
به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از راهآهن سریعالسیر تهران ـ قم ـ اصفهان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.
هدف اصلی از اجرای این طرح اتصال تهران از شهر قم به اصفهان است که برای تردد قطارهای مسافربری با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت احداث خواهد شد و هماکنون حدفاصل قم- اصفهان این پروژه در حال اجرا است.
در حاشیه این بازدید، علی نورزاد با برگزاری نشست کارگاهی در قطعات 1 و 2، در جریان مشکلات و مسایل پروژه قرار گرفت.
عملیات اجرایی خط آهن سریعالسیر قم- اصفهان به طول 240 کیلومتر از ابتدای سال 1386 آغاز شده و در بخش زیرسازی 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مسیر راهآهن از شهرهای قم، نیزار، دلیجان، قرقچی، میمه، مورچه خورت گذشته و به اصفهان میرسد.
پروژه خط آهن قم- اصفهان دارای دو قطعه اجرایی در بخش زیرسازی است و میزان اعتبار سال 1392 این محور بالغ بر 737،312 میلیون ریال است و تا کنون 1،413،781 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.
انتهاي پيام/