گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

چرا انگلیس کاردار هندی در ایران معرفی کرد/ تشویق سخنان شیمون پرز توسط سران کشورهای عربی‌/ کاترین اشتون چقدر حقوق می‌گیرد؟

سفر شخصی فیشر به ایران و بازتاب سیاسی در آلمان، چرا انگلیس کاردار هندی در ایران معرفی کرده است، سرگردانی خانواده گردشگر آلمانی در کرج ، تشویق سخنان شیمون پرز توسط سران کشورهای عربی‌، عذرخواهی کارگردان چینی برای داشتن سه فرزند، کاترین اشتون چقدر حقوق می‌گیرد؟ و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

روزنامه الوسط: ظریف در اجلاس امنیتی منامه شرکت نمی‌کند

برخی منابع دیپلماتیک آگاه در منامه به روزنامه الوسط گفتند: محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در اجلاس امنیتی منامه (گفتگوی منامه) شرکت نخواهد کرد. موسسه بین‌المللی تحقیقات راهبردی زیر نظر وزارت خارجه بحرین هرساله کنفرانس امنیتی منامه را برگزار می‌کند. این کنفرانس قرار است امسال بین ششم تا هشتم دسامبر جاری برای بررسی شماری از مسائل مربوط به امنیت منطقه ای در منامه برگزار شود.

به گزارش فارس، این منابع افزودند: ظریف هم اکنون در سفری دوره‌ای به کشورهای عرب حوزه خلیج‌ فارس به سرمی‌برد اما به علت تنش در فضای دیپلماتیک بین ایران و بحرین به این کشور سفر نمی‌کند.

سیاسیونی که عضو هلال‌احمر هستند

در سراسر دنیا گروه‌های وسیعی از مردم وقت خود را صرف فعالیت‌های داوطلبانه می‌کنند و انگیزه همه این افراد صرف‌نظر از نوع فعالیت‌شان، کمک مادی یا معنوی به دیگران و به خصوص افراد آسیب‌دیده است.

به گزارش ایسنا، سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران هر ساله میزبان هنرمندان، ورزشکاران و اهالی سیاست است که می‌خواهند عضو این سازمان شوند، که این جمعیت از توان این افراد در هنگام حوادث استفاده خواهد کرد.

نام

سمت

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی

رییس‌جمهور اسبق و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

دکتر سید محمد خاتمی

رییس‌جمهور پیشین

دکتر محمود احمدی‌نژاد

رییس‌جمهور سابق

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای

دادستان کل کشور

دکتر محمدرضا عارف

معاون اول پیشین

دکتر محمدجواد ظریف

وزیر فعلی امور خارجه ایران

سهیلا جلودارزاده

فعال سیاسی

فاطمه هاشمی رفسنجانی

فعال سیاسی

محسن هاشمی رفسنجانی

فعال سیاسی

سید مهدی اندرزگو

فرزند شهید اندرزگو

دکتر صفار هرندی

وزیر فرهنگ و ارشاد

دکتر زاهدی

رییس کمیسیون آموزش عالی

دکتر حمیدرضا آصفی

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه پیشین

دکتر حسین باهر

جامعه‌شناس

دکتر کامران باقری لنکرانی

وزیر پیشین بهداشت

احسان باکری

فرزند شهید باکری

محمد رویانیان

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس

الهه کولایی

فعال سیاسی

علی ثقفی

بنیانگذار و نخستین رییس انجمن حسابداری ایران

دکتر غلامحسین الهام

سخنگوی پیشین دولت

محمدرضا رحیمی

معاون اول دولت دهم

علیرضا افتخاری

خواننده

هادی ساعی

ورزشکار و عضو شورای شهر تهران

هوشنگ شهبازی

خلبان



کارگردان چینی برای داشتن سه فرزند عذرخواهی کرد

ژانگ ییمو کارگردان چینی فیلم "گل‌های جنگ" با بازی کریستین بیل، با صدور اعلامیه‌ای تایید کرد که سه فرزند دارد و داشتن هفت فرزند را رد می‌کند، او تایید کرد که با داشتن سه فرزند به قوانین کشورش بی‌احترامی کرده است. در وب سایت این کارگردان اعلام شد که او و همسرش چن تینگ دارای دو پسر و یک دختر هستند که مخالف با قانون داشتن تنها یک فرزند دولت چین است.



به گزارش مهر، روزنامه پیپلز دیلی از سوی حزب کمونیست چین اعلام کرده بود که وی درصورت رفتن به کشورش با جریمه‌ای 160 میلیون ینی (26 میلیون دلاری) روبه رو خواهد شد. طرح خانواده چین در صورت عدول از آن جریمه‌های سنگینی برای مردم تعیین می‌کند. در همین نامه ژانگ و همسرش درخواست کرده‌اند که به ازای این بی‌قانونی در شهر ووژی سرمایه‌گذاری کنند و مقامات رسمی می‌گویند این درخواست در حال بررسی است.

ادعای مذاکره مخفیانه ایران و عربستان در سوییس

یک روزنامه عربی چاپ لندن ادعا کرد که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی با وساطت دولت سوییس در این کشور اروپایی سرگرم رایزنی برای کم کردن اختلافات هستند، روزنامه العرب در گزارش خود با اشاره به دیدار اخیر وزیر امور خارجه ایران از چند کشور حوزه خلیج فارس و تداوم این دیدارها نوشت که این دیدارها که از حمایت آمریکا و روسیه برای رسیدن به توافق در مورد سوریه نیز برخوردار است، برای رسیدن به یک فضای مثبت جهت برگزاری نشست ژنو 2 مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، به نوشته این روزنامه، عربستان سعودی که پس از توافق ژنو میان ایران و قدرت‌های بزرگ خود را در فشار دیپلماتیک تهران جهت عادی‌سازی روابط می‌بیند شرط‌هایی را برای این عادی سازی مطرح کرده است و ریاض از طریق کویتی‌ها به ایران اطلاع داده است که باید از آنچه دخالت در امور کشورهای حوزه خلیج فارس خوانده شده خودداری کند و دست از حمایت از نظام حاکم سوریه به خصوص بشار اسد بردارد و اگر ایران این دو شرط را بپذیرد، حاضر است برای کم کردن اختلافات با این کشور به گفتگو بپردازد.

در همین حال کارشناسان مسایل منطقه به العالم گفتند که جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در هیچ کشور منطقه به خصوص اعضای شورای همکاری خلیج فارس ندارد و تهران نیز به هیچ عنوان حاضر نیست متحد راهبردی خود در دمشق را رها کند و بخواهد با عربستان معامله‌ای در این سطح انجام دهد.

اسد: در میان گروه‌های مخالف هوادارانی دارم

بشار اسد رئیس‌جمهوری، در دیدار با فعالان سندیکای وکلای مدافع اردن، گفت که نگرانی درباره توطئه علیه سوریه را درک می‌کند اما کسی نباید نگران سوریه، نظام حاکم یا شخص وی باشد زیرا در میان گروه‌های مسلح مخالف هم‌پیمانان و مبارزانی دارد که برای وی فعالیت می‌کنند. سوریه تاکید کرد که در میان صفوف مخالفان هوادارانی دارد که به نفع وی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، اسد به وکلای اردنی اطلاع داد که اولویت‌ وی پس از آزادی منطقه استراتژیک "القلمون"، آزادسازی استان "درعا" است و مشکل استان درعا نه فقط مشکل سوریه بلکه مشکل اردن نیز هست زیرا دولت اردن وظیفه پاک‌سازی منطقه نزدیک به این استان را بر عهده دارد که پیش از این اجازه داده بود فعالیت‌های تروریستی در آن انجام گیرد و تروریست‌ها از آنجا به سوریه نفوذ کنند.

کاترین اشتون چقدر حقوق می‌گیرد؟
 
خیلی‌ها در انگلستان به او بارونس اشتون می‌گویند. او زمانی لقب بارونس را گرفت که از طرف تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلستان در سال ۱۹۹۹ به عضویت مجلس اعیان درآمد، وگرنه نه خانواده‌ای اشرافی دارد و نه شجره‌نامه‌ای که او را به خانواده سلطنتی انگلستان نسبت دهد.

به گزارش الف، اشتون ۵۶ ساله در خانواده‌ای از قشر کارگر و معدنچیان ذغال سنگ شمال انگلیس متولد شد. برای همین وقتی وارد دانشگاه شد، خانواده‌اش کلی ذوق کردند. او اولین عضو خانواده‌اش بود که به دانشگاه می‌رفت. اشتون اوایل دهه ۱۹۸۰ رئیس و بعدها خزانه‌دار و نایب رئیس یکی از گروه‌های ضدانرژی هسته‌ای در کمپین انگلیس با هدف خلع سلاح هسته‌ای بود.

بانوی سیاستمدار آنقدر سریع خودش را توی میادین سیاسی نشان داد که در زمان نخست وزیری تونی بلر معاون وزیر او بود، او زمانی کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور تجارت و بازرگانی بود اما مثل حالا حقوق نمی‌گرفت. کاترین در حال حاضر در میان سیاستمداران جهان به صورت رسمی یکی از بیشترین حقوق‌های جهان را می‌گیرد و حتی قرار است پس از سال ۲۰۱۴ که دوره ریاستش تمام می‌شود، تا سه سال پرداخت حقوقش ادامه داشته باشد.

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اعلام کرده که این عضو حزب کارگر انگلیس هر چند در اکتبر سال آینده میلادی فعالیتش به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان می رسد اما تا سال ۲۰۱۷ سالانه ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ پوند معادل حدود ۲۰۵ هزار دلار حقوق می گیرد که در مجموع سه سال حدود ۴۰۰ هزار پوند یا حدود ۶۱۴ هزار دلار می‌شود؛ یعنی با یک حساب سرانگشتی معلوم می‌شود که حقوق پایه سالانه خانم اشتون در حال حاضر رقمی حدود ۳۷۳ هزار دلار یا ماهانه ۳۱ هزار دلار است.

البته این رقم فقط رقم حقوق پایه است و می‌گویند اشتون در سال در مجموع حدود ۵۰۳ هزار دلار به جیب می‌زند؛ یعنی حتی از حقوق دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس هم بیشتر! این وسط شوهر خانم اشتون از همه خوشحال‌تر است. همسر ۶۶ ساله او "پیتر کلنر" روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی است که در حال حاضر مدیر یک وب سایت نظرسنجی معروف در انگلستان هم هست. آن‌ها ۲۵ سال پیش باهم ازدواج کرده‌اند و دو فرزند دارند.

استقبال از استعفای رئیس دانشگاه با پخش شیرینی

عده‌ای از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، پس از شنیدن خبر استعفای دکتر "عبدالعلی آل‌بویه لنگرودی" رئیس این دانشگاه، با پخش شیرینی، از این استعفاء، استقبال کردند. دکتر آل بویه با انتشار نامه‌ای سرگشاده به وزیر علوم تحقیقات و فناوری، از سمت خود استعفا کرد و تعداد زیادی از دانشجویان پس از اطلاع از استعفای آل‌بویه با حضور در محوطه دانشگاه به خاطر این استعفا به شادی پرداختند و از وزیر علوم بخاطر اعزام هیات نظارت، تشکر کردند.

به گزارش ایرنا، خبر استعفای رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) همزمان با پایان یافتن ماموریت دو روزه هیات نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این دانشگاه، منتشر شد. یک مقام آگاه در این باره به ایرنا گفت که این هیات در مدت استقرار دو روزه خود، جلساتی فشرده با اعضای هیات علمی، هیات رییسه، کارمندان و دانشجویان دانشگاه به صورت جمعی و خصوصی برگزار کرد تا نظرات آنان را دریافت کند.

پیشتر عده دیگری از دانشجویان با تهیه طوماری که به امضای حدود 2 هزار دانشجو رسیده بود، از وزیر علوم خواستار برکناری رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شده بودند.

تشویق سخنان شیمون پرز توسط سران کشورهای عربی 


شیمون پرز از طریق ویدئو کنفرانس از محل دفتر کار خود در شهر قدس در نشست وزیران خارجه عربی و اسلامی‌، حدود 2 هفته پیش سخنرانی کرده است و روزنامه یدیعوت آحارونت در‌باره این سخنرانی نوشت: در طول سخنرانی پرز هیچ کس، سالن نشست را ترک نکرد بلکه در پایان سخنرانی، همه کف زدند.

به گزارش عصر ایران، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت نوشت: وزیران خارجه بحرین، امارات، کویت، عمان، یمن، قطر، اندونزی، مالزی، بنگلادش، مارتن اندیک فرستاده ویژه دولت آمریکا در مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین و همچنین روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی توماس فریدمان در این کنفرانس حضور داشتند. این نشست توسط دولت امارات و در شهر ابوظبی و براساس توافق قبلی، به صورت محرمانه برگزار شده بود.

فریدمان در مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز در روز 19 نوامبر گذشته نیز نوشت که ظهور غیرعادی پرز نه به دلیل تلاش‌ها برای صلح و آشتی میان کشورهای عربی و اسرائیل بلکه به دلیل سنت قبیله‌ای است که می‌گوید: دشمن دشمن تو دوست توست‌. دشمن در اینجا، ایران است و شیمون پرز در این سخنرانی درباره تهدید مشترک برای اسرائیل و منطقه یعنی برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرد. این نشست در هنگامی برگزار شده بود که هنوز ایران و گروه 1+5 به توافقی دست پیدا نکرده بودند.

سرگردانی خانواده گردشگر آلمانی در کرج

"كریستین ایوان" با کنار هم گذاشتن چند برگه کاغذ و چسباندن آن پشت شیشه ون خود، نوشته: "مدارک ما گم شده. یابنده مژدگانی خوبی دریافت خواهد کرد. ما فقط می‌خواهیم به خانه برویم". یک گردشگر آلمانی كه با اعضای خانواده‌اش به ایران سفر كرده، در شهر کرج مورد دستبرد قرار گرفت و سرگردان شد.



به گزارش پارسینه، هنگامی که كریستین ایوان جمعه شب گذشته ون مرسدس بنز خود را در خیابان آتش‌نشانی شهرک بنفشه پارک کرده بود، سارقان دوربین، پول، كارت اعتباری، مدارک خودرو، گذرنامه‌ها و سایر مداركی كه در آلمان دارای اهمیت است را با خود بردند، ایوان که كه در شهر فرانكفورت مهندس‌عمران است، به روزنامه ایران گفته: "دوربین مداربسته یک ساختمان از سارقان تصویر گرفته و ویدئوی آن را در اختیار داریم، اما با این حال نیروی انتظامی گفت که نمی‌تواند برای شناسایی و بازداشت سارقان کمکی کند. ما هم فقط دو هفته دیگر فرصت داریم و بعد از آن باید به كشورمان بازگردیم".



این گردشگر با تاکید بر اینکه از ادامه برنامه خود برای سفر به کشورهای همسایه ایران بازمانده و آنها را لغو کرده، اظهار داشت: "من پول، دوربین و چیزهایی كه سارقان برده‌اند را نمی‌خواهم. اصلا آنها را به دزدها هدیه می‌دهم، اما فقط می‌خواهم مداركم را پس بدهند تا از دردسر رها شوم و آرامش به خانواده‌ام بازگردد. من از مردم کرج درخواست کمک دارم تا سارقان را شناسایی کنند".

خوابیدن مخالفان اوکراینی در سنگر شهرداری

عصرایران
/ معترضان اوکراینی مخالف دولت و طرفدار پیوستن به اتحادیه اروپا که ساختمان شهرداری کیف را به اشغال خود در آورده‌اند شب را از بیم حمله ماموران دولت به ساختمان این گونه صبح کردند



تخریب خانه یک فلسطینی از سوی اسراییلی ها در کرانه غربی



کشف گور دسته جمعی از دوره شوروی

گور دسته جمعی تازه کشف شده در مرکز شهر سن پترزبورگ از دوران اتحاد جماهیر شوروی، استخوان‌های چندین دختر نوجوان و زن سالمند نیز در میان اجساد یافت شده‌اند.



شوهرعمه رهبر کره شمالی برکنار شد
 
مقامات کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کردند شوهر عمه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که به عنوان یکی از قدرتمندترین افراد در این کشور به حساب می‌آید، برکنار شده است و چند تن از دستیاران وی اعدام شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: یکی از نمایندگان مخالف دولت کره جنوبی در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرده که مقامات سازمان ملی اطلاعات این کشور در نشستی در یک کمیته پارلمانی اعلام کرده‌اند جانگ سونگ تائک از سمت معاون کمیسیون ملی دفاعی کره شمالی که نهاد نظامی اصلی این کشور است، برکنار شده است و اگر این خبر تایید شود، برکناری جانگ به معنای مهم‌ترین تحول سیاسی در حکومت کره شمالی پس از آنکه کیم در ماه دسامبر سال ۲۰۱۱ جانشین کیم جونگ ایل پدر خود شد، قلمداد خواهد شد.

جونگ چئونگ رائه، نماینده پارلمان کره جنوبی اعلام کرد سازمان ملی اطلاعات این کشور در نشستی اضطراری به اطلاع نمایندگان رسانده است که جانگ "به تازگی از سمت خود برکنار شد و دو از تن افراد نزدیک به وی -ری یونگ ها و جانگ سو کیل- در اواسط ماه نوامبر در ملاءعام اعدام شدند" و جونگ افزود: همه کارکنان ارتش از این اعدام مطلع شدند. از آن زمان تاکنون، جانگ ناپدید شده است.

چرا انگلیس کاردار هندی معرفی کرده است؟

"آجی شارما" اصالتا ریشه هندی دارد و از دیپلمات‌های با سابقه وزارت خارجه انگلیس است که با فرهنگ و تاریخ ایران آشناست. علاوه بر قرابت‌های فرهنگی هند و ایران؛ شارما در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ هم سابقه خدمت در سفارت بریتانیا در تهران را به عنوان معاون سفیر داشته است. شارما بعد از سال ۲۰۰۸ و از سال ۲۰۱۲ رئیس بخش ایران در وزارت خارجه بریتانیا بوده است.



به گزارش فردا، وی بعد از آنکه به عنوان کاردار جدید انگلیس معرفی شد، ابراز امیدواری کرده بود بتواند روابط مستقیم برتیانیا با دولت و مردم ایران را برقرار کند. از آخرین اظهارنظرهای او می‌توان به ماجرای انفجار سفارت ایران در بیروت اشاره کرده که در صفحه توئیتر خود نوشته بود از شنیدن خبر انفجار در برابر سفارت ایران در بیروت، شوکه شده است.

جنایت پهپادهای آمریکا در افغانستان




اعلام بدهکارترین دستگاه‌های دولتی

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته طی ماه‌های گذشته توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، مشخص شده که طی ۴ سال گذشته، حجم مطالبات برخی دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون سازمان بیمه خدمات درمانی، از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی به حجم بسیار بالایی رسیده است در حالی که ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تاکید می‌کند که این حق بیمه باید حداکثر ظرف مدت یک ماه توسط دستگاه‌های اجرایی واریز شود، اما بدهی‌های مذکور انباشته شده از سال‌ها قبل است.



به گزارش صبحانه، این بررسی از بدهی ۲۶۱ میلیون تومانی نهاد ریاست‌جمهوری، ۸۱ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش، ۳ میلیاردی وزارت صنعت، ۴ میلیاردی وزارت بهداشت، ۵ میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به این سازمان خبر داده است که در نهایت جمع این مطالبات دقیقا به ۱۲۳ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان می‌رسد که رقم قابل توجهی است.

بر اساس این بررسی‌ها، ۶۶ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به سال۹۱، ۱۵ میلیارد تومان آن مربوط به سال۹۰، ۲۴ میلیارد متعلق به سال ۸۹ و ۱۷ میلیارد به سال ۸۸ اختصاص دارد و بر این اساس این ادعا که مشکلات اقتصادی حدودا ۲ سال اخیر باعث این بدهی شده نیز نمی‌تواند درست باشد چراکه از سال‌های قبل از آن نیز چنین معضلی در وزارتخانه‌های کشورمان وجود داشته است و ظاهرا قدرت هیچ نهادی نتوانسته آن‌ها را مجبور به پرداخت بدهی‌های خود کند.




"شبکه تشودری" بزرگترین پورتال تروریسم در تاریخ معاصر بریتانیا

سازمان امید، نه نفرت UPI در گزارشی که روز دوشنبه منتشر کرد‌، گروهی به رهبری انجم تشودری -مبلغ وهابی ساکن انگلیس- را به انتقال صدها جوان برای جنگ در سوریه با هماهنگی القاعده متهم کرده است. در حال حاضر شیخ بکری در لبنان زندگی می کند و دارای تابعیت لبنانی است و مقامات انگلیسی بعد از خروج وی دیگر اجازه بازگشت به این کشور را به او نداده اند. تشودری بعد از این مسأله رهبری گروه مهاجران را به دست گرفت.

به گزارش جام، در گزارش‌های سازمان (امید ،نه نفرت) در لندن که توسط روزنامه (Andbndant) منتشر شده، شبکه تشودری "بزرگترین پورتال تروریسم در تاریخ معاصر بریتانیا شمرده شده که حدود  80 جوان مسلمان از بریتانیا و 250 تا 300  نفر از جوانان از نقاط مختلف اروپا را برای پیوستن به گروه‌های مسلح وابسته به القاعده تشویق و امکان پیوستن آن‌ها را به القاعده و جنگ در سوریه میسر کرده است".



این سازمان اضافه کرد که حداقل 70 نفر در انگلیس با جنبش "مهاجران" در ارتباط هستند که توسط واعظ اسلامی بریتانیا شیخ عمر بکری محمد (زاده سوریه) تاسیس شد و مقامات انگلیسی و سازمان‌های وابسته به جناح چپ به سبب جرائم مربوط به تروریسم  در داخل و خارج بریتانیا وی را محکوم و از ادامه فعالیت های وی جلوگیری کردند.

روحانی و پاپ شگفتی آفرین‌های سال 2013

"د.پ.آ" با انتشار گزارشی در مورد معرفی شخصیت‌های شگفتی‌آفرین سال که همه ساله در آخرین ماه سال ( دسامبر) منتشر می‌کند، از حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران و پاپ بندیکت شانزدهم به عنوان دو شخصیت شگفتی‌آفرین سال 2013 نام برد. در گزارش این رسانه آلمانی در مورد دکتر حسن‌ روحانی و دلیل انتخابش به عنوان یکی از دو شخصیت شگفتی آفرین سال 2013 آمده است: روحانی همه برنامه‌ها و سیاست‌های خود را با آگاهی، درایت و تدبیر به پیش برد و توانست با یک پیروزی قاطع و کنار زدن رقیبان خود رییس‌جمهوری ایران شود.

به گزارش شبکه‌ ایران، اشپیگل به نوشته این نشریه آلمانی، با اجرای سیاست‌های تدبیر و امید روحانی در زمینه آزادی‌های فردی و سیاسی نیز شاهد گشایش‌هایی در ایران از جمله آزادی برخی از زندانیان سیاسی و تلاش برای رفع محدودیت‌ها در زمینه ارتباطات و اطلاع‌رسانی در روزهای اخیر هستیم.

برگ برنده روحانی، احساس ناامیدی مردم ایران از تغییر اوضاع سیاسی کشور طی سال‌های گذشته بوده است که امروز این احساس به اندازه زیادی از بین رفته و رییس‌جمهور روحانی در این تغییر وضعیت نقش اساسی دارد زیرا بارها در سخنان خود بر این موضوع تاکید کرده که نباید در گذشته بمانیم و بایستی به آینده فکر کنیم.

سفر شخصی فیشر به ایران و بازتاب سیاسی در آلمان

"اشتفن زایبرت" سخنگوی دولت آلمان ادعای مطرح شده از سوی نشریه این کشور مبنی بر اینکه "یوشکا فیشر" وزیر امور خارجه اسبق آلمان هفته گذشته به نمایندگی از دولت مرکل به تهران سفر کرده است را رد کرد و گفت: سفر فیشر به تهران شخصی بود و وی به نمایندگی از سوی دولت مذاکره نکرد.

به گزارش جمهوریت، هفته نامه آلمانی فوکوس نوشته بود که یوشکا فیشر هفته گذشته در سفر به تهران در خصوص توسعه روابط دو کشور و همچنین بحران سوریه با مقام‌های ایرانی دیدار و گفتگو کرد و سفر فیشر به تهران با هماهنگی مشاور امنیت ملی، صدراعظم آلمان انجام شد و قرار بود محرمانه باشد، اما ناراحتی قلبی فیشر و انتقال وی به بیمارستان منجر به افشای سفر این سیاستمدار آلمانی به تهران شد.  
بر اساس ادعای فوکوس، نمایندگان دولت ایران بنا داشته‌اند در دیدارهای دوستانه با یوشکا فیشر در مورد از سرگیری و توسعه روابط با آلمان و دیگر کشورهای اروپایی و همچنین تلاش برای حل بحران سوریه با این سیاستمدار آلمانی که سال‌ها قبل به عنوان وزیر امور خارجه همراه با همتایان انگلیسی و فرانسوی‌اش مذاکرات هسته‌ای را با حسن روحانی انجام داد، گفتگو کنند.
 
به نوشته این نشریه، فیشر در مدت اقامت خود در تهران با حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران و علاء‌الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران دیدار و گفتگو کرد و براساس گزارش دانشنامه اینترنتی ویکی پدیا همسر فیشر مینو براتی نوبری فرزند دکتر نصرت‌الله براتی نوبری است که سال ۱۳۵۵ شمسی در ایران متولد شده است.
 انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، روزنامه الوسط ، جواد ظریف ، اجلاس منامه ، بحرین ، اشتفن زایبرت ، آنگلا مرکل ، مینو براتی ، اشپیگر ، فوکوس ، بروجردی ، براتی ، کمیسیون مجلس ، یوشکا فیشر ، دیپلماتیک ، پاپ بندیکت ، عمر بکری ، کشور عرب ، جنبش مهاجران ، محسنی اژه ای ، هلال احمر ، فارس ، تسنیم ، ایسنا ، ایرنا ، ایلنا ، هاشمی رفسنجانی ، رئیس جمهور ، محمد خاتمی ، احمدی نژاد ، رضا عارف ، جلو دارزاده ، فاطمه هاشمی ، محسن هاشمی ، مهدی اندرزگو ، صفار هرندی ، دکتر زاهدی ، رضا آصفی ، حسین باهر ، باقری لنکرانی ، احسان باکری ، محمد رویانیان ، الهه کولایی ، علی ثقفی ، دکتر الهام ، رضا رحیمی ، علیرضا افتخاری ، هادی ساعی ، هوشنگ شهبازی ، فیس بوک ، احمدی مقدم ، نیروی انتظامی ، جهانگیری ، معاون اول ، ابتکار ، مولاوردی ، محیط زیست ، حسن روحانی ، توییتر ، رهبر انقلاب ، مراجع تقلید ، ژانگ ییمو ، کارگردان چینی ، گل های جنگ ، کریستین بیل ، پیپلز دیلی ، حزب کمونیست ، آینده ، مهر ، شهر ووژی ، ایران ، عربستان سعودی ، سوییس ، روزنامه العرب ، روسیه ، سوریه ، ژنو ، کویت ، بشار اسد ، ریاض ، خلیج فارس ، اردن ، العالم ، القلمون ، درعا ، کاترین اشتون ، انگلستان ، بارونس اشتون ، تونی بلر ، نخست وزیر ، مجلس اعیان ، خانواده سلطنتی ، الف ، خلع سلاح ، هسته ای ، دیلی تلگراف ، حزب کارگر ، اتحادیه اروپا ، سیاست خارجی ، پیتر کلنر ، وب سایت ، نظرسنجی ، دانشجویان ، دانشگاه ، امام خمینی ، قزوین ، لنگرودی ، وزیر علوم ، شیمون پرز ، یدیعوت آحارونت ، امارات ، عمان ، یمن ، قطر ، اندونزی ، مالزی ، بنگلادش ، مارتن اندیک ، دولت آمریکا ، فلسطین ، توماس فریدمان ، ابوظبی ، نیویورک تایمز ، کریستین ایوان ، مرسدس بنز ، شهرک بنفشه ، اوکراین ، آلمان ، کرانه غربی ، سن پترزبورگ ، جماهیر شوروی ، کره جنوبی ، کره شمالی ، کیم جونگ اون ، خبرگزاری فرانسه ، افغانستان ، آجی شارما ، جونگ رائه ، جانگ کیل ، کاردار انگلیس ، معاون سفیر ، وزارت صنعت ، وزارت بهداشت ، وزارت راه ، سازمان امید ، نه نفرت ، upi ، مبلغ وهابی ، القاعده ، andbndant ، شبکه تشودری ، پورتال تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار