گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

تغییرات دفتر رهبری انقلاب طی 14 سال/ حرکات غیراخلاقی علنی نمایندگان پارلمان انگلیس/ درخواست برای برهنگی زنان با هدف کمک به نیازمندان

تغییرات دفتر رهبری انقلاب طی 14 سال، زندانی که صدام هم تقاضای حبس در آن را داشت، برگزاری مناظره با حضور الناز شاکردوست، حرکات غیراخلاقی علنی نمایندگان پارلمان انگلیس، چهره وحشتناک تکفیری به هلاکت رسیده، درخواست برای برهنگی زنان با هدف کمک به نیازمندان و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

تغییرات دفتر رهبری انقلاب طی 14 سال

مشرق نوشت: دو تصویر زیر یکی مربوط به دیدار نخست‌ وزیر عراق با رهبر انقلاب در تاریخ (۱۳۹۲/۰۹/۱۴) و دیگری مربوط یه ديدار نلسون ماندلا رئيس‌جمهور سابق آفريقاى جنوبى با رهبر انقلاب در تاریخ (۱۳۷۸/۰۷/۲۵) است که تنها تغییر در مبلمان دفتر رهبر معظم انقلاب رنگ شدن و عوض کردن روکش آن می‌باشد.



زندانی که صدام هم تقاضای حبس در آن را داشت

"نیلز اوبرگ" رئیس زندان‌ها و خدمات عفو مشروط در سوئد، اخیرا اعلام کرد که کاهش شدید جمعیت زندانیان در سوئد منجر به تعطیل شدن چهار زندان در این کشور شده است. زندان‌های سوئد در دنیا به عنوان زندان‌هایی لیبرال و مترقی مطرح هستند به طوری که صدام در سال 2005 درخواست انتقال به زندانی در سوئد تا رسیدن موعد دادگاهش را کرده بود که از سوی مقامات سوئدی رد شد.

به گزارش پیام نو، به نقل از گاردین؛ به گفته رئیس یکی از زندان‌های سوئد خدمات مدرن زندان در سوئد نسبت به گذشته تغییرات بسیاری داشته است. برخورد امنیتی زندان‌های سوئد به دنبال رسوایی فرار زندانیان سختگیرانه‌تر شده ولی هنوز با زندانیان با رویکردی انسانی رفتار می‌شود که حتی جدی‌ترین جنایتکاران نیز شامل این رفتار انسانی می‌شوند.

به طور مثال زندانیان محکوم به حبس ابد پس از ۱۰ سال قادر به  تقاضای تغییر حکم خود به ۱۸ تا ۲۵ سال هستند. در اروپا کشور سوئد اولین کشوری بود که با ارائه پابندهای الکترونیکی برای مجرمان دارای حکم موقت باعث کاهش جرم شد. تصویر زیر عکسی از یک سلول در زندان کالمار در چند کیلومتری شهر استکهلم است.



به جز احمدی‌نژاد چه کسی مخالف است؟




تابناک/ سازمان تامین "اختصاصی"



مناظره با حضور الناز شاکردوست

آینده در مطلب طنزی نوشت: بیا! همین را می‌خواستید؟ مسعود ده‌نمکی اعلام کرد موضوع مناظره روسای‌جمهور فعلی و سابق می‌تواند سوژه مناسبی برای کلید زدن اخراجی‌های 4 باشد. حداقل انتظار از دولت تدبیر و امید این بود که برای ساخته شدن اخراجی‌های 4 بهانه دست ده نمکی ندهد که متاسفانه داد.

می‌شود این استاد همزمان با مناظره روحانی و احمدی‌نژاد دوربینش را گوشه‌ای بکارد و از آن‌ها بخواهد طوری دیالوگ بگویند که اخراجی‌های 4 پس از پایان مناظره آماده اکران باشد.

ده نمکی: سه، دو، یک ... حرکت

احمدی‌نژاد: بگم؟ ...بگم؟

ده نمکی: کات ... آقا به دوربین نگاه نکن.

احمدی‌نژاد: منظورم این بود که وقتی می‌گی حرکت باید بگم؟

ده نمکی: آره بگو.... اما به دوربین نگاه نکن....

روحانی: آقا برای تیتراژ فیلم حتما یادتون باشه که من سرهنگ نیستم آقا، حقوقدانم.

ده نمکی: سه، دو، یک... حرکت.
(الناز شاکردوست وارد کادر می‌شود.)

ده نمکی: کات ... پس چرا ماتت برده؟

احمدی‌نژاد (با لبخند): چی شده؟ ایشون اینجا چی کار می‌کنه؟ سلام علیکم.

روحانی: اگه ایشون قراره مصاحبه کنه من نیستم. من شهیدی‌فر رو می‌خوام.

ده نمکی: ایشون اصلا دیالوگ نداره. فقط یه گوشه می‌شینه. به هر حال باید به فروش فیلم هم فکر کنیم.

احمدی‌نژاد: اگه موافق باشید من یه مقدار از دیالوگ‌هامو بدم به ایشون. به هر حال همه باید به هم کمک کنیم. ملت ایران همیشه پشتیبان
هم بودن.... شما خوب هستید؟

شاکردوست: خیلی ممنون.

ده نمکی: (آرام به فیلمبردارش می‌گوید) اینارو بگیر.

احمدی‌نژاد: راحت باش دخترم. تو واسه من هیچ فرقی با مادر چاوز نداری. اون کفش قرمزها که توی رسوایی پات بود چی شد؟

شاکردوست: پاشنه‌اش شکست حاج آقا.

احمدی‌نژاد: آخی ... یه جفت دیگه می‌خریدی خب.

روحانی: چه جوری بخره؟ طی هشت سال گذشته قیمت کفش پاشنه بلند 11 برابر شده.

شاکردوست: راست می‌گن ... مچکرم حاج آقا.

روحانی: من هم از شما مچکرم خواهرم.
(احمدی‌نژاد به دوربین نگاه می‌کند و می‌خندد)

ده نمکی: باز که به دوربین نگاه کردی.

احمدی‌نژاد: خوب کردم ... باید یه کاری کنم مخاطب بخنده. این کار کمدیش کمه.

بحث آن دو بالا می‌گیرد ... روحانی مشغول اس ام اس بازی با شهیدی‌فر است. فیلمبردار یواشکی از همه وقایع فیلم می‌گیرد و با یک چشمک به ده نمکی علامت می‌دهد که به اندازه 90 دقیقه مورد نیاز فیلم پر کرده است.

سقای امروز مجلس

مشرق نوشت: این تصویر امروز در حاشیه تقدیم لایحه بودجه ۹۳ به مجلس شورای اسلامی گرفته شده است.



درخواست برای برهنگی زنان با هدف کمک به نیازمندان

روزنامه "القدس العربی نوشت: یک نماینده زن پارلمان انگلیس از حزب کارگر، نمایندگان حزب محافظه‌کار این کشور را به انجام حرکات غیراخلاقی با دست و چشم و صورت (چشم چرانی) در هنگام برگزاری جلسات بحث مجلس عوام، متهم کرد.



به گزارش جام، خانم "شاره تچامبیون" گفته است که در پارلمان شاهد افزایش روزافزون یک فرهنگ غیراخلاقی در میان نمایندگان محافظه کار هستیم به طوری که این افراد با حرکات دست به نقاط حساس نمایندگان زن حزب کارگر اشاره‌های غیراخلاقی می‌کنند. تین نماینده حزب کارگر که به گفته او بارها خود نیز از سوی نمایندگان محافظه کار دچار بی‌اخلاقی‌ها شده، می‌گوید آنان با دست شکل اعضای برجسته نمایندگان زن را به هم نشان می‌دهند.



تغییر پوشش رییس‌جمهور بعد از 100 روز

بسیاری معتقد هستند که یکی از علل محبوبیت روحانی، ظاهر و لباس پوشیدن وی بود. مردی با محاسن سفید و لباده‌های رنگی و عبای نجفی که مردم ایران را شیفته خود کرد. رئیس‌جمهور ایران، اهمیت ویژه‌ای به پوشش خود می‌دهد و هر بار که مقابل مردم حاضر می‌شود لباده‌ای متفاوت از قبل می‌پوشد و سعی می‌کند با ظاهر متفاوت و غیر تکرار در جوامع عمومی ظاهر شود.

به گزارش نامه نیوز، روحانی علاقه فراوانی به عبای نجفی دارد. عبای مشکی که با لباده‌های رنگی جلوه ویژه‌ای به رئیس‌جمهور ایران می‌دهد. مردم ایران در این سه ماه که از دولت روحانی گذشته است، رئیس جمهور خود را با لباده‌های رنگی مختلف و عبای مشکی دیده‌اند، اما امروز در جلسه تقدیم بودجه سال 93 در مجلس شورای اسلامی و استقبال از حامد کرزای، رئیس‌جمهور روحانی بر خلاف گذشته از یک عبای قهوه‌ای زمستانی استفاده کرده بود. روحانی تنها در یکی از مناظره‌های انتخاباتی عبای قهوه‌ای استفاده و پس از آن ترجیح داد بود با عبای مشکی در انظار عمومی حضور پیدا کند.

سرمای هوا را می‌شود علت این تغییر لباس رئیس جمهور کشورمان پس از گذشت 100 روز از آغاز دولت یازدهم دانست.





غرفه ایران در نمایشگاه کتاب کراچی بسته شد

غرفه‌ای که از سوی سفارت ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کراچی برپا شده بود،‌ در پی اعتراض‌های فرقه‌ا‌یی علیه برخی کتاب‌های عرضه ‌شده در این غرفه تعطیل شد، اعضای فعال این فرقه مذهبی در پاکستان با تجمع در خارج از مرکز نمایشگاه‌های کراچی، مخالفت خود را نسبت به برخی کتاب‌های غرفه‌ ایران اعلام کردند. در حالی‌که نمایندگان ایرانی چنین موضوعی را رد می‌کردند،‌ این اعتراض‌ها ادامه پیدا کرد تا این‌که پلیس وارد عمل شد و کتاب‌های یادشده را از غرفه خارج کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه داون نوشت‌، کنسولگری ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران همواره طرفدار یکپارچگی مسلمانان بوده و اظهارات غلط نهادهایی که خود غیرقانونی هستند و آتش فرقه‌گرایی را میان مسلمانان شعله‌ور می‌کنند‌، هیچ‌گاه نمی‌تواند سنگ محکی برای برآورد واقعیت باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است: مردم شریف پاکستان فرهنگ اسلامی غنی دارند و اظهارات منفی هواداران یک ایدئولوژی منحرف نمی‌تواند بر روابط دوستانه‌ دو کشور ایران و پاکستان تأثیر بگذارد.

آویگدور هنوز خواب شلیک می‌بیند

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی در دهمین همایش سالانه اندیشکده بروکینگز ضمن انتقاد از توافقنامه موقت هسته‌ای با ایران گفت: اگر می‌خواهید شلیک کنید، پس شلیک کنید، مذاکره نکنید. سوزان مالونی در گزارش منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی اندیشکده آمریکایی بروکینگز به نقل از لیبرمن نوشت: توافقنامه موقت هسته‌ای برای من و اسرائیلی‌ها غیرقابل قبول است.



به گزارش ایرنا، به نوشته مالونی، لیبرمن رهبر حزب راستگرای "اسرائیل بیت نو" که در نشست افتتاحیه دهمین همایش سالانه "سابان" بروکینگز سخن می‌گفت، ضمن دعوت از آمریکا و اسرائیل به درایت و دقت در مدیریت اختلافات دوجانبه بر سر دیپلماسی هسته‌ای ایران، بارها تاکید کرد: اگرچه حل اختلافات بین ما و آمریکا در رابطه با این توافقنامه غیرممکن است، اما ضرورتی ندارد که درباره این اختلافات در ملاءعام حرف بزنیم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اقتباس از فیلم "خوب، بد، زشت" ساخته "کلینت ایستوود" در سال 1966 گفت: در نهایت، این وظیفه دولت‌های ما و ما است که تصمیمات را به شیوه‌ای کاملا مسوولانه اتخاذ کنیم. شما مرا می‌شناسید و از فلسفه زندگی خصوصی و سیاسی من، یعنی آنکه اگر می‌خواهید شلیک کنید، پس شلیک کنید، مذاکره نکنید، نیز آگاه هستید. در نهایت، این مسوولیتی است که ما در قبال آینده و سرنوشت شهروندان‌مان داریم.

فاجعه‌ای به نام قاچاق 100 هزار کودک در مهد حقوق بشر!

جام نوشت: طی گزارشی که از صدای آمریکا پخش شده است، سخنگوی گروه بین‌المللی امید می‌گوید: "بهترین برآورد ما این است که سالانه 100 هزار کودک آمریکایی در خود آمریکا قاچاق می‌شوند." این خبر در حالی منتشر شده که آمریکا خود را مرکز حقوق بشر معرفی می‌کند.


نامه تشکر دبیرکل سازمان ملل از یک روحانی


"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تشکر از مولف کتاب "تمام نهج البلاغه" از نمایش این کتاب در کتابخانه این سازمان بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبر حوزه، وی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین سید صادق موسوی مولف کتاب تمام نهج البلاغه اعلام کرد به دليل جالب توجه و عالى بودن این كتاب، از دست‌اندركاران خواستم كه در كتابخانه سازمان ملل به نمايش گذاشته شود و خاطرنشان کرده است که از اهميت و جايگاه نهج‌البلاغه در زندگى روزانه بسيارى از مسلمانان در ايران و ديگر نقاط جهان آگاه است.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین از سال‌ها مطالعه و تحقيق حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی برای پدید آوردن این اثر گرانسنگ قدردانی کرده است و یادآور شد که این محقق حوزوی ماه گذشته و در جلسه‌ای با حضور نماینده ایران در سازمان ملل، نسخه‌ای از "تمام نهج‌البلاغه" را به بان کی مون هدیه کرد.


با توجه به رویکرد ادبی سید رضی در گردآوری نهج‌البلاغه و عدم دسترسی به برخی منابع، بسیاری از سخنان حضرت علی (ع) مغفول مانده بود که مولف تمام نهج‌البلاغه طی 28 سال تحقیق و با سفر به کشورهای مختلف و بررسی کتابخانه‌های متعدد از جمله کتابخانه کنگره آمریکا، اثری جامع شامل تمام سخنان حضرت علی (ع) را فراهم کرده است.

چهره وحشتناک تکفیری به هلاکت رسیده

در حالی که تصاویری از چهره‌های نورانی شهدای مدافع حرم در سوریه منتشر می‌شود، چهره هولناک یک سلفی تکفیری پس از مرگ، کاربران شبکه اجتماعی را دچار شوک کرده است. این تصویر وحشتناک متعلق به یکی از فرماند‌هان گروه تروریستی جبهة‌النصرة به نام "ابوعمر" است که در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در شهر القصیر به هلاکت رسید.

به گزارش مشرق، گفتنی است تلویزیون دولتی سوریه نیز در گزارشی خبر کشته شدن "ابوعمر" از اعضای گروه تروریستی و جنایتکار جبهه النصره را تأیید کرده است.



حضور نیکی کریمی در اولین جلسه شورای زنان بنیاد امید ایرانیان

هفته پیش اولین جلسه کارگروه فرهنگ و هنر شورای زنان بنیاد امید ایرانیان به ریاست همسر جناب عارف با حضور فرزند ذکور ایشان و جمعی دیگر از سوپراستارهای سینمایی برگزار شد و به گفته عضو هیات رئیسه بنیاد امید ایرانیان این کارگروه برای بسط و توسعه اخلاق و عقلانیت در کشور تاسیس شده است از نکات جالب این جلسه بود.



به گزارش جام نیوز، حال فارغ از پرداختن به اهداف سیاسی تاسیس بنیاد جدید محمدرضا عارف که به گفته برخی از کارشناسان می‌توان ریشه آن را در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی دید حضور شخصیت‌هایی چون جعفر توفیقی، حمیدرضا عارف، حميده مروج در مناصب اصلی این بنیاد خانوادگی در نوع خود قابل تامل است.

همچنین سخنرانی حمیدرضا عارف (فرزند دکتر عارف) در این جلسه زنانه در مورد هنرمندان محبوب سینمای ایران و محدودیت‌های این قشر در سال‌های گذشته از دیگر حاشیه‌های این جلسه بود.



جزئیات اقدام برای برهم‌زدن مراسم 16 آذر دانشگاه تهران

روز گذشته مراسم روز دانشجو ۱۶ آذر در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد، تشکل‌های دانشگاه تهران نیز همراه با سایر دانشگاه‌ها برنامه‌هایی برگزار کردند که با توجه به اطلاعات حاصله از مسئولین ناظر و حاضر در صحنه تعدادی از عوامل ناشناخته با کارت جعلی دانشجوی دانشگاه تهران قصد داشتند مراسم گرامیداشت (۱۶ آذر) روز دانشجو در این دانشگاه را برهم زنند.

به گزارش مهر، یک مقام مسئول در دانشگاه تهران در این رابطه گفت: همکاران انتظامات روز گذشته در حال گشت در دانشگاه بودند که پشت نرده‌های محوطه داخلی دانشگاه که از بیرون دانشگاه نیز راه دارد یک الی دو، چهار لیتری بنزین پیدا کردند، همچنین حدود ۷ الی ۸ نفر از عوامل ناشناخته با کارت جعلی دانشجوی دانشگاه مشاهده شدند و با توجه به این مطلب که روز گذشته دانشجویان به دلیل کثرت کار دقت زیادی نداشتند ممکن است بیشتر از این تعداد دانشجو وارد دانشگاه شده باشد.

این مقام مسئول افزود: کارت دانشجویی متعلق به دانشجوی دانشگاه تهران بود و شخصی که وارد دانشگاه شده بود عکس خود را روی عکس دانشجو اسکن کرده بود و به این وسیله وارد دانشگاه شده بود. تمام اسناد مذکور موجود است و با توجه به این مساله که روز گذشته دو تشکل دانشگاه تهران که تقریبا رویکرد متفاوتی دارند برنامه داشتند این احتمال وجود دارد که این یک اقدام سازمان یافته جهت برهم زدن مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه تهران بوده است.

این مقام مسئول افزود: خوشبختانه روز گذشته مشکلی به وجود نیامد و این مساله همچنان درحال پیگیری است.

ماجرای احضار رئیس صدا و سیما توسط امام چه بود؟

دکتر صادق طباطبایی برادر همسر سید احمد خمینی در خاطره‌ای درباره صداو سیما از حضرت امام نقل می‌کند: فکر می‌کنم سال۶۲ یا سال ۶۳ بود و چند روزی به ماه رمضان مانده بود. امام، محمد هاشمی رئیس وقت صدا و سیما را احضار کردند. وقتی ایشان آمد، من هم در دفتر امام حضور داشتم و آقای هاشمی که قدری نگران بود از من علت احضار خود را جویا شد. من هم خبر نداشتم و با هم نزد امام رفتیم.

پارسینه نوشت: امام به آقای هاشمی گفتند: شنیده‌ام به مناسبت ماه رمضان دستورالعمل داخلی صادر کرده‌اید و گفته‌اید در ایام ماه رمضان در طول روز، موسیقی از رادیو و تلویزیون پخش نشود و دیگر اینکه مجریان مرد در تلویزیون در این ماه ریش خود را نتراشند. آقای هاشمی تلویحا تایید کرد و گفت بله مسئولان شبکه‌ها ظاهرا این کار را کرده‌اند. امام با حالتی تند ولی آمیخته با محبت گفتند چرا اصرار دارید ریاکاری و دو‌رویی را رواج دهید؟

کسی که به فتوای مجتهدی تراشیدن ریش را بدون اشکال می‌بیند، چرا مجبورش می‌کنید در ماه رمضان ریاکاری کند؟ در مورد پخش موسیقی هم گفتند موسیقی یا حرام است یا حرام نیست. اگر حرام است، روز و شب ندارد و اگر حرام نیست، چرا به گونه‌ای عمل می‌کنید که شائبه حرمت دینی به وجود آید؟ اگر امروز این کار‌ها را وارد دین کردید و لعاب دینی به آن دادید، چه کسی باید فردا این‌ها را از دستورات واقعی دینی جدا کند؟ مواردی از این دست زیاد است که در این مجال اندک جای بازگویی آن‌ها نیست.

انتخاب/ حرم حضرت‌معصومه (س) در ۸۰ سال پیش



بمب 70 ساله کشف شد


کشف بمب یک تنی عمل نکرده از جنگ جهانی دوم در یکی از خیابان‌های مرکزی بلگراد پایتخت صربستان، مردم این شهر را به وحشت انداخت، این بمب که در دوران جنگ جهانی دوم از هواپیما به داخل بلگراد پرتاب شده، توسط کارگران راه و ساختمان این شهر در عمق 6 متری زمین پیدا شد.

به گزارش ایرنا، "پردراگ ماریچ" رییس اداره موقعیت‌های اضطراری وزارت کشور صربستان روز شنبه با اشاره به اینکه دلیلی برای وحشت مردم وجود ندارد، تاکید کرد که به منظور خنثی کردن و انهدام بمب در صورتی که نیاز باشد، ساکنین اطراف این منطقه تخلیه و به مکان امنی انتقال داده خواهند شد.

وی گفت که واحد ویژه خنثی‌سازی و انهدام مهمات وزارت کشور صربستان احتمالا پس از بررسی نوع بمب کشف شده، اقدامات لازم را برای خنثی‌سازی و انهدام آن انجام خواهد داد.

سخنی که به مذاق همسر مرسی خوش نیامد!

همسر محمد مرسی که در یک گفتگوی تلفنی در برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود، به محض شنیدن عبارت "رییس‌جمهوری برکنار شده" تلفن را قطع کرد.

به گزارش ایسنا، نجلاء محمود، همسر محمد مرسی هنگام گفتگو‌ی تلفنی با برنامه "مصر هر روز" که از شبکه المحور پخش می‌شد، پس از شنیدن این عبارت از زبان مجری برنامه با بیان این که "وقتی چنین حرفی به رییس‌جمهوری قانونی کشور می‌زنی، به گفت‌وگو با تو ادامه دهم؟"، مکالمه خود را قطع کرد.

ایمان الحصری، مجری برنامه قصد داشت درباره جلوگیری کادر بازداشتگاه مرسی از ورود یک گروه حقوقی و دیدار با وی به بهانه‌های امنیتی با همسر وی صحبت کند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چند روز قبل یک گروه حقوقی قصد داشت برای آگاهی از شرایط محمد مرسی در بازداشتگاه با وی دیدار کند.

تغییر پنج بعلاوه، از یک به شورای همکاری خلیج فارس!

رویترز نوشت: وزیر خارجه قطر گفت: دول عرب خلیج فارس باید در مذاکرات هسته‌ای بین قدرت‌های جهانی و ایران حضور داشته باشند و این در صورتی است که اعراب خلیج فارس محتاطانه از توافق هسته‌ای تهران و غرب استقبال کردند.



به گزارش انتخاب، خالد العطیه وزیر خارجه قطر گفت: شورای همکاری خلیج فارس شایسته و لایق یک صندلی در میز مذاکرات به عنوان شرکای مهم در ثبات منطقه‌ای هستند، می‌دانم که ما روابط خوبی داریم و البته شریکی استراتژیک با متحدانمان آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگران هستیم. اما آنچه به آن فکر می‌کنم تنها پنج بعلاوه آلمان نیست بلکه باید پنج بعلاوه شورای همکاری خلیج فارس باشد.

عطیه اضافه کرد: شورای همکاری خلیج فارس باید جزئی از توافق باشد و ما سعی در آن داریم که بگویم باید پنج بعلاوه دو باشد.

واکنش جالب در مقابل آلودگی هوا

شفاف نوشت: واکنش جالب دانشجویان چینی به آلودگی هوا در شهر شانگزی



16 کشوری که آماج تحریم‌های آمریکا هستند

بسیاری از تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه کشورهای جهان با هدف تضعیف اقتصاد این کشورها و در نتیجه افزایش فقر و کاهش سطح رفاه عمومی صورت گرفته است. در حال حاضر نزدیک به ۱۶ کشور در جهان از طرف آمریکا مورد تحریم قرار گرفته‌اند. با نگاه به سابقه بسیاری از این کشورها می‌توان به این نکته پی برد که بسیاری از آن‌ها از جمله کشورهایی هستند که با سیاست‌های آمریکا در مناطق مختلف جهان مخالفت کرده بودند.

به گزارش فارس، بنا به فهرست منتشر شده از طرف وزارت خزانه‌داری آمریکا کشورهای بلاروس، میانمار، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، ایران، صربستان، مقدونیه، کشورهای حوزه بالکان غربی، ساحل عاج، عراق، لبنان، لیبی، کره شمالی، سومالی، سودان، سوریه، ‌یمن، زیمبابوه، لیبریا تحت ۲۳ قانون از طرف کاخ سفید مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

از تحریم تعداد اندکی از این کشورها در سال‌های اخیر کاسته شده است، ولی تحریم تعداد قابل توجهی از این کشورها همچنان پابرجاست. تحریم تجاری علیه کشورها نه تنها مغایر با منشور حقوق بشر سازمان ملل بوده است، بلکه تجارت بین‌المللی را نیز به مخاطره انداخته است.

درخواست برای برهنگی زنان با هدف کمک به نیازمندان!

اگر در گذشته "رابین هود انگلیسی" برای مبارزه با ستم‌گران و کمک به نیازمندان دست به دزدی می‌زد اکنون اما رابین هود در تلاش است تا با انتشار عکس‌های برهنه از خود پولی برای نیازمندان جمع‌آوری کند! سرگذشت تلخ رابین هود علاوه بر ارتباط با افزایش فساد اخلاقی [در فرهنگ غرب]، ریشه در فلسفه‌ای دارد که انجام کار زشت را برای کمک به دیگران مجاز می‌داند.
 
به گزارش بولتن، رابین هود انگلیسی داستان ما این‌بار برای ارضاء نیازهای جنسی خود به سراغ زنان می‌رود و با عنوان کردن این مهم که نیازمندان در فقر و تنگنا هستند، از آنان می‌خواهد خود را برهنه کنند تا شاید مردان انگلیسی برای مشاهده بدن برهنه آن‌ها هم که شده پولی پرداخت کنند!
 
گروهی از زنان عضو "کلیسای مورمن" با هدف عادی کردن برهنگی و اصلاح قوانین برهنه شدند. "کاترینا بیکر اندرسون" عکاس این پروژه هدف خود را اینچنین عنوان می‌کند: من می‌دانم که این تصاویر، ابزارهای قدرتمندی برای تغییر هستند، این فعالیت هنری به زنانی که حاضر به شرکت در این پروژه شدند اجازه می‌دهد تا مجددا مالکیت بدن خود را به دست آورند و در عین حال به سیستمی که می‌خواهد آن‌ها پوشیده‌شده باشند، اعتراض کنند. من قصد دارم از زنانی در سنین مختلف و بدن‌های متفاوت عکس‌ بگیرم تا "زنان به بدن خود بدون خجالت نگاه کنند! من این پروژه را تقدیر از زن و شکل انسانی می‌بینم.



زنان تیم راگبی دانشگاه مشهور آکسفورد با هدف کمک به نیازمندان لباس‌های خود را در آوردند. به نوشته‌ وب‌سایت انگلیسی دیلی-میل، تیم راگبی زنان آکسفورد، ابتدا موفقیت تیم راگبی مردان این دانشگاه را تکرار کردند و اکنون از حرکت خیریه آن‌ها در گرفتن عکس‌های برهنه برای تقویم مخصوص خودشان کپی‌برداری کردند.
و حالا تقویم دختران به قیمت ۱۰ پوند فروخته می‌شود ....
 
کشتن شیعه‌ها مجاز است!

به گزارش جام، یک اروپایی که برای کمک به القاعده به سوریه رفته، در گفتگو با بی بی سی می‌گوید: هزاران نفر با ملیت‌های مختلف علیه بشار اسد می‌جنگند. اروپایی‌ها بعد از سعودی‌ها و چچنی‌ها بیشتر از همه هستند. از نظر فکری جزء القاعده هستیم. این جنگ علیه شیعیان است. شیعه‌ها مسلمان نیستند و کشتنشان جایز است!




کاریکاتورهایی برای تبلیغ اسلام

پارسینه
نوشت: چندي است كه مجموعه كاريكاتورهاي سريالي به زبان انگليسي در دفاع از مسلمانان در محيط مجازي منتشر گرديد است. به گزارش رحماء اين كاريكاتورها كه به زبان انگليسي منتشر گرديده است.



که راهبه‌ می‌تواند سرتاپای خود را بپوشاند تا زندگیش را وقف عبادت کند, درست است؟

اما چرا وقتی یک زن مسلمان این کار را انجام دهد، مورد ملامت قرارمی گیرد؟



وقتی زنی در غرب خانه‌داری کند و به تربیت کودکانش بپردازد مورد ستایش و تقدیر جامعه قرار گرفته فداکار شمرده می‌شود اما اگر همین کار را زن مسلمان انجام دهد، مورد ملامت قرار می‌گیرد.

 زندانبان سابق نلسون ماندلا از او می‌گوید

به گزارش آسوشیتدپرس، براند طی چند سال آخر زندان نلسون ماندیلا در جزیره روبن، همیشه همراه وی بود. او مانند میلیون‌ها انسان در سراسر جهان از مرگ ماندیلا متاثر و غمگین شد. آخرین باری که این دو با هم ملاقات کردند دو سال پیش بود. براند که الان دهه 50 عمر خود را مي‌گذراند، عصر روز یکشنبه، همسر، پسر و نوه‌اش را برداشت و برای دیدار ماندیلا به شهر کیپ رفت.



به گزارش بهار، براند در سال 1978 زمانی که ماندلا 60  سال داشت کار خود را در زندان جزیره روبن آغاز کرد. ماندیلا 18 سال از27  سال محکومیت خود را در جزیره روبن گذراند. براند به تدریج متوجه شد، بر خلاف آنچه که در باره ماندیلا شنیده بود، تحت تاثیر وی قرار گرفته و آن‌ها با هم دوست شدند. دوستی این دو تا حدی پیش رفت که براند نان، غذا و حتی شامپوی مورد علاقه ماندیلا را به صورت قاچاقی برای او در زندان مي‌برد. این زندانبان یکبار، نوه دختری ماندیلا را نیز مخفیانه به نزد ماندیلا در زندان آورد تا او را ببیند و بغل کند.

سال‌ها بعد وقتی که ماندیلا رئیس‌جمهور بود، و براند کارمند ساده‌ای، ماندیلا از وی تجلیل کرد. یک روز که هیئت نویسندگان قانون اساسی در پارلمان آفریقای جنوبی در حال بحث و تنظیم آن بودند، ماندیلا وارد سالن شد و با همه دست داد، وقتی چشمش به براند افتاد که در حال توزیع اوراق بین حضار بود، بلافاصله با صدای بلند اعلام کرد: این شخص نگهبان صادق و زندانبان قدیمی و دوست کنونی من است. براند مي‌گوید: در آن لحظه من خیلی احساس فخر کردم و در عین حال خجالت کشیدم و بعد برای گرفتن عکس دسته جمعی با ماندیلا مرا پهلوی خود قرار داد و گفت که ما دو تا به همدیگر وابسته هستیم.

براند در حال حاضر دوباره در زندان جزیره روبن مشغول به کار است اما این بار نه به عنوان زندانبان، بلکه به عنوان راهنما برای توریست‌هایی که از این زندان قدیمی و مشهور بازدید مي‌کنند.

درگیری میان یاران ربع پهلوی بر سر شورای پادشاهی

طبق گزارش رسیده، فرشاد وراهرام که رهبری سازمان رستاخیز را دارد در حال برپایی‌ این شورا است و این مساله به مذاق سلطنت‌طلب دیگر امید دانا و دوستانش خوش نیامده و در فضایی مجازی دست به تخریب آن‌ها زدند که این امر باعث عکس‌العمل متقبل آن‌ها شد که می‌توانید در عکس مربوط مشاهده کنید.

به گزارش انقلاب‌نیوز، چندی پیش ربع پهلوی همرا با چندی از سلطنت‌طلبان درصدد بر آمد تا اپوزوسیونی (شورای ملی‌) به راه اندازند که در آن تمام مخالفان جمهوری اسلامی را یکجا جمع کند و به بهانه تامین مخارج آن دولت‌های غربی و مردم ساده‌لوح را سر کیسه کنند.
 


 ولی‌ چندی نگذشت که درگیریها و اختلافات بر سر مسائل مالی باعث از هم پچیدگی آن شد و خیلی‌ از آن‌ها که دیدند به آن‌ها پولی‌ نمی‌رسد از شورای ملی‌ بیرون آمدند و شروع به افشاگری علیه ربع پهلوی و باند او(نازیلا گلستان و رضا پیرزاده) زدند،که از جمله افراد سرشناس آن‌ها می‌توان از فرخ پیرنیا، امید دانا و فرشاد ورهرام نام برد که  بعد از استعفای خود افشاگری‌های زیادی در رابطه با باند ربع پهلوی انجام داد که باعث رسوایی روز افزون خاندان ایران خوار پهلوی شد چهره سر شناس آنها می‌توان از نام برد.

نیمروز/ صداقت آمریکایی‌ها را در یک کلیپ ببینید





شغل اصلی مغز متفکر جنگ الکترونیک حزب‌الله

"حسان اللقیس" سردار دلیر مقاومت اسلامی لبنان، مغازه‌ای در بیروت و شعبه‌ای هم در بعلبک داشت که لوازم و تجهیزات کامپیوتر، موبایل و دیگر وسایل ارتباطاتی را در اختیار مشتریانش می‌گذاشت. جالب اینکه غالباً خود حاج حسان در مغازه بود و کار مشتریان را راه می‌انداخت!



به گزارش مشرق، حمید داوودآبادی در وبلاگ خاطرات جبهه نوشت: برخلاف تصور صهیونیست‌ها، مغز متفکر جنگ الکترونیک حزب‌الله، بسیار عادی و بدون هرگونه هراس و بازی‌های امنیتی، به سادگی تمام زندگی می‌کرد. درست برخلاف دشمن اشغالگر صهیونیستی که همواره در خوف و هراس زندگی می‌کنند.

این هم کارت ویزیت "دیجیکوم" متعلق به شهید حسان اللقیس که در دست بسیاری از لبنانی‌ها موجود است. سردار دلیر مقاومت اسلامی لبنان حسان اللقیس 12 آذر توسط مزدوران اسرائیل، در مقابل منزلش در بیروت مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید.




جاسوسی دختر اوکراينی از مقتدی صدر


جاسوس اوکرايني از سوي سازمان اطلاعات و امنيت رژيم آل سعود به خدمت گرفته شده تا با سفر به عراق، در دفتر "مقتدي صدر" در نجف أشرف استخدام شود و به جاسوسي براي عربستان سعودي بپردازد و هدف سازمان اطلاعات و امنيت سعودي از ارسال اين جاسوس به دفتر "مقتدي صدر" دريافت اطلاعات مهم و حساس است تا بتواند بر اساس اين اطلاعات بر ايجاد تفرقه و شکاف ميان شيعيان برنامه‌ريزي کند.



به گزارش نماینده، سازمان اطلاعات سعودي به دستور مستقيم شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود" رئيس اين سازمان، اين جاسوس اوکرايني که به خوبي عربي صحبت مي‌کند را به استخدام در آورده و بعد از سه سال گذراندن دوره آموزشي در عربستان، او را دبي کردند تا با افتتاح يک شرکت اقتصادي، راهي را براي نزديک شدن به اطرافيان "مقتدي صدر" و راه يافتن به دفتر وي بيابد.



به نوشته اين رسانه‌هاي عراقي، او بعد از آشنا شدن با نزديکان "مقتدي صدر"، ادعا کرد که به مذهب تشيع گرويده و شيفته انديشه‌ها و سخنراني‌هاي "مقتدي صدر" شده است و از اين راه توانست به او نزديک شود و به دفتر وي راه يابد، البته او ابتدا از اطرافيان "مقتدي" درخواست کرد که راه را براي سفر وي به نجف براي پيوستن به حوزه علميه زنانه جنبش صدر هموار کنند. در مدت زمان کوتاهي اين امر صورت گرفت و بعد او خود را به دفتر "مقتدي صدر"‌ رساند.

واکنش یک رسانۀ فرانسوی به لباس کوه روحانی

پایگاه اینترنتی تلویزیون بی اف ام تی وی فرانسه، در یادداشتی کوتاه می‌نویسد: بعد از تغییر استراتژی در پرونده هسته‌ای، آیا ایران قصد دارد چهره‌اش را نیز تغییر دهد؟ حسن روحانی رییس‌جمهور ایران که به تازگی در سایت شخصی‌اش عکسی از خود در لباس کوه و در حال کوهنوردی در مناطق شمال تهران قرار داده بود، در کانون توجه قرار گرفته است.



تلویزیون بی اف ام تی وی در ادامه می‌نویسد: حسن روحانی را که غالباً در لباس روحانیت و عمامه دیده‌ایم این بار لباس و کلاه کوه بر تن دارد و البته به همراه محافظانش در حال پیاده روی است. عکس‌ها وی را شاد و خندان نشان می‌دهد که با مردم عادی در حال حرف زدن است.

به گزارش خبرآنلاین، تلویزیون بی اف ام تی وی می‌نویسد: سایت شخصی روحانی نوشته است که رییس‌جمهور غالباً عادت دارد که یک یا دو بار در هفته به کوهنوری برود. البته روحانی تنها رییس‌جمهوری نیست که چنین عادتی دارد. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران نیز چند بار در هفته عادت به پیاده‌روی دارد و پیشتر عکس‌هایی نیز منتشر شده بود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار