گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

درخواست محسن هاشمی برای سانسور خاطرات پدر/ مسلمان شدن گروه ژاپنی با "انجیر و زیتون"/ قطع ارتباط با احمدی‌نژاد به خاطر مشايي

جاسوسی مایکروسافت برای دولت آمریکا، ذبح شرعی الاغ توسط تکفیری‌ها، به خاطر مشايي با احمدي‌نژاد قطع ارتباط كردم، درخواست پسر هاشمی برای سانسور خاطرات پدر، مسلمان شدن گروه ژاپنی با "انجیر و زیتون" و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

جاسوسی مایکروسافت برای دولت آمریکا

"ریچارد استالمن" مدیر بنیاد نرم‌افزار آزاد آمریکا در پاسخ به این سؤال که اسنودن مدعی است که "ان‌اس‌ای" حجم بالایی از اطلاعات رد و بدل شده میان میلیون‌ها نفر را کنترل می‌کند، آیا این ادعاها از لحاظ عملی شدنی است، اظهار داشت: مطمئنم این موضوع عملی است و در واقع، افشاگری‌های اسنودن  اثبات می‌کند که آمریکا چطور در حال انجام این اقدامات است و نمی‌دانم هزینه این اقدامات چقدر است، اما هدر دادن پول موضوع اصلی نیست، بلکه این اقدام یک بی‌عدالتی و برخلاف قانون اساسی آمریکا است.

وی در گفتگو با فارس، با اشاره به اینکه واقعیت این است که ما سال‌هاست می‌دانیم مایکروسافت در نرم‌افزارهای خود کارکردهای سوئی از جمله نرم‌افزارهای جاسوسی را تعبیه کرده است، افزود: نکته تازه این است که فهمیدیم مایکروسافت علاوه بر اینکه این بدافزارها را برای خود به کار می‌گیرد، آن‌ها را در اختیار دولت هم قرار می‌دهد به همین دلیل هم هست که من بر لزوم استفاده از "نرم‌افزارهای آزاد" تأکید دارم.



استالمن در پاسخ به این پرسش که سایت‌هایی نظیر فیس‌بوک، توئیتر و اسکایپ تا چه حد در جمع‌آوری اطلاعات توسط "آژانس امنیت ملی آمریکا" و دیگر آژانس‌های اطلاعاتی نقش دارند، گفت: "اسکایپ" دو ایراد اصلی دارد، یکی اینکه فرد را مجبور به استفاده از نرم‌افزارهای غیرآزاد می‌کند و ثانیا برای تجسس از کاربر طراحی شده است و "فیسبوک" هم از کارگران (من به آن‌ها کارگر می‌گویم، چون این فیسبوک است که از آن‌ها کار می‌کشد، نه آن‌ها از فیسبوک) برای دادن اطلاعات هرچه بیشتر در مورد خود می‌فریبد و ضمنا اطلاعات بسیار زیادی را هم به صورت مخفیانه در مورد آن‌ها جمع‌آوری می‌کند.

مدیر بنیاد نرم‌افزار آزاد آمریکا افزود: فیسبوک از اسامی، تصاویر و پست‌های کارگران در تبلیغات برای کارخانه‌ها استفاده می‌کند، بنا بر همین دلایل، من هرگز از فیسبوک استفاده نکرده و استفاده هم نخواهم کرد. من آزادی خود را به بهای راحتی نمی‌فروشم اما توئیتر خیلی بهتر است. این سایت خیلی از موارد بد آن یکی‌ها را ندارد. به همین دلیل نباید همه سایت‌های "شبکه اجتماعی" را در کنار هم به عنوان یک موضوع کلی ببینیم.

ذبح شرعی الاغ توسط تکفیری‌ها

گروه‌های تکفیری که پس از پیشروی‌های هدفمند ارتش سوریه محاصره شده و نمی‌توانند سلاح، مهمات و کالاهای اهدایی کشورهای حامی تروریست خود را دریافت کنند، به جان احشام و حیوانات روستاییان بی‌نوا افتاده‌اند و از خیر الاغ‌ها و سگ‌ها نیز نمی‌گذرند. آن‌ها الاغ و سگ را ذبح می‌کنند تا به گوشت حلال برسند. یک خبرنگار عرب آمریکایی که مدتی را در میان یکی از این گروه‌ها سپری کرده، در گزارشی که در صفحه تویتر خود قرار داد، نوشته است: آن‌ها به گمان اینکه در بدن ما گوشت‌های حرام، مانند گوشت خوک یا شراب وجود دارد، با ما دست نمی‌دهند، یا اینکه به اکراه این کار را می‌کنند.
 
به گزارش جام؛ با این وجود وقتی جرات کردم و به شوخی گفتم شما هم گوشت حرام خورده‌اید، با حالتی مطمئن و جدی پاسخ داد "نه، ما آن را به صورت شرعی ذبح کردیم" و برای این که استدلالش را محکمتر کند، اضافه کرد که گروه شیخ سالم منیع که در مجاور ما هستند "سه هفته قبل دو سگ را ذبح کردند."
این خبرنگار می‌افزاید: خوشبختانه من به اندازه آن‌ها شیفته گوشت تازه نیستم و غذاهای بسته‌بندی شده و کنسروها کافی است.



به خاطر مشايي با احمدي‌نژاد قطع ارتباط كردم

مسعود زریبافان معاون سابق محمود احمدی‌نژاد در ریاست‌جمهوری از قطع ارتباط خود با رئیس‌جمهور سابق به دلیل ارتباط تنگاتنگ وی با مشایی خبر داد و در خصوص چرایی عدم حضور محمود احمدی‌نژاد در دادگاه گفت: از اینکه چرا احمدی‌نژاد در دادگاه حضور نیافته است خبری ندارم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت احمدی‌نژاد در گفتگو با ایلنا، در خصوص شایعاتی مبنی بر حضورش در دانشگاه ایرانیان گفت: من در این دانشگاه حضور ندارم و اساسا مدت‌هاست از ایشان بی‌اطلاعم و با ایشان قطع ارتباط کرده‌ام.

پشت پرده‌ای از توافق ژنو، ماجرای "جام شیردال"

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: بسیاری از اقدامات و تلاش‌ها منجر به تفاهم ژنو بین ایران و قدرت‌های جهانی شد که یکی از آن‌ها یک شی بالدار افسانه‌ای (جام شیردال) که در تماس بی‌سر و صدا بین دو دیپلمات (آمریکایی و ایرانی) در مقر سازمان ملل در نیویورک رد و بدل شد، بازگرداندن جام تاریخی شیردال به ایران اقدامی در راستای تلاش‌های دیپلماتیک اوباما برای نشان دادن حسن نیت آمریکا به ایران و تقویت دولت اعتدال در ایران به منظور تفاهم بر سر یک راه میانه بر روی مساله هسته‌ای بوده است. یکی از مشاوران به او توصیه کرد در حاشیه نشست مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک با روحانی دست دهد و دیگری پیشنهاد ضبط و پخش یک پیام ویدئویی مخصوص به ایران را داد.

به گزارش عصرایران، لس‌آنجلس تایمز می‌افزاید: "اما یک مشاور کارشناس در امور ایران پیشنهاد بازگرداندن جام شیر دال به ایران را داد‌؛ اقدامی که به گفته او می‌توانست نشانه‌ای از احترام دولت آمریکا به مردم ایران و همزمان تقویت صدای جدید برخاسته از ایران که انتخاب روحانی به ریاست‌جمهوری نماد آن بود، شود که ماموریت انجام این کار به یک دیپلمات میان پایه در هیات آمریکا در سازمان ملل سپرده شود.

دو روز قبل از اینکه روحانی آمریکا را ترک کند ایمیلی از کاخ سفید به این دیپلمات رسید و مضمون آن این بود که وی این جام را به روشی که در این پیام توضیح داده شده بود، در اختیار هیات ایرانی قرار دهد و در روز تحویل یک پیک ویژه از وزارت امنیت داخلی آمریکا جعبه‌ای قهوه‌ای رنگ حاوی این جام را به مقر سازمان ملل در نیویورک آورد و با امضاء تحویل دیپلمات آمریکایی داد. دیپلمات مزبور آمریکایی از رابط هیات ایرانی خواست تا درباره برخی موضوعات با هم دیدار داشته باشند و از جمله وی می‌خواهد قبل از ترک آمریکا از سوی روحانی محموله‌ای را تحویل هیات ایرانی دهد و دیپلمات آمریکایی به سرعت با جعبه عکس گرفت ولی مشکل این بود که او باید جعبه را درون یک پاکت مخصوص قرار می‌داد تا هیات ایرانی محتوای آن را نبیند. بدین منظور دیپلمات آمریکایی یک جعبه کادو سفید رنگ تهیه کرد.

این دیپلمات آمریکایی برای تحویل جام  به رابط ایرانی محلی خلوت و در حال بازسازی از ساختمان سازمان ملل را انتخاب کرد تا بازرسی‌های امنیتی در آن نباشد، دیپلمات ایرانی سر قرار آمد و دیپلمات آمریکایی کیسه حاوی جعبه جام را روی میز قرار داد و گفت ایالات متحده می‌خواهد جام شیردال را به روحانی بازگرداند، دیپلمات آمریکایی درباره واکنش همتای ایرانی‌اش به لس‌آنجلس تایمز گفت: "چشمان او برق زد و ایستاد، از من تشکر کرد و گفت این جام چقدر برای مردم ایران و او مهم است.

این دیپلمات آمریکایی درباره دشواری ماموریت خود به لس‌آنجلس تایمز گفت که باید اقدامات و تماس‌هایی انجام می‌شد که در تاریخ 30 ساله روابط دو کشور سابقه نداشت و من از این کار مطمئن نبودم چون سابقه نداشت نه ما با آن‌ها حرف زده و تماسی داشته باشیم و نه آن‌ها با ما.

شیخ فتنه سر از سوریه در آورد

احمد الاسیر سرکرده تروریست‌های لبنان که پس از سرکوب گروهک متبوعش به اردوگاه عین‌الحلوه در صیدا فرار کرده بود حدود یک ماه است که از این اردوگاه به شهرک النبک در منطقه مرزی القلمون سوریه رفته است و از سوی دیگر خبرها حاکی از فعالیت بی‌سابقه تروریست‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه برای جذب نیرو– از طریق روسای گروهک‌‌های تروریستی یا اینترنت- است.

به گزارش جام، تروریست‌های مقیم این اردوگاه ذیل دو گروه جبهه النصره و گردان‌های عبدالله عزام فعالیت می‌کنند که هر دو وابسته به القاعده‌اند. شمار تروریست‌های حاضر در اردوگاه مذکور 120 نفر اعلام شده است که در چند محله این اردوگاه مستقر شده‌اند.

براساس این گزارش 70 عضو گروهک‌های تکفیری هفته گذشته وارد اردوگاه شدند که غالبا نوجوان‌اند و گفتنی است که احمدالاسیر به واسطه اقدامات تروریستی و تفرقه‌افکنانه به "شیخ فتنه" معروف است.
 
درخواست پسر هاشمی برای سانسور خاطرات پدر


حمید داوودآبادی در وبلاگ خاطرات جبهه آورده است: در مقطع زمانی سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶ توفیقی دست داد تا به خواست حجة‌الاسلام "روح‌الله حسینیان" رئیس "مرکز اسناد انقلاب اسلامی" و مدیر مسئول "فصلنامه ۱۵ خرداد، سردبیری آن مجله را برعهده بگیرم، ۱۵ خرداد مجله‌ای تخصصی بود ویژه اسناد انقلاب اسلامی که با تکیه بر اسناد مکتوب، صوتی و تصویری موجود در آرشیو عظیم مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چهار شماره در سال منتشر می‌شد.

به گزارش جهان، یکی از بسته‌های ویژه، خاطرات حجه‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی بود که سال ۱۳۶۴ در بحبوحه حوادث انقلاب اسلامی، در آنجا ثبت و ضبط شده بود؛ البته با توجه به شدت حوادث و موضع‌گیری‌های مختلف افراد و جریان‌ها! آقای حسینیان، برای هر شماره مجله، بخشی از خاطرات هاشمی رفسنجانی را تحویل بنده می‌داد که بدون هرگونه دستکاری، ویرایش یا حذف و اضافه، در مجله منتشر می‌کردم که با استقبال خوبی هم روبه رو می‌شد.

قرار بر آن بود تا متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی که سرشار بود از ناگفته‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به خصوص موضع‌گیری‌های افراد و جناح‌های مختلف در برابر حوادث متفاوت، در کتابی مستقل منتشر شود، که برحسب اتفاق، حسینیان در مجلسی "محسن هاشمی رفسنجانی"‌ را دید و گفت که قصد داریم کتاب خاطرات آقای هاشمی را منتشر کنیم. محسن هاشمی که اخیرا مسئول ثبت و انتشار آثار پدرش شده بود، از این خبر ناراحت شد و اعلام کرد که به هیچ وجه چنین کاری انجام نشود؛ حتی نامه‌ای هم خطاب به مرکز اسناد زد و خواست که خاطرات پدرش در مجله ۱۵ خرداد هم چاپ نشود.

آقای حسینیان با کمک کارشناس یاد شده، دستی بر سر و روی خاطرات آقای هاشمی کشیدند و خلاصه آن را که بسیار صریح و حتی در جاهایی علیه برخی افراد تند هم بود، تلطیف! کرده و خدمت آقا محسن فرستادند که ایشان حتی اجازه انتشار آن خاطرات پاستوریزه شده را هم نداد! آقا محسن نامه‌ای به مرکز فکس کرد و آقای حسینیان هم که مدیر مسئول مجله بود، زیر آن برای بنده پاراف کرد که از انتشار خاطرات آقای هاشمی خودداری شود. حالا اینکه باید کدام را مورد استناد قرار داد، الله اعلم! این هم متن نامه آقای محسن هاشمی و پاراف آقای حسینیان:






فواید رفع فیلتر شدن فیسبوک


بولتن در مطلب طنزی نوشت: این روزها دولتی‌ها قصد دارند جوانان را به یکی از حقوق مسلمشان برسانند و آن هم چیزی نیست غیر از فسبوک! برای اینکه این اتفاق زودتر بیفتد، ما لیستی از اتفاقات خوبی که بعد از رفع فیلتر فیسبوک اتفاق می‌افتد را برایتان بازگو می‌کنیم:

- دیگر جوانان هزینه‌هایی بابت خرید وی‌ پی ان پرداخت نمی‌کنند و به این ترتیب هزینه‌های خانوارها کاهش پیدا کرده و در نهایت با همین صرفه‌جوییِ به ظاهر کوچک، سبد خانوارها گنده‌تر می‌شود! به عبارت بهتر، به این ترتیب با تدبیر می‌توانیم برای بزرگ کردن سبدخانوار، به جای افزایش درآمدها، از هزینه‌هایشان بکاهیم!

- با رفع فیلتر فیسبوک، جوانان آزادتر می‌توانند در این محیط رفت و آمد داشته باشند و با جنس دیگر آشنا شوند و همین آشنا شدن‌ها منجر به دوستایی‌هایی خواهد شد که امید داریم به ازدواج ختم شود! به عبارت بهتر، به این ترتیب به جای آنکه بنشینیم و علت کاهش ازدواج‌ها و افزایش طلاق‌ها را در بیاوریم و امکانات ازدواج را به جوانان بدهیم، آن‌ها را در موقعیتی قرار می‌دهیم که بیشتر مزدوج شوند! توضیح: فوقش اگر دیدیم کسی با کسی ازدواج نمی‌کند، قانون می‌گذاریم هر کس یک هفته وقت دارد با یک نفر از فرندهایش ازدواج کند، وگرنه اکانت فیسبوکش را می‌ترکانیم!

- با رفع فیلتر فیسبوک، سیاست خارجی ما نیز می‌تواند بهتر عمل کند و آقای ظریف و دوستانشان بدون نیاز به فیلترشکن برای خانم اشتون و دیگر دوستانش کامنت بگذارند!

- با رفع فیلتر فیسبوک، باقی وزرایی که فیلترشکن گیرشان نیامده هم می‌توانند ارتباط بهتری با مردم داشته باشند و عملکردشان را در این شبکه اجتماعی بنویسند.
به این ترتیب؛ با این تدبیر، دیگر نیازی نیست که هی کنفرانس خبری بگذارند و وقتشان بیهوده در چنین جلساتی هدر شود و صرفا به خدمت‌رسانی مشغول می‌شوند!

- رئیس‌جمهور می‌تواند نود و خورده‌ای روز دیگر، با افتخار از رفع فیلتر شدن فیسبوک صحبت کند و بدین ترتیب وقت برنامه بیشتر گرفته شده و ایشان کمتر وقت خواهد داشت تا از دولت قبلی انتقاد کند!

- و اما مهترین اتفاق خوب پس از رفع فیلتر شدن فیسبوک این است که جوانان صبح تا شب پای اینترنت می‌نشینند و فیسبوکشان را چک می‌کنند و اینطوری حسابی سرکار می‌روند! به این ترتیب معضل بیکاری هم حل سه سوته خواهد شد!


مسلمان شدن گروه ژاپنی با "انجیر و زیتون"

اعضای یک گروه تحقیقاتی ژاپنی پس از اینکه دریافتند قرآن کریم 1428 سال قبل، نتیجه پژوهش آن‌ها را بیان کرده، به دین مبین اسلام گرویدند، داستان مسلمان شدن این گروه ‍ژاپنی، از جستجوى ماده "میثالویندز" که یک ماده پروتئینی است، آغاز شد. این ماده در مخ انسان و حیوانات به میزان بسیار کمی ترشح می‌شود و این ترشحات پر از گوگرد است که به راحتی می‌توان با روی، آهن و فسفر مخلوط شود.

به گزارش شبستان، ترشح این ماده از مخ انسان بعد از سن 15 سالگی تا سن 35 سالگی افزایش می‌یابد و بعد از این سن تا 60 سالگی ترشح آن کم می‌گردد. از این‌رو گروهی از دانشمندان ژاپنی اقدام به جستجوی این ماده که باعث از بین رفتن عوارض پیری می‌شود در میان گیاهان کردند و تنها این ماده را در دو گیاه پیدا کردند؛ انجیر و زیتون که در قرآن نیز با نام "التین و الزیتون" بیان شده است.

پس از نتیجه‌گیری که استفاده از "انجیر" یا "زیتون" برای نتیجه بهتر باید با هم مخلوط کرد، این پژوهشگران ژاپنی نیز بهترین میزان را برای بهترین تأثیر یک "انجیر" و هفت "زیتون" یافتن، سپس یک پزشک عربستانی که "طه ابراهیم خلیفه" نام دارد، شروع به جستجو کردن در مورد این دو کلمه "انجیر" و "زیتون" در قرآن کریم کرد و فهمید که کلمه "انجیر" یک بار در قرآن کریم ذکر شده و زیتون 6 بار به صورت صریح و یک بار به صورت ضمنی در سوره مؤمنون به آن اشاره شده است.

"طه ابراهیم" همه اطلاعاتی را که از قرآن کریم جمع‌آوری کرده بود را برای گروه تحقیقاتی ژاپنی فرستاد. این گروه هم پس از اطمینان یافتن از این اطلاعات، به دین مبین گرویدند.

چرا پوتین همیشه دیر می‌رسد؟!

"ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهوری روسیه بر سر قرار دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، ۵۰ دقیقه تاخیر داشت و کارمندان واتیکان در تمام این مدت بیرون از مقر پاپ فرانسیس منتظر ایستاده بودند تا به ولادیمیر پوتین خوش‌آمد بگویند. اما مسکوفسکی کومزومولتس، یکی از روزنامه‌های روسیه، می‌نویسد که ولادیمیر پوتین به دلیل تظاهرات هواداران گروه راک "پوسی رایوت"، خارج از هتل محل اقامتش، تاخیر کرده بود.
 
به گزارش ایسنا، رسانه‌های واتیکان و ایتالیا با ملایمت با این مسئله برخورد کردند، شاید به این دلیل که انتظار دیگری از ولادیمیر پوتین نداشتند. اما وقتی رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار خود از کره جنوبی، اوایل ماه نوامبر، با ۳۰ دقیقه تاخیر به دیدار پارک گوئن‌هی، رئیس جمهوری این کشور رفت خشم جراید کره جنوبی را برانگیخت.  

اما یک سایت اینترنتی لیبرال روسیه نوشت که کره‌ای‌ها نباید ناراحت می‌شدند، چون فقط نیم ساعت تاخیر "نشانه احترام عمیق" ولادیمیر پوتین است! در واقع رئیس‌جمهوری روسیه یک سابقه طولانی در مورد تاخیر در دیدارهای خود با مقامات بلند پایه و رهبران کشورهای دیگر دارد: ۱۴ دقیقه تاخیر در دیدار با الیزابت دوم ملکه انگلستان در سال ۲۰۰۳، ۴۰ دقیقه تاخیر در دیدار با آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۲، سه ساعت تاخیر در ملاقات با جان کری، برای گفتگو پیرامون وضعیت سوریه و پوتین در سال ۲۰۰۲ مدت دو ساعت والدین کودکانی را که در یک سانحه هوایی کشته شده بودند، در گورستان منتظر نگاه داشت.
 
دیمتری آبراموف، یک مفسر سیاسی می‌گوید که با این دیر کردن‌ها ولادیمیر پوتین می‌خواهد نشان بدهد که "در صحنه سیاسی جهان بر تخت تزار روسیه در اوج قدرت امپراتوری روسیه، تکیه زده است."

ولادیمیر پوتین در قرارهای خود با لودمیلا، همسر سابق خود هم بدقولی می‌کرد. اندره مالگین، یک وبلاگ نویس از حزب مخالف روسیه می گوید که به احتمال زیاد "ولادیمیر پوتین برای مراسم سوگواری خود هم دیرخواهد کرد!".

 
"کشتی‌های کاغذی" کودکان محاصره دریایی غزه را محکوم کردند

عصر ایران منتشر کرد، درست کردن کشتی‌های کاغذی از سوی کودکان غزه‌ای در تظاهراتی برای محکوم کردن اسراییل به خاطر محاصره دریایی غزه



اعتراض فیلیپینی‌ها به عملکرد بد دولت و رییس‌جمهور در قبال امداد به توفان‌زدگان (مانیل)



 تظاهرات عده‌ای از اسراییلی‌ها به تبعید عرب‌های بادیه‌نشین از سوی اسراییل از شهر قدس به جنوب صحرای نقب



انتهای پیام/


برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، جاسوسی ، مایکروسافت ، ریچارد استالمن ، نرم افزار آزاد ، اسنودن ، فیسبوک ، شبکه اجتماعی ، آژانس ، امنیت ملی ، آمریکا ، توئیتر ، اسکایپ ، ان اس ای ، ذبح شرعی ، الاغ ، تکفیری ، ارتش سوریه ، گوشت حلال ، حرام ، گوشت خوک ، شراب ، شیخ سالم منیع ، مسعود زریبافان ، معاون ، رئیس جمهور ، احمدی نژاد ، رحیم مشایی ، بنیاد شهید ، دانشگاه ، ایرانیان ، جام شیردال ، روزنامه ، آمریکایی ، لس آنجلس ، تایمز ، دولت اعتدال ، دیپلماتیک ، باراک اوباما ، کاخ سفید ، حسن روحانی ، هیات ایرانی ، سازمان ملل ، شیخ فتنه ، سوریه ، احمد الاسیر ، عین الحلوه ، النبک ، القلمون ، عبدالله عزام ، جبهه النصره ، داوود آبادی ، وبلاگ ، خاطرات جبهه ، روح الله ، حسینیان ، اسناد انقلاب ، هاشمی رفسنجانی ، محسن هاشمی ، رفع فیلتر ، سیاست خارجی ، جواد ظریف ، میثالویندز ، طه ابراهیم ، گروه ژاپنی ، ولادیمیر پوتین ، روسیه ، پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک ، مسکوفسکی ، واتیکان ، گروه راک ، پوسی رایوت ، الیزابت دوم ، ملکه انگلستان ، ایتالیا ، آنگلا مرکل ، جان کری ، دیمتری آبراموف ، اندره مالگین ، وبلاگ نویس ، محسن میردامادی ، دبیر کل ، حزب مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار