اتفاق عجیب در یک دعوت قابل تامل؛

حامی اصلی تحریم‌های ضد ایرانی در ایران به دنبال چیست؟ / اعضای پارلمان قبل از سفر، به دیدار با فتنه‌گران اشاره کرده‌ بودند!

"پارلمان اروپا" دارای بخش‌های مختلف در رابطه با کشورهای جهان است. "کمیته روابط پارلمانی اروپا با ایران" در سال 2004 به عنوان کانال ارتباطی میان پارلمان اروپا و مجلس شورای اسلامی تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛  "هیئت هشت نفره پارلمانی اتحادیه اروپا" به تهران سفر کرده است تا دیدارهایی را با مقامات کشورمان انجام دهد.

"پارلمان اروپا" دارای بخش‌های مختلف در رابطه با کشورهای جهان است. "کمیته روابط پارلمانی اروپا با ایران" در سال 2004 به عنوان کانال ارتباطی میان پارلمان اروپا و مجلس شورای اسلامی تاسیس شد.

برای اولین بار، هیئت پارلمانی ایران در سال 2006 به بروکسل سفر کرد و دیدارهایی را با مقامات پارلمانی اروپا داشت. همچنین در سال 2007 برای اولین برای برخی از اعضای کمیته روابط پارلمانی اروپا با ایران به تهران سفر کردند و دیداری دوجانبه با مجلس ایران داشتند.

براساس وب‌سایت پارلمان اروپا، گفتگوهای ایران و هیئت‌های اروپایی درباره مواردی از قبیل مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، تجارت دوجانبه و منبع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بوده است. همچنین مواردی نظیر حقوق بشر در ایران، حقوق زنان، موقعیت اقلیت‌ها در ایران و ... نیز در دیدارهای دو طرف مورد بحث قرار می‌گیرند.

اما چه کسانی به ایران سفر کرده‌اند؟

در سفر اخیر هیئت پارلمانی اروپا به ایران، 5 نفر از اعضای کمیته روابط پارلمانی اروپا با ایران حضور که در زیر به سوابق آن‌ها پرداخته خواهد شد.

تاریا کرونبرگ tarja cronberg

تاریا کرونبرگ، رئیس کمیته روابط پارلمان اروپا با ایران است که در سفر اخیر این کمیته به تهران نیز ریاست هیئت اروپایی را برعهده دارد.

وی سیاستمدار فنلاندی و عضو پارلمان اروپا است. او که ریاست کمیته روابط پارلمان اروپا با ایران را بر عهده دارد، عضو کمیته روابط خارجی و کمیته امنیتی- دفاعی پارلمان اروپا است.

او وزیر کار دولت فنلاند در سال‌های 2007 تا 2009 بود. همچنین در سال‌های 2003 تا 2007 در پارلمان عضویت داشت.

وی در شهر هلسینگی فنلاند به دنیا آمد و دارای مدرک دکتری در مدیریت کسب و کار و تکنولوژی است.

خانم کرانبرگ، سمت‌های بسیاری تاکنون داشته است، از مدیریت شورای توسعه منطقه‌ای north Krelia، شورای فناوری پارلمان فنلاند تا شورای تحقیقات رابطه آی‌تی و جامعه در نروژ.

اما تخصص اصلی کرونبرگ در حوزه صلح و امنیت است. بعد از جنگ سرد، او در روسیه و آمریکا درباره صنایع نظامی و نفوذ آن‌ها در زندگی مدنی تحقیق کرده است.

وی به عنوان مدیر مدرسه مطالعات امنیتی کوپنهاگن کارهای تحقیقات بسیاری در زمینه تکنولوژی سامانه‌های دفاعی موشکی و تکنولوژی‌های دوگانه کرده است.

در زمینه سیاسی، وی متخصص امور دفاعی و امنیتی است و اخیرا هم در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تلاش می‌کند.

اما در رابطه با ایران، فعالیت‌های گوناگونی کرده که از آن می‌توان به نوشتن مقالات گوناگون در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای کشور و مذاکرات ژنو اشاره کرد.

تاریا کرونبرگ روز جمعه به "ای يو آبزرور" گفته بود که اميدوار است هنگام سفر به ايران بتواند با نسرين ستوده و جعفر پناهی ديدار کند.

طبق اين گزارش قرار بود تاریا کرونبرگ پيام تبريک مارتين شولتز، رئیس پارلمان اروپا را به نسرين ستوده و جعفر پناهی، دو تن از محکومین امنیتی سال 88 تحويل داده و از مقام‌های ايران بخواهد به اين دو اجازه بدهند تا خود با سفر به اروپا جوايزشان را دريافت کنند.

"کورنلیا ارنست" ""Cornelia Ernst

ارنست، سیاستمدار آلمانی و عضو حزب چپ آلمان است. وی در سال 2009 به عضویت پارلمان اروپا درآمد.

این سیاستمدار آلمانی که همراه با هیئت پارلمان اروپایی به ایران سفر کرده است، در مقالات و مصاحبه‌های مختلفی به ایران اشاره کرده که در بسیاری از آن‌ها ادعاهای نادرستی مغرضانه‌ای را درباره وضعیت حقوق بشر در ایران مطرح کرده است.

کورنلیا ارنست، سال گذشته از حامیان اصلی قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا بود.

ماریت شاک marietje schaake

سیاستمدار هلندی در حزب سوسیال لیبرال فعالیت می‌کند و عضو کمیته روابط خارجی و کمیته تجارت بین‌الملل اروپا و کمیته فرهنگ، رسانه و آموزش اروپا است.

شاک در گذشته مشاور مستقل سفیر آمریکا در هلند و مشاور رئیس کنفرانس رهبری حقوق بشر در واشنگتن بوده و تخصص وی در حوزه حقوق بشر و مسلمانان در کشورهای غربی است.

اما چیزی که خانم شاک را نسبت به دیگر دوستان اروپایی خود متمایز می‌کند، مواضع ضد ایرانی وی در پارلمان اروپا است. خانم ماريت شاک (Marietje Schaake)  که فشار برای تحريم‌های جديد را رهبری کرده است می‌گويد تحريم‌های مصوبه اتحاديه اروپا گامی مهم در جهت مسئول شناختن افراد درگير در نقض حقوق بشر در ايران است.

ایزابل دورانت isabell durant

دورانت یک سیاستمدار بلژیکی است.




جوزف وندن هولزر(Weidenholzer )

متولد مارس 1950 استاد سیاست اجتماعی است و از سال 1998 مدیر موسسه سیاست اجتماعی در یوهانس کپلر دانشگاه ولینز است.

از سال 1991 او رئیس Volkshilfe Österreich و عضو ان جی او پلت فرم "همبستگی اروپا" است . او از دوره هفتم شکلگیری پارلمان اروپا عضو این نهاد است.


وی عضو کمیته آزادی‌های مدنی، عدالت( LIBE ) ، به ویژه تمرکز بر حقوق بشر، پناهندگی، حفاظت از داده‌ها، پلیس و همکاری قضایی و دفاع از حقوق اساسی است. او همچنین یک عضو از هیئت رابطه با ایران است.

زندگی و حرفه

پس از حضور در مدرسه کاتولیک Kremsmünster ، در دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی در دانشگاه یوهانس کپلر از لینز جامعه‌شناسی از سال1968 تا 1973 مورد مطالعه قرارداد .

وی در دوران دانش آموزی به طور فعال در انجمن دانشجویان سوسیالیست VSStÖ فعالیت می‌کرد.

در سال 1973 او با اتمام تحصیل موفق شد به درجه استادی در رشته علوم اجتماعی برسد و بعد در سال1977 تحصیلات خود را در رشته توان بخشی ادامه داد و در 1982 دکتری خود را در این زمینه کسب کرده است.

ون‌هولزر  کار حرفه‌ای خود را در سال 1973 زمانی که به‌عنوان دستیار تحقیق برای موسسه مدرنیته و تاریخ معاصر در دانشگاه لینز کار می‌کرد آغاز کرد، و به عنوان دستیار موسسه مطالعات اجتماعی و توسعه این دانشگاه در سال 1975 فعالیت می‌کند.

وی سابقه سخنرانی در موسسات دانشگاهی معتبر در سراسر جهان همچون بلژیک ، قبرس، جمهوری چک ، فرانسه، آلمان، بریتانیا ، مجارستان ، هند، کره جنوبی، سوئد، تایوان، ایالات متحده، و در گراتس و کلاگنفورت در اتریش را در کارنامه دارد.



این عضور هیئت روابط پارلمانی اروپا نیز همانند دیگر همکاران خود ادعاهای واهی درباره حقوق بشر در ایران مطرح کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۰۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۲
اومده ایران ببینه تحریماشون چقد اثر داشته دید چیزی نشده دماغش سوخت.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۵:۲۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۲
با اینکه قبلا هم برای حضور در ایران شرط ملاقات با فتنه گران را کرده بودند.معلوم میشود که عده ای فرصت رامناسب دیده اند تا با غبارآلود کردن فضا سیاسی به این ملت و مملکت زخم بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
شعباني
۱۳:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۲
حتما اينها آمدن ببينند حال بيمارهايي را كه تحريم دارو كرده اند در چه وضعي قرار دارد! يا با سلاحهاي شيميايي كه در اختيار صدام گذاشتن و تعداد زيادي از هموطنانمان را مجروح شيميايي كردندكه براي زندگي نياز به بعضي داروهاي تحريم شده دارند ببينند زنده اند يا نه ! بعد به ...ما بخندند كه ما دنبال حمايت از حقوق بشر در ايران هستيم ! عجب دنياي وارونه اي؟
Iran (Islamic Republic of)
جمشيد
۱۲:۴۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۲
اميدواريم با سفر اين افراد به تهران نظرضد ايرانيشان عوض شده و در پارلمان اروپا بجاي فشار بر ملت خوب و با فرهنگ ايران از حاميان كشور ما بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
علي ايراني
۱۰:۳۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۲
دعوت هيئتي كه همه ضد ايراني هستن و درخواستهاي نابجا دارن چه سودي داره كه به ايران دعوت ميشن
Iran (Islamic Republic of)
متفكر
۰۹:۱۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۲
با اين سوابق كه براي اين هيئت اعلام شد كه همه یه نوع خصومت با جمهوري اسلامي دارند چه لزومي به پذيرش اين هيئت در ايران احساس مي شود و پشت پرده تمام اين فعاليت ها كيست و چرا بعد از انجام توطئه به فكر جلوگيري هستيد ؟
آخرین اخبار