گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

بیلبورد‌های تبلیغاتی برای داشتن فرزند بیشتر/ تاریک‌ترین دوره مطبوعات از نگاه وزیر احمدی‌نژاد/ تشکیل شورای سوءاستفاده جنسی توسط پاپ

پاپ شورای سوءاستفاده جنسی تشکیل داد، تاریک‌ترین دوره مطبوعات از نگاه وزیر احمدی‌نژاد، عیاشی یک نماینده مجلس در سفر خارجی، کدام کشورها برای درگذشت ماندلا عزای عمومی اعلام کردند، بیلبورد‌های تبلیغاتی برای داشتن فرزند بیشتر و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی به روایت تصویر

فارس/ گزارش زیر نگاهی است به عکس‌هایی که گوشه‌ای از رنج سیاه‌پوست‌های آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید را به تصویر کشیده‌اند.

نمونه‌ای از تابلوهای نصب شده توسط رژیم آپارتاید که در آن امکان برخورداری از مزایای عادی فقط برای سفیدپوست‌ها در نظر گرفته شده



ساکنان روستای "اکوویکن". میلیون‌ها ساکن آفریقای جنوبی در خلال 30 سال پایانی رژیم آپارتاید به اجبار از سرزمین‌های مادریشان بیرون رانده شده و به چنین روستاهایی منتقل شدند، این روستاها محل اقامت زنان و بچه‌ها، افراد بیمار و مسن و هر فرد دیگری شد که برای اقتصاد سفیدپوست‌ها فایده‌ای نداشتند.



تظاهرات سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی برای آزادی زندانیان سیاسی



16 نوامبر 1976؛ "هکتور پیترسون" فردی بود که در قیام‌ها علیه رژیم آپارتاید جنوبی کشته شد. تصویر این نوجوان 12 ساله که یک معترض دیگر آن را حمل می‌کند، یکی از معروفترین عکس‌های آن سال شد.



تاریک‌ترین دوره مطبوعات از نگاه وزیر احمدی‌نژاد!

وزیر ارشاد احمدی‌نژاد روزنامه‌های 88 تا 90 را تاریک‌ترین دوره مطبوعات در تاریخ 35 ساله می‌داند.



به گزارش ایسنا، به نقل از ستون جهت اطلاع "جمهوری اسلامی" دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم احمدی‌نژاد گفت: برای برخورد قاطع با مطبوعات به رامین نیاز داشتیم. رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت دهم در سال‌های 88 تا 90 بود، دوره‌ای که اصحاب مطبوعات آن را تاریک‌ترین دوران مطبوعات در 35 سال اخیر می‌دانند.

حسینی، گفته است که رامین را از زمان همکاری با صدا و سیما می‌شناخته و طبق نظر احمدی‌نژاد که معتقد بود فرد مناسبی باید عهده‌دار معاونت مطبوعاتی باشد، رامین را برای برخورد قاطع با مطبوعات به این سمت منصوب کرد.

خودکشی نظامیان کانادایی به مرز هشدار رسید

در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین خبرهای مربوط به ارتش آمریکا افزایش آمار خودکشی به ویژه در میان نظامیان بازگشته از جنگ‌های عراق و افغانستان بود، اما اینک گویا این پدیده به نظامیان سایر کشورهای حاضر در جنگ افغانستان نیز سرایت کرده است، در همین رابطه تورنتو سان از خودکشی چهار نظامی کانادایی در دو ماه گذشته خبر داده است.

به گزارش مهر، بر این اساس رشد ناگهانی خودکشی در میان نظامیان کانادایی سبب شکل‌گیری نگرانی‌هایی درباره چگونگی مراقبت از نظامیان بازگشته از جنگ افغانستان شده است. این امر همچنین انتقادهایی را نیز متوجه دولت کانادا کرده است. بر اساس اعلام اداره دفاع ملی کانادا در فاصله سال‌های 2010 تا 2012 میلادی 50 نظامی کانادایی با دست زدن به خودکشی به زندگی خود پایان داده‌اند.

در ارتش انگلیس نیز وضعیت به همین شکل است و در سال 2012 میلادی تعداد نظامیانی که دست به خودکشی زده بودند بیشتر از تعداد تلفات ارتش انگلیس در افغانستان بود. در سال گذشته میلادی در مجموع 44 نظامی بریتانیایی در افغانستان کشته شدند در حالی که 50 نفر از نظامیان این کشور در سال 2012 میلادی دست به خودکشی زده بودند.

اینفوگرافی: استكبار را بشناسید


تابناک نوشت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ۵۰ هزار فرمانده بسیج با تشریح ویژگی‌های استكبار، بر شناخت خصوصیات آن برای تنظیم رفتار و مقابله خردمندانه با آن تاكید كردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی  khamenei.ir، در این اینفوگرافی خصوصیات استكبار در بیانات ایشان در این دیدار مرور شده است.



ماندلا در فلسطین


عصرایران منتشر کرد، درگیری در مجلس علیای ژاپن



گرامیداشت یاد ماندلا در کراچی پاکستان





ماندلا در فلسطین



عکس گرفتن خدمه پروازی در مقابل یک مجسمه از ماندلا در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی







حاج منصور ارضی در جبهه



اعضای القاعده با گذرنامه‌های آلمانی

هفته‌نامه آلمانی فوکوس با استناد به اظهارات محافل امنیتی برلین می‌نویسد، افراطیون آلمان در مسیر خود به مناطق جنگی سوریه، گذرنامه‌ها و مدارک آلمانی خود را تسلیم کرده و مدارک شناسایی سوری دریافت می‌کنند. سپس گذرنامه‌های آلمانی آن‌ها در اختیار آن دسته از تروریست‌های آموزش‌دیده‌ای قرار می‌گیرد که به صاحبان این‌گذرنامه‌ها شباهت دارند و برای اجرای عملیات تروریستی در اروپا انتخاب شده‌اند.
 
به گزارش جام، به نوشته دویچه وله (DW)، خبرگزاری آلمان که این خبر را روز شنبه (۷ دسامبر/ ۱۶ آذر) منتشر کرده به نقل از فوکوس ادامه می‌‌دهد، افراطیون آلمان و دیگر مناطق پیش از سفر به سوریه در مخفی‌گاه‌های ترکیه پنهان می‌شوند و در حال حاضر حدود هزار مرد اروپایی جوان در سوریه همراه با مخالفان رژیم این کشور علیه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه می‌جنگند. ۲۲۰ نفر از این نیروها از آلمان عازم این مناطق شده‌اند.
 
روزنامه آلمانی "بیلد" هم روز شنبه (۷ دسامبر) نوشته است، بیش از ۲۳۰ جنگجو از آلمان به سوریه سفر کرد‌ه‌ و با نیروهای اسد می‌جنگند. واحد خدمات مشاوره‌ای علیه افراطگرایی در اداره فدرال مهاجرت و پناهجویان آلمان (BAMF) از بیش از۱۶۰ مورد مددجویی خانواده‌ها در ماه‌های اخیر گزارش داده است. بر پایه این گزارش، در این موارد خانواده‌ها به دلیل افراط گرایی فرزندانشان به این اداره مراجعه کرده و کمک طلبیده‌اند.

کدام کشورها برای درگذشت ماندلا عزای عمومی اعلام کردند؟

آفریقای جنوبی، زادگاه ماندلا تا زمان مراسم تدفین جنازه ماندلا در روز 15 دسامبر24 آذرماه) اعلام عزامی عمومی کرد و قرار است تا آن تاریخ پرچم این کشور نیمه افراشته باشد. به گزارش عصرایران، نام برخی از کشورها که به احترام ماندلا اعلام عزای عمومی کرده‌اند به این شرح است:

- آفریقای جنوبی: اعلام عزامی عمومی و نیمه افراشته کردن پرچم کشور تا زمان مراسم تدفین جنازه ماندلا در روز 15 دسامبر (24 آذرماه)

- هند:  5 روز - مصر: 3 روز  - ونزوئلا: 3 روز - فلسطین: یک روز - موریتانی: 3 روز - نیجریه: 3 روز - تونس: یک روز - آمریکا: 4 روز - انگلیس: نیمه افراشته کردن پرچم انگلیس برفراز دفتر نخست‌وزیری

- فرانسه: یک روز - الجزایر: 8 روز - کوبا: 3 روز - هائیتی: 1 روز - الساودرو: 3 روز - کمیته بین‌المللی المپیک (مستقر در لوزان سوئیس): 3 روز - فدراسیون جهانی فوتبال- فیفا (مستقر در زوریخ سوئیس): یک روز

ابراز احساسات روحانی به دانشجویان



آدرس صفحه آقای وزیر در۴ شبکه‌ اجتماعی داخلی

جزئیات حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی و آدرس صفحات رسمی متعلق به وزیر در این شبکه‌ها اعلام شده است. طبق این اعلام هم اکنون وی در 4 شبکه اجتماعی از جمله زیگور، کلوب، تبیان، و آپارات دارای صفحه است. شبکه اجتماعی "زیگور" شامل شبکه ویدئویی "تماشاخانه"، شبکه اجتماعی "مای پردیس" و شبکه صوتی "آواکده" است. آدرس صفحه وزیر ارتباطات در این شبکه به نشانی https://www.zigur.com/vaezi  است.

صفحه واعظی در شبکه اجتماعی «کلوب» به آدرس https://www.cloob.com/mahmoudvaezi قابل مشاهده است. همچنین در شبکه اجتماعی "تبیان" آدرس صفحه واعظی https://net.tebyan.net/vaezi  است. در شبکه ویدیوئی و اجتماعی "آپارات" نیز وزیر در آدرس https://www.aparat.com/mahmoudvaezi  صفحه شخصی دارد.

وزیر ارتباطات دولت روحانی برای نخستین بار در روز شنبه 16 آذر ماه از ساعت 13 الی 14 در شبکه‌های نام برده شده حضور برخط داشت و می‌خواهد با کاربران ارتباط برقرار کند. همچنین وزیر پیش‌تر گفته بود، علت حضور همزمانش در چند شبکه، ایجاد رقابت و برقراری مساوات بین فعالان داخلی این عرصه است و سپس هر شبکه که از استقبال بیشتری نزد مخاطبان برخوردار شد را پیگیری خواهد کرد و ادامه خواهد داد.

هجوم کاربران ایرانی به صفحه شخصی مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی

صفحه مدل معروف برزیلی، فرناندا لیما، پس از دقایقی از شروع مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2014 مورد هجوم کاربران ایرانی قرار گرفت. جالب آنکه آخرین پست لیما مربوط به ژانویه است ولی تمامی کامنت‌های اخیر پست‌های‌اش مربوط به کاربران ایرانی است که دقایقی پس از شروع مراسم قرعه‌کشی اقدام به درج کامنت نموده‌اند. البته اکثر کامنت‌ها قابلیت انتشار را ندارند. جالب‌تر آنکه یکی از کاربران لینک توئیتر وی را در کامنتی گذاشته و نوشته "حالا نوبت اینجاست..."

به گزارش قانون، تنها بعد از دقایقی از شروع مراسم و کنایه عادل فردوسی‌پور به منشوری خواندن لباس لیما، کاربران ایرانی، صفحه فیس‌بوک منتسب به فرناندا لیما را فتح کردند و پای پست‌های این مدل برزیلی، با کامنت‌های فارسی خود، انواع و اقسام اظهار نظرها را بیان می‌دارند، به طور مثال نوشته‌اند: "چی می‌شد یه ساپورت می‌پوشیدی تا ما هم می‌تونستیم مراسم رو نگاه کنیم؟"
 پیج این مدل برزیلی تا این لحطه حدود 17 هزار لایک خورده است که با ادامه روند فعلی، باید در روزهای آتی شاهد افزایش چشمگیر لایک‌های ایرانی به این صفحه بود.
 



درب سفارت آفریقای جنوبی در تهران



با یک فرزند بهار نمیشه!

تابلو شعاری و تصویری با "یک گل بهار نمی‌شود- فرزند بیشتر زندگی شادتر" در برخی بزرگراه‌های تهران، بیانگر توصیه ضرورت افزایش جمعیت به بینندگان است.

به گزارش ایرنا، در یکی از این تابلوها، نمایی از یک خانواده چند فرزندی سوار بر قایق در حال حرکت در رودخانهای تصویر شده است که شادی در خانواده پرفرزند موج می‌زند. در تصویری دیگر نیز یک پدر و و پنج فرزند سوار بر دوچرخه چندنفره شادمان در حال حرکت در دشتی سبز هستند، اما نکته جالب توجه مادری در میان این خانواده شاد دیده نمی‌شود!



عیاشی یک نماینده مجلس در سفر خارجی + سند

در یک مجلس میهمانی و دوره دوستانه که در تاریخ ۲/۱۰/۴۹ در کلوپ ایران جوان برپا بود، آقای دکتر صفائی نماینده مجلس شورای ملی به طور خصوصی اظهار داشت: در سفری که اخیراً عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای ملی به سرپرستی آقای عبدالله ریاضی رئیس مجلس شورای ملی به دعوت مقامات اتحاد جماهیر شوروی به آن خطه نموده بودند، آقای فرهاد‌پور یکی از اعضای فراکسیون پارلمانی حزب مردم که جزء هیئت اعزامی بوده است در صرف ودکای روسی اصراف و افراط نموده است.

به گزارش افکار، حتی مطالبی به علت افراط در مشروب که خارج از اتیکت سیاسی و یا تند و نابجا بوده است اظهار که به همین علت چندین بار وسیله آقای عبدالله ریاضی به وی تذکر مراقبت در اعمال و رفتارش داده شده و به هر حال این عمال نامبرده موجب ناراحتی رئیس مجلس و هیئت پارلمانی ایران گردیده است. نظریه شنبه: نظری ندارد.

نظریه یکشنبه: در صورت صحت خبر، موضوع کاملاً قابل توجه است و اصولاً می‌بایست با بررسی‌های قبلی افرادی جهت بازدید به کشورهای خارجی بخصوص به شوروی و غیره اعزام گردند که کاملاً مسلط بر اعصاب و اعمال و رفتار خود بوده و کلیه صفات و اخلاق و رفتار و نقاط ضعف آنان قبلاً چک شده و مورد تأیید باشد. اسفند. نظریه چهارشنبه: نظریه یکشنبه مورد تأیید است.
در پرونده ۳۹۲۴۱ بایگانی شود



درخواست ‌ازدواج روزنامه‌نگار از عباس!


به گزارش العربیه، ایمان هریدی گفته است به منظور "تحقق آرزوهایش در داشتن زندگی مناسب" از عباس درخواست ازدواج کرده است! او در نوشته خود آورده است: من ایمان هریدی روزنامه‌نگار 28ساله، فرزند یک شهروند عادی هستم، خواستار ازدواج با جنابعالی می‌باشم تا به یک فرصت زندگی شرافتمندانه و احترام دیگران دست یابم.

به گزارش بهار، وی درباره دلیل درخواستش، نوشت: دوست دارم آرزوی خود و دیگر جوانان فلسطینی در داشتن یک کار مناسب و دست یابی به امکانات زندگی بهتر تحقق یابد. من فرزند یک مرد با نفوذ یا پادشاه نیستم بلکه دختر یک مرد عادی هستم، به او افتخار می‌کنم، اما مطمئن هستم که امتیازهای اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی تنها در اختیار خانواده‌های مسئولان است.

این روزنامه نگار جوان نوشته است: جناب رئیس من تحصیل کرده دانشگاه هستم و دارای تجربه کافی می‌باشم اما فرزندان مسئولین همه چیز را مال خود کرده‌اند در حالی که درها بر روی فرزندان شهروندان عادی بسته شده است. وی از محمود عباس خواست تا با فراهم کردن فرصت‌های شغلی از مهاجرت جوانان فلسطینی به دیگر کشورها جلوگیری کند.



سازمان تامین افتضاحی و مناظره احمدی‌نژاد و مرتضوی


ایسنا در مطلبی طنز نوشت: هفته پیش که آقای احمدی‌نژاد از آقای روحانی، رییس‌جمهور، درخواست مناظره کرد، هنوز گُل‌کاری آقایان در سازمان تامین کارت هدیه (تامین اجتماعی سابق) به طور کامل رو نشده بود، اما حالا که گزارش تحقیق ‌وتفحص مجلس منتشر شده، معلوم شده است آقای مرتضوی چند خط‌ قرمز مهم آقای احمدی‌نژاد را رد کرده است.

آقای مرتضوی در دوران مدیریت بر سازمان تامین اختصاصی (تامین اجتماعی سابق) خط قرمز آقای احمدی‌نژاد در زمینه سوءاستفاده نکردن از منابع دولتی را رد کرد و از منابع دولتی استفاده کرد. آقای مرتضوی در دوران مدیریت بر سازمان تامین انتفاعی (تامین اجتماعی سابق) با استخدام افراد نزدیک و ارتباط‌های گسترده با برخی خواص، خط قرمز آقای احمدی‌نژاد را در زمینه باندبازی رد کرد.

البته مرتضوی قبلا نیز خط قرمز امنیتی آقای احمدی‌نژاد را رد کرده بود. احمدی‌نژاد هنوز اعتقاد دارد که آزادی در دوران ایشان نزدیک به مطلق بوده است. یادتان باشد ایشان در کل‌کل انتخاباتی‌شان در سال 84 گفتند: "مگر مشکل جوانان ما موی سر آن‌هاست!" اما آقای مرتضوی در ماجرای کهریزک نشان داد که مشکل جوانان ما موی سر آن‌هاست.

مهم‌تر از همه آقای مرتضوی با این کارها پاک‌ترین دولت تاریخ بشر را - از اشک آدم تا صوراسرافیل - به دردسر انداخته است و بیم آن می‌رود که دیگر نتوانیم دولت سابق را پاک‌ترین دولت بنامیم. پس با این اوصاف، به نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد باید با آقای مرتضوی مناظره کند نه با آقای روحانی، چون آقای مرتضوی همه شرایط را برای این که رودرروی آقای احمدی‌نژاد قرار بگیرد، دارد.

اما به دو دلیل مناظره احمدی‌نژاد و مرتضوی برگزار نخواهد شد؛ اول این‌که مجلس همه‌ بگم‌بگم‌های سازمان تامین افتضاحی (تامین اجتماعی سابق) را رو کرده و دیگر چیزی برای رو کردن دیگران نمانده است و دوم این‌که تاریخ نشان داده است هر وقت آقای مرتضوی خلافی کرده، ‌آقای احمدی‌نژاد او را تنبیه کرده و به پست مهم‌تری گمارده است. این‌بار البته چون احمدی‌نژاد رییس‌جمهور نیست، مهم‌ترین پستی که ممکن است آقای مرتضوی بگیرد، ریاست حفظ‌ و نگه‌داری ساختمان دفتر رییس‌جمهور سابق است.

شلیک به صورت مرد به خاطر درخواست ازدواج

"اورسته تورنانی" مرد ایتالیایی ساکن فلورانس که از 20 نوامبر سال جاری (کمتر از 20 روز پیش) ناگهان توجه جهانی را به خود جلب کرد و این اتفاق پس از آن بود که وی در مراسمی در واتیکان در آغوش پاپ جا گرفت.

به گزارش عصر ایران، چهره به شدت آسیب دیده این مرد ایتالیایی که ماجرایی عشقی دارد ، پس از مصافحه او با پاپ، مورد توجه رسانه های ایتالیایی قرار گرفت، وی ظاهرا 20 سال پیش به دختری عشق می‌ورزیده است و به دلیل مخالفت خانواده دختر، یکی از برادران دختر مورد علاقه‌اش به صورت او شلیک می‌کند.

از آن زمان تاکنون وی عمل‌های جراحی زیادی روی صورت خود انجام داده است ولی ظاهرا بازسازی چهره‌اش میسر نشده است. با عکسی که کمتر از 20 روز پیش از این مرد ایتالیایی به همراه پاپ منتشر شد، این کاتولیک دو آتشه ناگهان در کانون توجهات رسانه‌ها قرار گرفت. رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند وی بر خلاف تخریب صورتش در اثر حادثه شلیک گلوله، روحیه خوبی دارد.



حضور همزمان 3 رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم یادبود ماندلا

حداقل سه تن از رئیسان جمهوری آمریکا برای شرکت در مراسم خاک‌سپاری نلسون ماندلا، نماد ضد آپارتاید جهان به آفریقای جنوبی می‌روند. کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به همراه همسرش در روزهای آینده راهی آفریقای جنوبی می‌شود و هم‌چنین قرار است به همراه آن‌ها جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا و همسرش بروند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی بوش گفت: بوش و لورا با خرسندی دعوت باراک اوباما برای این سفر را پذیرفته‌اند. مراسم خاک‌سپاری نلسون ماندلا قرار است در استادیومی در ژوهانسبورگ پس از یک خاکسپاری کوچکتر در 15 دسامبر (24 آذر) در زادگاه ماندلا انجام شود.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نیز گفته است که تصمیم دارد به همراه همسرش هیلاری در این مراسم شرکت کند. اوباما روز جمعه با بیوه ماندلا تلفنی صحبت کرد و تسلیت خود را به وی از سوی خانواده‌اش و مردم آفریقا اعلام داشت. اوباما همچنین بوش پدر 89 ساله را نیز برای این سفر دعوت کرده اما سخنگوی بوش پدر گفت که وی قادر به انجام این سفر نیست.
هنوز معلوم نیست که آیا جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نیز راهی این سفر خواهد شد یا نه.

بخشی از گزارش ۱۰۰ روزه وزارت اقتصاد حذف شد

هفته گذشته گزارش عملکرد 100 روزه وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم منتشر شد که در این گزارش که در صفحه‌ 2 و 3 آن خلاصه‌ای از وضعیت ابتدای دولت یازدهم ارائه شده بوده و به نمای کلی 9 شاخص اصلی اقتصادی پرداخته شده بود، در حال حاضر از روی سایت وزارت اقتصاد حذف شده است.

به گزارش پارسینه، این شاخص‌ها که به رشد اقتصادی، محیط کسب و کار، قدرت خرید، سهم مالیات در اقتصاد ملی، ارز، تجارت خارجی، اشتغال، بدهی دولت و اعتبار برای جذب سرمایه خارجی پرداخته بود.



نامه تهدیدآمیز باراک اوباما به ابومازن
 
مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا نامه‌ای تهدیدآمیز برای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال کرده است، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته اعلام کرد که باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای رسمی به ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره شکست مذاکرات سازش به فلسطینی‌ها هشدار داد.

به گزارش مهر، در این نامه دو پاگرافی که از طریق یک میانجی در اختیار ابومازن قرار گرفته آمده است: در صورت پافشاری طرف فلسطینی برای درخواست رسمی پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی این بدین معنی خواهد بود که فلسطین تمام خطوط قرمز منافع آمریکا در منطقه را قطع کرده است.

سرنوشت مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که پس از سه سال توقف چند ماه پیش با میانجیگری آمریکا از سر گرفته شد هم اکنون به دلیل توسعه شهرک‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

پاپ شورای سوءاستفاده جنسی تشکیل داد!


در پي انتقادات مبني بر اينکه پاپ فرانسيس رسوايي جنسي کليسا را ناديده مي‌گيرد، وي موافقت کرد شورايي از کارشناسان را جهت توصيه به "سرير مقدس" براي حفاظت از کودکان در برابر کشيش‌هاي کودک آزار و همچنين کمک به قربانيان تشکيل دهد.

جام نوشت: کاردينال شان اومالي، اسقف اعظم بوستون بعد از پايان نشستي بين پاپ و ۸ کاردينال مشاور که به وي در رياست کليسا و اصلاح نظام بوروکراسي واتيکان کمک مي‌کنند، اين خبر را اعلام کرد. کارشناسان مذهبي و غيرمذهبي بين‌المللي پرنفوذ اعضاي اين کميسيون در مورد سوءاستفاده جنسي را تشکيل خواهند داد و اقداماتي را جهت حفاظت از کودکان، بررسي بهتر پيشينه کشيش‌ها و آموزش کارکنان کليسا در نظر خواهند گرفت.

با وجود اين، اومالي روشن نساخت که کارشناسان به يکي از اساسي‌ترين مسائل پشت رسوايي رسيدگي خواهند کرد يا نه؛ اين مسئله که آيا واتيکان به قضيه محافظت کردن از کشيش‌هاي متجاوز از سوي اسقف‌ها رسيدگي خواهد کرد يا خير. اين اقدام اسقف‌ها به کشيش‌ها اجازه داد که چندين دهه به کودکان تعرض جنسي کنند.
 
پیرترین بانوي ایران درگذشت

بی‌بی شهربانو فاتحی‌چنار، پیرترین زن ایران با دارا بودن بیش از ۱۲۰ سال سن و داشتن بیش از ۲۰۰ فرزند‌، نوه‌، نتیجه‌ و نبیره‌ شامگاه پنج شنبه به علت کهولت سن در شهر بابک درگذشت.

به گزارش بهار، بی‌بی شهربانو چندی پیش در شهربابک گفته بود: من هنوز تنقلاتی مانند پفک، بستنی، نوشابه و شاید هم فست‌فود‌ها را در رژیم غذایی خود دارم. وی گفته بود، ۲۰ سال است که نزد هیچ پزشکی نرفته است. این بانوی شهربابکی خبرنگاران را برای انجام مصاحبه‌ای دیگر دعوت کرده بود، اما به دیار باقی شتافت.


انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، دوران آپارتاید ، آفریقای جنوبی ، سفید پوست ، سیاه پوست ، اکوویکن ، زندانیان سیاسی ، صهیونیست ، اسرائیل ، ابو مازن ، رهبر انقلاب ، فرمانده بسیج ، حسن روحانی ، دانشجویان ، اینفو گرافی ، ارتش انگلیس ، دفاع ملی ، تورنتو سان ، عراق ، افغانستان ، رامین ، معاون مطبوعاتی ، صدا و سیما ، جمهوری اسلامی ، محمد حسینی ، ایسنا ، فارس ، هکتور پیتر سون ، مطبوعات ، احمدی نژاد ، وزیر ارشاد ، خود کشی ، نظامیان کانادایی ، ارتش آمریکا ، استکبار ، کراچی ، پاکستان ، نلسون ماندلا ، مجلس علیا ، ژاپن ، فلسطین ، ژوها نسبو رگ ، فیس بوک ، لیونل مسی ، دولت نهم دهم ، تابناک ، راشد نیوز ، بار سلونا ، حسین الله کرم ، ویچت ، منصور ارضی ، جبهه ، القاعده ، گذر نامه آلمانی ، فوکوس ، برلین ، سوریه ، دویچه وله ، تروریست ، ترکیه ، بشار اسد ، اروپا ، روزنامه بیلد ، عصر ایران ، هند ، مصر ، ونزوئلا ، موریتانی ، نیجریه ، تونس ، آمریکا ، انگلیس ، پرچم ، فرانسه ، الجزایر ، کوبا ، هائیتی ، الساودرو ، نخست وزیر ، المپیک ، فیفا ، شبکه اجتماعی ، محمود واعظی ، وزیر ارتباطات ، زیگور ، کلوب ، تبیان ، آپارات ، برزیلی ، فرناندا لیما ، فردوسی پور ، برزیل ، سفارت ، دکتر صفائی ، عبدالله ریاضی ، رئیس مجلس ، حزب مردم ، ودکای روسی ، پارلمان ، اتیکت سیاسی ، مشروب ، هیئت پارلمانی ، شوروی ، العر بیه ، ایمان هریدی ، مرتضوی ، تامین اجتماعی ، کهریزک ، اورسته تورنانی ، ایتالیا ، فلو رانس ، پاپ ، واتیکان ، اراک اوباما ، جورج بوش ، بیل کلینتون ، جیمی کارتر ، الیو م ، پاپ فرانسیس ، رسوایی جنسی ، کلیسا ، سریر مقدس ، کاردینال ، شان اومالیچ ، اسقف اعظم ، بوستون ، بوروکراسی ، سوء استفاده جنسی ، کشیش متجاوز ، شهر بانو فاتحی ، زن ایرانی ، شهر بابک ، ایرنا ، بهار ، قانون ، جام نیوز ، کودک آزار ، صائب عریقات ، وزارت اقتصادی ، هیلاری کلینتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار