به مناسبت سالروز تولد "بتهوون"

"بتهوون" نابغه ناشنوای مرموز موسیقی جهان

"لودیگ فان بتهوون" به عنوان نابغه ناشنوای مرموز موسیقی جهان نزد همگان شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  باشگاه خبرنگاران، "لودیگ فان بتهوون" در 17 دسامبر 1770 در آلمان متولد شد. وی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های موسیقی در دوران کلاسیک و آغاز دوران رمانتیک بود و آوازه او موسیقیدانان، آهنگسازان و شنوندگان را در تمام دوران‌ها تحت تاثیر قرار داده است.
 

**"بهتوون" کودکی اعجوبه
 
نخسین معلم موسیقی "بتوون"، یوهان وان بهتوون بود. او که یکی از موسیقیدانان دربار شهر بن بود سعی می‌کرد"بتوون" را به زور کتک به عنوان کودکی اعجوبه مانند موتزارت به نمایش بگذارد.

"بتوون" در سال 1792 به وین نقل مکان کرد و تحت آموزش ژوزف هایدن قرار گرفت که این استاد پیر به دلیل گرفتاری زمان اندکی را صرف لودیگ فان کرد.
 
در سال‌های 1972 تا 1802 فعالیت‌های "بتوون" از هایدان و موتسارت تاثیر می‌پذیرفت و در حالی که وقوع یکسری از اتفاقات موجب گسترش دید "بهتوون" در این مسیر شد.

از جمله آثار این هنرمند برجسته در این دوره می‌توان به سمفونی‌های شماره یک و دو، شش کوارتت، زهی، دو کنرستو پیانو، دوازده سونات پیانو شامل سونات‌های مشهور پاتیتک و مهتاب را نام برد.
 


*شخصیت مرموز "بتوون"

شخصیت "بتوون" به دلیل مرموز بدون برای اطرافیانش همیشه به صورت یک راز باقی ماند و او در بیشتر اوقات با خویشاوندان و سایر مردم به تلخی برخورد می‌کرد.
"بهتوون" که در دوره میانی زندگی‌اش به دلیل ناشنویی‌اش یک بحران جدی را تجربه کرده بود، طی 35 سال زندگی در وین حدود 40 بار مکان زندگی خود را تغییر داد.
 
*مرگ "بتوون" 

در دوره‌ای از زمان درد شکم شروع به آزاد دادن "بتوون" کرد تا اینکه در سال 1826 سلامت وی به شدت وخیم شد تا اینکه در 26 مارس 1827 با موسیقی زندگی وداع گفت.

تحقیقاتی براساس دسته‌ای از موهای "بتوون" که پس از مرگش باقی ماند نشان می‌دهد که مسمومیت سرب باعث بیماری مرگ نا به هنگام او شده است.
 


*افسردگی "بتوون"

"بتوون" به دنبال ناشنوایی در دوره‌ای از زمان به شدن افسرده شد و به الکل پناه برد که همین افسردگی موجب مهاجرت وی از وین به شهر کوچکی در اتریش به نام Heiliigenstadt شد.
 
*"بتوون" و سفمونی "نهم"

در دوره‌ای که "بهتوون" سفونی شماره نه را می‌ساخت ناشنوا بوده و از ناشنوایی احساس شرم می‌کرد.

این موسیقیدان آلمانی، علاقه خاصی به شیلر داشت و در سمفونی نهم نیز شعر "در ستایش شادی" او را استفاده کرده است.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماتیا
۱۹:۵۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
من بتوون را دوست دارم حتی آهنگ های او را دارم
آخرین اخبار