گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

تشکیل تیپ پادشاهی انگلیس در سوریه/ کشمکش اردوغان با فوتبالیست مشهور ترکیه/ تصاویر پناهگاه فوق‌سری سرکرده منافقین

تشکیل تیپ پادشاهی انگلیس در سوریه، کشمکش اردوغان با فوتبالیست مشهور ترکیه، تصاویر پناهگاخ فوق‌سری سرکرده منافقین و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

سخنرانی پاپ در واتیکان

ایرنا منتشر کرد، آتشنشانان فعال افغان در جلال‌آباد


سخنرانی پاپ در واتیکان



احمدی‌نژاد و مشایی در دفترکار جدید

يكي از سايت‌هاي حامي احمدي‌نژاد، با انتشار عكس‌هايي جديد از وی و مشايي در دفتر جديدشان نوشته است، كه او و اسفنديار مشايي در ساختمان جديد دفتر خود مستقر شدند. در زير اين عكس‌ها كامنت‌هايي حمايتي از كاربران اين سايت هم منتشر شده كه در يكي از آن‌ها فرد كامنت‌گذار مدعي شده با پول يارانه‌هايي كه رييس‌جمهور سابق پرداخت كرده صاحب مسكن شده است! در اين كامنت آمده است: "درود بر رئیس‌جمهور عزیز دل‌ها من از وقتی که این تصاویر رو دیدم احساس کردم که خیلی دل تنگ شما هستم دوست دارم حرف دلم رو، رو در رو به شما عزیز ایران بزنم.



به گزارش بهار، این شخص در ادامه افزود که دکتر جان من یک جوان 26 ساله هستم که از 15 سالگی کارگری کردم و در کارخانه‌هاي مختلف کار کردم و از نزدیک ظلم اقشار ثروتمند رو به کارگران و زیر دستان دیدم با دیدن شما تصمیم به درس خواندن گرفتم. به صورت شبانه درس خواندم. از کارگری به کارمندی رسیدم در طول ریاست‌جمهوری شما خانه‌دار شدم با کمک یارانه. می‌خوام به شما بگم که ای عزیز دل من تا زمانی که زنده هستم خون در بدن دارم حاضرم نوکری شما رو بکنم و در راه شما جانی ناقابل دارم فدا بکنم. یا علی مدد .... از قم"



توصیه شورای خلیفه‌گری آشوری به مناسبت کریسمس/ امسال جشن کریسمس نگیرید

شورای خلیفه‌گری آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه در بیانیه‌ای از اقوام آشوری و کلدانی خواست از برگزاری هر نوع جشن در شب تحویل سال نو میلادی به علت همزمانی با ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اجتناب کنند.

به گزارش مهر، در متن این بیانیه آمده است: احتراما ضمن عرض تسلیت و همدردی به مناسبت روزهای آخر ماه صفر به استحضار می‌رساند از آنجائیکه شروع سال نو میلادی 2014 مصادف است با روزهای سوگواری و عزاداری رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و هم میهنان مسلمان عزیزمان در این روزها عزادار و سوگوار می‌باشند، این خلیفه‌گری و تمام جماعت اقلیت آشوری کلدانی کاتولیک آذربایجان از برگزاری هر نوع جشنی در شب تحویل سال خودداری و فقط به شرکت در مراسم مذهبی و معنوی در شب تحویل سال اکتفا کرده است.

متن عارف در زادروز تولدش

جمعی از جوانان و فعالان دانشجویی هم زمان با زادروز تولد دکتر محمدرضا عارف-27 آذر- با حضور در دفتر رئیس بنیاد امید ایرانیان، سالروز تولدش را به وی تبریک گفتند.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف با قدردانی از ابراز لطف این جوانان با نگارش متنی کوتاه از آنها سپاسگزاری کرد. متن این یادداشت به این شرح است: از جوانان عزیز و آینده‌سازان کشورمان مرا شرمنده لطف و محبت بی‌پایان خود کردند.

من که سرمایه و دست‌آوردهای خود را مرهون نقد، راهنمایی و انگیزه بالا همراه با نشاط و امید آنان می‌دانم، از خدای بزرگ می‌خواهم که به این بنده ناچیز توفیق دهد که بتوانم افتخار همراهی جوانان ارجمند کشورمان را برای پیمودن راهی که تعالی و پیشرفت کشور را در بر خواهد داشت و امید را همراه با نشاط برای جامعه تقویت خواهد کرد و جامعه‌ای الگو ارائه خواهد نمود، نصیبم کند. به هیچ‌‌وجه خود را شایسته و لایق این محبت‌ها نمی‌دانم ولی چاره‌ای جز تعظیم و تسلیم در مقابل بزرگی شما امیدهای آینده مان ندارم.

نواندیش/ دکتر چمران پیش از سفر به آمریکا



امدادرسانی به سیل‌زدگان غزه‌ای

عصرایران منتشر کرد، امدادرسانی به سیل‌زدگان غزه‌ای



ادامه تظاهرات و سنگربندی طرفداران پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در شهر کی‌یف



پناهگاه فوق سری سرکرده منافقین

پناهگاه فوق سری و ضدموشکی منافقین در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط کار‌شناسان فرانسوی و با استفاده از بتن‌های مقاوم و مخصوص در مقابل انفجارات هسته‌ای و شیمیایی در اردوگاه اشرف عراق ساخته شد.











لحظه ترور شهید مفتح





عکس یادگاری روحانی باخانواده شهید مفتح



كوچكترين خادم‌الزوار پياده‌روي اربعين حسيني‎

بي‌شك پياده‌روي نجف تا كربلا در ايام اربعين حسيني از جمله مواردي است كه هر شيعه‌اي آرزوي حضور و تجربه آن را دارد و زن و مرد و پير و جوان نمي‌شناسد.

به گزارش عقیق، اين روزها در ميان دوستان و همكاران و اقوام و خويشان در سراسر كشور، عزيراني را سراغ داريم كه يا اكنون در كربلا هستند و يا عازم هستند و به زودي راهي مي‌شوند. بي‌شك پياده‌روي نجف تا كربلا در ايام اربعين حسيني از جمله مواردي است كه هر شيعه‌اي آرزوي حضور و تجربه آن را دارد و زن و مرد و پير و جوان نمي‌شناسد.

اما در اين ميان، كودكان هم به نوعي تشريك مساعي كرده و حضور خود را نشان مي‌دهند كه حاكي از تربيت و فرهنگ‌سازي ديني در خانواده آن‌ها مي‌باشد.



کشمکش اردوغان با فوتبالیست مشهور ترکیه

"رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه از "هاکان شوکور" فوتبالیست مشهور و نماینده مجلس ترکیه خواست پس از استعفایش از حزب عدالت و توسعه که اردوغان ریاست آن را بر عهده دارد، از سمتش در مجلس نیز استعفا دهد.

به گزارش شبکه العالم به نقل از روزنامه العرب چاپ لندن، ناظران گفتند: اردوغان برای خود دردسر درست کرده است، چون این فوتبالیست از مریدان "فتح‌الله گولن" روحانی ترک مقیم آمریکاست که دارای محبوبیت زیادی بوده و به اردوغان امکان داد سه دوره در انتخابات پیروز شود و به نوشته این منابع، خطر واقعی تهدیدکننده بقای اردوغان در قدرت پس از تلاش وی برای تغییر قانون اساسی به منظور نامزدکردن خود جهت دور چهارم نخست وزیری بروز یافته است.
 
به گزارش جام، به گفته ناظران، تلاش اردوغان برای محدودسازی آزادی‌های شخصی در ترکیه به ویژه ممنوعیت اختلاط دختر و پسر در مدارس عامل اصلی اختلاف وی با کولن است. شوکور بازیکن تیم فوتبال گالاتاسرای و مربی سابق تیم ملی قوتبال ترکیه بوده است. به نوشته العرب، سیاست‌های اردوغان که به انحلال مدارس خصوصی وابسته به حرکت گولن منجر می‌شود، باعث خشم این حرکت شده که اعضایش دارای مناصب بالا در نهادهایی مانند پلیس و قوه قضاییه هستند.
 
کتابی که خانواده‌های قربانیان رژیم نازی آماده پذیرش آن نیستند

ایالت باواریا (بایرن) در جنوب آلمان تصمیم قبلی خود برای تجدید چاپ کتاب هیتلر، "نبرد من" را لغو کرد. قرار بود این کتاب همراه با یک نقد پژوهشی برای اولین‌بار پس از سقوط رژیم نازی و مرگ "آدولف هیتلر" در آلمان چاپ شود ولی به نظر می‌رسد که حدود یک سال قبل از موعد انتشار مقامات این ایالت به این نتیجه رسیده‌اند که افکار عمومی آلمان و به خصوص خانواده‌های قربانیان رژیم نازی هنوز هم آمادگی پذیرش آن را ندارند.

به گزارش جام، در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم و خودکشی هیتلر تمام دارایی‌های وی از جمله حقوق معنوی آثارش به ایالت باواریا تعلق گرفت. طبق قوانین ایالتی و با تایید دولت فدرال آلمان، باز نشر این کتاب به مدت ۷۰ سال ممنوع اعلام شد. این مهلت در اوایل سال ۲۰۱۵ به پایان می‌رسد.



با وجودیکه کتاب هیتلر در بسیاری از کشورهای جهان شامل چنین محدودیت‌هایی نیست و ترجمه آن به بسیاری از زبان‌ها اکنون روی شبکه اینترنت نیز قابل دسترسی است، آلمان همواره محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را در مورد آن اعمال کرده است.

آدولف هیتلر در سال‌های ۱۹۲۳ و ۱۹۲۴ در مدتی که به خاطر اقدام غیرقانونی برای تصرف قدرت در ایالت باواریا زندانی شده بود، کتاب "نبرد من" را نوشت. اولین نسخه از جلد اول آن در سال ۱۹۲۵ و مجلد کامل آن اولین بار در سال ۱۹۲۶ چاپ شد. گفته می‌شود که عنوان آن به پیشنهاد ناشر کتاب انتخاب شده است. این کتاب در سال‌های اول انتشار موفقیت چندانی نداشت ولی از سال ۱۹۳۳ و کسب قدرت توسط هیتلر و حزب نازی به شدت معروف شد و درآمد فراوانی داشت. مضمون اصلی ایده‌هایی که در این کتاب مطرح می‌شود نفرت و ترویج خشونت و نقشه تصرف کشورهای اروپای شرقی توسط آلمان است.

کاریکاتوری از رهبر جوان کره شمالی

به گزارش شبکه ایران، در این کاریکاتور، رهبر کره شمالی در حالیکه تصویر " مرد سال " را در دست دارد، به اطرافیانش می‌گوید: چرا او؟



بازدید آیت‌الله خامنه‌ای از روزنامه اطلاعات

اعتدال نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در روز ۲۰ آذرماه ۱۳۶۳ از روزنامه اطلاعات بازدید کردند. ایشان در این بازدید که سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نیز همراهی‌شان می‌کردند، فرمودند: "روزنامه دستگاهی است که برای همگان وصول به فرهنگ روز و آن چیزی را که برای امروز لازم است و امروز باید دانست، آسان و تسریع می‌کند...

مطبوعات باید نقش انقلاب حقیقی فرهنگی را با‌‌ همان معنای واقعی کلمه با قوی‌ترین وجهی ایفا کنند؛ انقلاب فرهنگی یعنی فرهنگ حاکم و شایع در جامعۀ ما باید کاملاً دگرگون شود و معنای انقلاب نیز همین است".



تشکیل تیپ پادشاهی انگلیس در سوریه

شبکه اسکای نیوز فاش کرد تروریست‌های انگلیسی زیادی در سوریه تحت لوای یک تیپ جدید درحال جنگیدن هستند. این شبکه اظهار داشت ویدئوهایی به دستش رسیده که ثابت می‌کند دستگاه‌های امنیتی انگلیس تعداد به اصطلاح جهادی‌های انگلیسی در سوریه را کمتر از تعداد واقعی تخمین زده است و بسیاری از این تروریست‌ها در چارچوب لشکری به نام لشکر پادشاهی انگلیس می‌جنگند که وجود آن تاکنون فاش نشده بود.

به گزارش نماینده، تروریست‌های انگلیسی که مصاحبه‌های صریحی با آنان انجام شده خواستار افشا نشدن هویتشان بودند تا خانواده‌هایشان در انگلیس از گزند در امان بمانند. این افراد فاش کردند صدها جوان انگلیسی در جنگ علیه دولت بشار اسد مشارکت دارند و هر ماه دست کم چهار تن از آنها کشته می‌شوند.

اسکای نیوز خاطرنشان کرد، تروریست‌ها تاکید می‌کنند که انگلیس هنوز بزرگ‌ترین منبع جمع‌آوری کمک برای تروریست‌های سوریه است و در این زمینه از عربستان و قطر و امارات سبقت گرفته است.
تروریست‌های انگلیسی اصرار دارند که وابسته به القاعده نیستند و قصد حمله به نقاط مهم انگلیس یا به راه انداختن جنگ در خاک آن کشور را ندارند.

یک منبع از وزارت خارجه بریتانیا نیز به اسکای نیوز گفت سوریه مقصد شماره یک همه جهادی‌های دنیا شده و هزاران جنگجوی خارجی از جمله تعداد قابل توجهی از اروپایی‌ها برای کسب تجربه جنگ و برقراری تماس با گروه‌های تندرو در سوریه به سر می‌برند. بعضی از مردم که از انگلیس به سوریه سفر می‌کنند هنگام بازگشت به کشورشان یک تهدید امنیتی به شمار می‌آیند و گروه‌های وابسته به القاعده مانند داعش و جبهه النصره که در مناطق وسیعی خارج از سیطره دولت دمشق به اقدامات مسلحانه دست می‌زنند، موجب نگرانی هستند.

"الکسا" اعراب را رسوا کرد!

"رشاد ابو شاور" نویسنده و روزنامه‌نگار عرب تأکید کرد، "الکسا" نام موج سرمایی است که کشورهای عربی را فرا گرفته و آن‌ها را رسوا کرده است.

به گزارش شبکه العالم، نخست از کشورهای ثروتمند (عربی) شروع می‌کنیم .. سیل خیابان‌های شهر ریاض را در برگرفته که البته این موضوع جدیدی نیست و قبلا نیز اینگونه حوادث صورت گرفته و ما را شوکه کرده است؛ این درحالی است که عربستان کشور فقیری نیست و درآمد نفتی آن به میلیاردها دلار می‌رسد .. پس چرا خیابان‌های این کشور در آب غرق می‌شود ؟!
 
وی افزود: زیرساختها دلیل این مسأله است .. این شهر فاضلاب ندارد و نمی‌تواند آب‌های جاری شده در خیابان‌ها را هدایت کند .. این امر به معنای آن است که مؤسسه‌ها و نهادها هیچ نقشی ندارند، هیچگونه بازخواستی نیست و از اشتباهات گذشته درس گرفته نمی‌شود.

به گزارش جام، ابوشاور خاطرنشان کرد: اگر خیابانهای غزه غرق در آب می‌شود این امر غافلگیر کننده نیست، زیرا غزه نه نفت دارد و نه میلیاردها دلار سرمایه و بسیاری از زیرساخت‌های آن که همان تونل‌ها هستند در دوران مرسی تخریب شد. کشورهای عربی منطقه این صفتها را دارند: فساد، سوء مدیریت، نبود آموزش است. ابوشاور با اشاره به اوضاع بسیار بد آوارگان سوری اظهار داشت: الکسا کسانی را که خود را نگران آوارگان سوری نشان می‌دادند رسوا کرد؛ آن‌هایی که دختران کم سن و سال آواره سوری را برای لذت خود و به بهانه حمایت از این دختران مورد سوءاستفاده قرار داده و پس از استفاده فورا دور انداختند.

ابوشاور تاکید کرد: اوضاع تأسف‌بار اعراب بر هیچ‌کس پوشیده نیست ولی الکسا آن‌ها را نزد دیگران رسوا کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۲
مرگ برمنافقین کوردل و تروریست.مرگ بر رجوی
آخرین اخبار