رستگار: من اعلام کردم در کادر فنی بازنگری می‌کنیم نه برکناری/عامل موفقیت در جودو‌، وفاق داخل آن است

رئیس فدراسیون جودو کشورمان گفت: لفظی که من به کار بردم بازنگری در کادر فنی بود برکناری واژه‌ای بود که رسانه‌ها به کار بردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمد علی رستگار در خصوص رقابت‌های قهرمانی آسیا چین اظهار  داشت: قبل از مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان چین ما برنامه‌های ویژه‌ای برای تیم‌های اعزامی در نظر گرفته بودیم، در سال 1392 ، ما 161 روز برای جوانان و 104 روز برای نوجوانان اردو گذاشتیم، ضمن اینکه جوانان اردوی مشترکی را در گرجستان داشتیم، به علاوه اعزام برخی از جودوکاران آماده جوانان بر پیکار های گراند پریکس ازبکستانی و جهانی اسلوونی فرستادیم، نوجوانان هم، 3 نفر از آنها به بازیهای آسیایی نانجینگ و 4 نفر آنها به رقابتهای قهرمانی جهان آمریکا اعزام شده بودند. برای رامین صفویه که برنامه های ویژه‌تری داشتیم.

وی ادامه داد: از 8 وزنی که در نوجوانان به روی تاتامی چین رفتند 7 وزن آنها به نیمه نهایی راه یافتند که انتظار حداقلی ما این بود که 2 یا 3جودوکار ما به فینال برسند که در رنکینگ بالا برویم.

رئیس فدراسیون جودو کشورمان خاطرنشان کرد: کادر فنی این تیمها تلاش زیادی کرده‌اند اما ما احتیاج داریم که تیم به سطح بالایی برسد، جالب است پیشکسوتانی که پیش از این می گفتند کادر فنی باید تغییر کند اکنون مصاحبه و اعلام کرده اند که باید از کادر فنی حمایت شود، البته لفظی که من به کار بردم بازنگری در کادر فنی بود و برکناری را رسانه‌ها انتخاب کردند، بدون شک از این کادر فنی که توان بالایی دارند در جاهای مختلف استفاده خواهیم کرد اما اکنون نوجوانان و جوانان ما احتیاج به یک شوک مثبت دارند تا به سمت پیشرفت حرکت کنند.

وی افزود: ما نوجوانان و جوانان شایسته‌ای داریم در مسابقات من از نزدیک دیدم که از نظر بدنی کم نیاوردند مشکل آنها مسائل انضباطی وروحی بود، آنها درروی تاتامی حرف مربی خود را نمی‌توانستند گوش بدهند برای مثال مربی می گفت پایت از تاتامی بیرون نیاید اما آنها نمی توانستند عمل کنند.

** جودو از سال 88 به بعد درگیر دسته بندی‌های خانوادگی شد

رستگار در خصوص برخی انتقاد‌ها که اکنون آرش میر اسماعیلی فدراسیون را به صورت انحصاری  در دست گرفته است و اگر می خواهد درکار های فنی وارد شود و بر عکس اذعان داشت: این موضوع قابل بررسی است مشکلی که در خانواده جودو وجود دارد این است که باید خودخواهی را کنار گذاشت، میرا سماعیلی ، توانمندی ویژه‌ای دارد وی جودو ایران را در جهان نامدار کرده است اما به خاطر برخی مشکلاتی که از سال 88 به بعد اتفاق افتاد و در داخل خانواده جودو دسته بندیهایی صورت گرفت از درون با یکدیگر مشکل پیدا کردند.

وی افزود: میر اسماعیلی اخلاقی دارد که هر کس با وی مقابله کند، میر اسماعیلی هم مقابله میکند ولی خودش در هیچ کدام از موارد شروع کننده نبوده است.

رئیس فدراسیون جودو تاکید کرد: جامعه جودو اخلاق من را میدانند همیشه تلاش کرده ام از تمام پتانسیل ها و تواناییها استفاده کنم برای وفاق هم تلاش کرد‌ه ام و در سطوح بالاتر تا حدودی این مسائل حل شده است اما رفتار‌های افراد مختلف جامعه متفاوت است  و نمی توان همه را با هم همدل کرد اما موفقیت در جودو از طریق همدلی در خانواده آن صورت می گیرد.

**برخی به جای انتقاد تخریب می‌کنند

رئیس فدراسیون جودو کشورمان گفت: متاسفانه برخی به جای انتقاد تخریب می‌کنند اگر انتقاد‌ها فنی باشد ما می پذیریم مثلاً پیشنهاد بدهند که این اقدامات را انجام دهید اما برخی فقط قصد تخریب دارند، شخصیت یک قهرمان را خرد کردن درست نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه در تمام فدراسیونهای ورزشی وضعیت به گونه‌ای است که تا شکستی به وجود می‌آید تمام تقصیر‌ها را گردن فدراسیون می‌اندازند اما موقع پیروزی عملکرد آن را نادیده میگیرند ما قبول داریم که در مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا نتیجه مطلوب نگرفته ایم اما طلای مسابقات گراند اسلم،‌ سومی در مسابقات قهرمانی جهان کوراش، سومی آسیا همه از موفقیت هایی هستند که کسب شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسابقات ، فنی ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار