شب یلدا، آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره تسنیم

دومین جشنواره داستان کوتاه تسنیم، ویژه نویسندگان فارسی زبان سراسر دنیا با محوریت افغانستان برگزار می‌شود.

سید محمود حسینی نویسنده و مدیر موسسه فرهنگی تسنیم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مخاطب شناسی و پیوند نویسندگان فارسی زبان با ادبیات افغانستان یکی از مسائل در کنار مطالعات تخصصی و نوشتن برای کودک و نوجوان می‌باشد.
 
وی در مورد هدف جشنواره خاطرنشان کرد: در بحث ادبیات کودک و نوجوان افغانستان به صورت تخصصی مفهوم جهانی‌اش به خلق آثاری که برای این قشر نوشته شده باشد نگاه جدی نشده است بنابراین تصمیم گرفته شد تا جشنواره داستان را با موضوع کودک و نوجوان افغانستان برگزار کنیم.
 
حسینی ادامه داد: بابک صحرانورد از ایران، پروین پژواک از پراگ، عباس آرمان و معصومه کوثری از کابل نسیم خلیلی از تهران، داوران دومین جشنواره جایزه ادبی تسنیم هستند.
 
این نویسنده بیان داشت: حضور نویسندگان فارسی زبان از نقاط مختلف باعث جذابیت و رقابت می‌شود تاکنون آثاری از ایران، افغانستان، آدلاید استرالیا، لاهور پاکستان، گوتنبرگ، مالمو سوئد، چپمکن قزاقستان، آلمانريال ازمیز ترکیه، یونان، ناروی و اتریش به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
 
وی ادامه داد: در دوره نخست این جشنواره تقی واحدی از بلخ مقام اول، فاطمه بخشی از اصفهان مقام دوم، سهراب سروش غیبی و غلامرسول جعفری مشترکا مقام سوم را کسب کرده‌اند.
 
این نویسنده در مورد نحوه ارسال آثار گفت: نویسندگان آثار خود را تا پایان آذر به آدرس Festival.tasnim@gmail.vom و یا سایت جشنواره www.tasnim-ins.com ارسال کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.