کرمان/

شهری که با سرمای زمستانی غریبه است

این روزها با نزدیک شدن به فصل زمستان در بیشتر نقاط کشور شاهد بارش برف وباران هستیم اما در این سرما مناطقی وجود دارند که زمستان سراغی از آنها نگرفته است .

همسفر ما شوید در سفر به ریگان ، گرم می شوید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، آب وهوای گرم شهرستان ریگان آن هم در فصلی که سوز و سرما ، بر تن درختان برگی باقی نگذاشته باعث شده تا این شهرستان هنوز حال و هوای تابستان را داشته باشد درختان همچنان لباس سبز خود را بر تن دارند .

اینجا کشاورزان همچنان مشغول کارند چندی پیش سرگرم برداشت خرما بودند و حالا مرکبات ، محصولات زراعی و ...

سکون در ریگان معنی ندارد، مردم سراسر کشور منتظر محصولات کشاورزی این منطقه هستند .

حماسه سازی بزرگ و کوچک نمی شناسد

در این گرما گرم کار، کودکان و نوجوانان نیز به همراه والدین خود برای کسب روزی حلال از دل خاک تلاش می کنند تا خوشه های طلا برداشت کنند .

کشت گندم وجو در این خطه کویری باعث شده تا جای جای ریگان سر سبزی

وطراوت خاصی داشته باشد ، جوشش قنوات از دل کویر زمین تشنه را سیراب می کند .

آب این مایه ی حیات این روزها علاوه بر باغها ، ماهیان تشنه ی کویر را نیز سیراب می کند در کنار هر مزرعه استخر پرورش ماهیان گرمابی به چشم می خورد .

ماهیان ریگان برسر سفره ایرانی ها

این ماهیان گرمابی که به صید آنها نزدیک می شویم خود را آماده سفربه دیگر نقاط کشور می کنند.

کشاورزان ریگانی که قصد خارج شدن از تک محصولی را در این خطه کویری دارندوبا سخت ترین شرایط دست وپنجه نرم می کنند در کنار مزارع خود به پرورش ماهی روی آورده اند

ریگان منطقه ای مهاجر پذیر !

شهرستان ریگان دو نوع آب وهوا دارد ، یکی کوهستانی ودیگری گرم و خشک این نوع آب هوا باعث شده تا پرندگان به مناطق گرم ریگان مهاجرت کنند، بلبلان وکبکهای منحصر به فرد کوهی ریگان که در حاشیه ی جاده ها به چشم می خورند علاقمندان بسیاری را به سوی خود جذب می کند .

کبک های معروف این منطقه بیشتر در منطقه کوهشاه و گنبکی در کویرها، دامنه ها، کوه هاو صخره ها یافت می شوند .

اینجا بهشت پرندگان است بوته های سرسبز غذایی لذیذ برای این مهاجرین می باشد .

حمایت از پرورش دهندگان کبک در ریگان

معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ریگان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت : دمای هوا در این فصل سرد از سال در ریگان بالای 35 درجه سانتیگراد است .

محمد صادق داد الله پور افزود : در این روزها با توجه به اینکه این شهرستان در جاده ترانزیتی چابهار قرار دارد مسافران وگردشگران زیادی از این شهرستان دیدن می کنند .

وی خاطرنشان کرد : گردشگران بیشتر از بلند ترین تپه های شنی دنیا که در ریگان قرار دارد بازدید می کنند .

معاون عمرانی وبرنامه ریزی ریگان با اشاره به اینکه این شهرستان شرایط پرورش بهترین کبکها را دارد افزود : افرادی که قصد سرمایه گذاری در زمینه پرورش کبک را در شهرستان ریگان داشته باشند تسهیلاتی از سوی جهاد کشاورزی در اختیار آنها قرار می گیرد./س

گزارش از : موسی ملائیان

برچسب ها: زمستان ، غریبه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.