دلجويي مقام ارشد وزارت امور خارجه امريکا از متحدان عرب خليج فارس درمورد توافق با ایران

يک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمريکا تاکيد کرد توافق هسته‌اي اين کشور با ايران، موجب نخواهد شد که آمريکا متحدان ديرينه عرب خود را کنار بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي ؛ اين مقام که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با رسانه‌ها در سفارت آمريکا در لندن با بيان اين که نيمي از وقت جان کري وزير امور خارجه آمريکا صرف بررسي مسايل خاورميانه مي شود، مدعی شد توافق ماه گذشته با قدرت هاي جهاني ، تنها گامي براي کنار گذاشتن بخش‌هاي اصلي برنامه هسته‌اي ايران بود.

وي ادعا کرد کاهش تحريم‌ها را مي‌شود تغيير داد و تحريم‌ها را به حال نخست بازگرداند اما موضوع، توقف برنامه هسته‌اي ايران نيست بلکه مطمئن شدن از اين است که براي ايران ساختن يک سلاح هسته‌اي، غيرممکن است.

اين مقام ارشد وزارت امور خارجه آمريکا با بيان آگاهي کامل دولت متبوعش از ناراحتي متحدانش در خليج فارس و به ويژه عربستان از بي‌خبري درباره موضوع مذاکرات با ايران در عمان پيش از توافق هسته اي ژنو، يادآور شد براي توفيق اين مذاکرات ضروري بود که انجام آن محرمانه باشد اما آمريکا بعد از آن با متحدان عرب خود صحبت کرد تا آنان را متقاعد کند که کشورهاي خليج فارس را از بيم نفوذ ايران به حال خود رها نمي‌کند و نتيجه مذاکرات با ايران به نفع آن ها بوده است.

وي به همکاري بسيار نزديک واشنگتن و رياض در موضوعات متعدد تاکيد کرد.

او همچنين ادعا کرد وزارت امور خارجه آمريکا متقاعد شده است که ايران در امور داخلي يمن نقش منفي را بازي مي‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار