وزیر دارایی ایرلند:

ریاضت اقتصادی در "ایرلند" همچنان ادامه دارد / افزایش بیش از حد "کسری بودجه"

مایکل نونان، وزیر دارایی ایرلند اعلام کرده است که دوبلین سیاست‌های تدابیر ریاضتی را ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، مایکل نونان، وزیر دارایی ایرلند گفت: ما باید سیاست ریاضت اقتصادی را ادامه دهیم، چرا که کسری بودجه این کشور بیش از حد بالا است. ما مجبوریم کسری بودجه را به کمتر از سه درصد برسانیم و در سال‌های بعدی آن را به حالت موازنه برسانیم.

وی در ادامه افزود: کشورش باید حدود 2.5 میلیارد یورو کاهش در بودجه سال ۲۰۱۴ داشته باشد و همین میزان کاهش را در سال ۲۰۱۵ نیز داشته باشد.

اعتباردهندگان بین‌المللی (اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول) در سال ۲۰۱۰ در طرح نجات، ۸۵ میلیارد یورو به ایرلند وام دادند که بیشتر آن‌ها از وام‌های داخلی و ضمانت‌هایی بود که شامل 17.5 میلیارد یورویی بود که عمدتا از صندوق بازنشستگی عمومی ایرلند گرفته شد.

اروپا در اوایل سال ۲۰۰۸ در بحران مالی فرو روفت. در حال حاضر، ناتوانی از پرداخت بدهی‌ها، کشورهای به شدت بدهی‌زده مانند یونان، پرتغال، ایتالیا و اسپانیا را تهدید می‌کند.

وخیم شدن بحران بدهی، دولت‌های اتحادیه اروپا را به اتخاذ اقدامات ریاضتی خشن و اصلاحات دشوار اقتصادی وادار کرده است که منجر به بروز تظاهرات گسترده در بسیاری از کشورهای اروپایی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایرلند ، ریاضت ، کسری ، بودجه ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار