لاریجانی در دیدار با مدیران سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان قم مطرح کرد

آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای زیر بنای توسعه کشور

رئیس مجلس با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای امری زیر بنای در توسعه کشور است، گفت: برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی باید نیروی متخصص تربیت کرد که مراکز فنی و حرفه‌ای یکی از این راه‌کارها است.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مدیران سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان قم امروز دوشنبه (25آذر) در دیدار با "علی لاریجانی" مشکلات این سازمان را مطرح کردند.
 
لاریجانی پس از استماع نظرات مدیران سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان با بیان اینکه درکنار آموزش عالی باید در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای نیز کار شود، گفت: فارغ‌التحصیلان بدون داشتن تخصص لازم نمی‌توانند وارد بازار کار شوند  و در همین راستا فنی و حرفه‌ای مکمل آموزش عالی در کشور است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید از آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور حمایت شود تا ضعف‌های آموزشی مرتفع شود و در این مسیرباید عاقلانه کارکرد تا سطح بهره‌وری آموزشی بالا‌رود.
 
وی با تاکید براینکه نباید مراکزفنی و حرفه‌ای  تنها در دولت متمرکزباشد، افزود: حجم بالای داوطلبان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مشکلات اقتصادی دولت دو مشکلی است که باید مورد توجه قرار گیرد  و با تقویت مراکز فنی و حرفه‌ای این بار از دوش دولت برداشته شود.
 
لاریجانی به بحث بیمه و معافیت مالیاتی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: مجلس طرحی برای اصلاح مالیات‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دارد و از سوی دیگر برای برطرف شدن مشکلات بیمه این آموزشگاه‌ها باید دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای امری زیر بنای در توسعه کشور است، تصریح کرد: برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی باید نیروی متخصص تربیت کرد که مراکز فنی و حرفه‌ای یکی از این راه‌کارها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار