به دنبال کاهش تقاضا؛

میزان صادرات کشور "فنلاند" کاهش یافت / شرکت‌های بزرگ رو به تعطیلی

بانک مرکزی فنلاند اعلام کرد با توجه به آنکه میزان صادرات کشور کاهش یافته، ارقام پیش‌بینی شده درباره میزان رشد اقتصادی کشور امسال کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بانک مرکزی فنلاند با انتشار گزارشی اعلام کرد میزان تولید ناخالص داخلی کشور در سال 2013 یک درصد کاهش خواهد یافت و این در حالی است که کارشناسان پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند میزان کاهش این شاخص امسال 0.8 درصد باشد.

بانک مرکزی فنلاند با این حال از دولت خواسته است اقداماتی برای جلوگیری از افزایش میزان بدهی‌های دولت به اجرا گذارد.

بر اساس آماری که هفته گذشته منتشر شد اقتصاد فنلاند در سه ماهه سوم امسال به علت کاهش تقاضا برای محصولات و خدمات این کشور در منطقه یورو درجازد.

رشد اقتصادی ضعیف در منطقه یورو ، باعث شد تا تقاضا برای کالاها و خدمات فنلاند کاهش یابد و همین امر در کاهش رشد اقتصادی این کشور نقش به سزایی ایفا کرد. کاهش تقاضا برای خرید کالاها و خدمات فنلاند برخی از شرکت‌های بزرگ این کشور را تضعیف کرده است.

شرکت فنلاندی سازنده‌ گوشی‌های همراه "نوکیا" نیز به علت کاهش فروش در نظر دارد امتیاز ساخت گوشی‌های تلفن همراه را به شرکت نرم افزاری "مایکروسافت" بفروشد.

دولت فنلاند در ماه ژوئن نیز ارقام پیش‌بینی شده برای میزان رشد اقتصادی خود در سال‌های 2013 و 2014 را به شدت کاهش داد. در این تاریخ دولت اعلام کرد امسال کشور نه تنها 0.4 درصد رشد اقتصادی نخواهد داشت بلکه برعکس 0.4 درصد نیز کاهش رشد خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش ، صادرات ، اقتصادی ، فنلاند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار