شهرکرد/

طرح جامع گردشگری اراضی پیرامون تالاب بین المللی چغاخور استان چهارمحال و بختیاری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از تصویب طرح جامع گردشگری اراضی پیرامون تالاب بین المللی چغاخور در کارگروه گردشگری استان خبر داد.

مژگان ریاحی اظهار داشت: مطالعات این طرح که به مدت دو سال به طول انجامید، توسط شرکت مشاور و تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام گردیده است.
وی گفت: از نکات مهم این طرح، رعایت کلیه اصول توسعه پایدار جهت حفظ اکوتوریسم منطقه و توسعه گردشگری در روستاهای حاشیه این تالاب می باشد.
ریاحی افزود: این طرح که پس از دو مرحله بررسی در گروههای کارشناسی نهایی گردید، اراضی حاشیه تالاب به سه منطقه عمده تقسیم و کاربری های قابل استقرار در هر یک از نواحی مذکور به صورت کاربری های مجاز و کاربری های ممنوع تقسیم گردیده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در  این طرح برای اولین بار جهت نظارت بر توسعه در جهات مختلف از جمله گردشگری، انتقال آب، کشاورزی و توسعه روستایی، نظام مدیریت یکپارچه تحت عنوان سازمان عمران و توسعه عمران چغاخور با حضور بخشهای ذیربط پیشنهاد گردیده است.
مژگان ریاحی تصریح کرد: لازم به ذکر است که بر اساس این طرح ظرفیت بُرد منطقه، که نشان دهنده حداکثر گردشگران ورودی به یک منطقه بدون آسیب به اکوتوریسم است، 8 هزار نفر برآورد گردیده است.
تالاب چغاخور با وسعت حدود 2300 هکتار  در فاصله 65 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری و 25 کیلومتری شهر بروجن واقع گردیده است./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.