این هفته در خانه میزبان لخویا خواهد بود. بهترین گلزن این تیم هم خلفان ابراهیم مهاجم این تیم است که با ۵ گل زده در جایگاه یازدهم جدول گلزنان لیگ امارات حضور دارد. نکته جالب در سابقه السد اینجاست که قبل از این بازیکنان ایرانی زیادی مثل ابراهیم قاسمپور، حمید درخشان، امیر قلعه نویی، علی دایی، کریم باقری، مجید نامجمومطلق و حسین کعبی در این تیم بازی کرده‌اند.

قدرت مالی این تیم قطری به آنها اجازه خرید بازیکنان بزرگ دنیا در سال‌های گذشته را داده و آنها در سال گذشته هم پای رائول گونزالس اسطوره باشگاه رئال مادرید را به کشور خودشان باز کردند. 

به غیر از رائول گونزالس باید از بازیکنانی مثل لئوناردو داسیلوای (برزیل، ندیر بلهاج (الجزایر)، حمزه سنهاج(مراکش)، لی چونگ سو(کره جنوبی، مامدو نیانگ(سنگال)، عبدالله البریک، حسن الهایدوس، طلال البلوشی، محمد صغر، یوسف احمد و عبدالله الکانی هم نام برد که در لیست بازیکنان سرشناس این تیم قطری قرار می گیرند. سرمربی گری این تیم هم بر عهده حسین الموتا مربی ۴۴ ساله مراکشی است.  
 
 
 
ناشناخته ولی ثروتمند و خطرناک/ الاهلی صدرنشین امارات و محبوب ایرانی‌ها!
 
 
الاهلی امارات:
 
کم سر و صداترین همگروه سپاهان به عنوان صدرنشین لیگ امارات روی کاغذ کمترین شانس را برای صعود از این گروه دارد ولی در سوی مقابل شرایط این تیم نشان می‌دهد که اماراتی‌ها در این گروه می‌توانند حریفی خطرناک برای غول‌های فوتبال آسیا باشند.
 
هر چند که الاهلی امارات از نام و نشان کمتری نسبت به بقیه تیم‌های این گروه برخوردار است اما صدرنشینی این تیم در لیگ امارات نشان می‌دهد که اگر از سوی سه تیم دیگر دست کم گرفته شوند تیمی خطرناک و غیر قابل پیش بینی خواهند بود.

 الاهلی یک باشگاه فوتبال اماراتی است که در شهر دبی قرار دارد و در سال ۱۹۷۰ تاسیس شد. مالک این باشگاه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی است و الاهلی پولدارترین و پرهوادارترین باشگاه فوتبال در امارات است و در هر بازی در لیگ فوتبال امارات حدود ۷٫۰۰۰ تماشاگر دارد.

 این باشگاه به دلیل حضور بازیکنان ایرانی که در این تیم بازی کرده‌اند در میان ایرانیان مقیم دوبی نیز هوادار دارد. در سال‌های گذشته بازیکنانی مثل حسن روشن، حسن نظری، علی کریمی، جواد کاظمیان، فرهاد مجیدی، میلاد میداودی و مهرزاد معدنچی در این تیم بازی کرده اند. این اولین همگروهی سپاهان و الاهلی در لیگ قهرمانان آسیاست و باید منتظر عملکرد کرانچار و تیمش در مقابل الاهلی بود. الاهلی در حال حاضر با انجام ۹ بازی و کسب ۲۳ امتیاز، هیچ شکستی در کارنامه اش ثبت نشده و با چهار امتیاز اختلاف نسبت به الشباب در صدر جدول لیگ امارات قرار دارد.

این تیم در آخرین بازی خودش در روز پنج شنبه هفته گذشته مقابل الجزیره به تساوی دو بر دو دست پیدا کرد و باید در روز یکشنبه هفته آینده در هفته دهم لیگ امارات در خانه الوصل به میدان برود. بهترین گلزن این تیم هم گرافیته برزیلی است که بیش از نیمی
 
از گل‌های زده تیمش را به ثمر رسانده و با ۹ گل زده بعد از آساموآ ژیان مهاجم تیم العین در رتبه دوم جدول گلزنان لیگ امارات حضور دارد. 

رنگ لباس این تیم هم قرمز است تا مربع زرد؛ آبی، سفید و قرمز در این گروه کامل شود. در بین بازیکنان این تیم لوئیز خیمنز مدافع شیلیایی، گرافیته (برزیل)، هوگو ویانا (پرتغال) و ژوسلی فریرا (برزیل) چهار خارجی این تیم هستند و در بین اماراتی ها هم سعد سرور، ولید عباس، احمد خلیل، عامر مبارک، عبدالعزیز هیکل، ماجد ناصر، حمید عباس و عبدالعزیز سنقر از بقه سرشناس تر هستند. هدایت این تیم هم بر عهده کاسمین کلاریو مربی ۴۴ ساله رومانیایی است که امسال جانشین کوئیکه فلورس سرمربی اسپانیایی سابق الاهلی شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار