آثار هنری گران نیست/ فرش دستبافت ایرانی گران‌ترین اثر هنری

مشکل عدم شناخت آثار هنری از سوی مردم است نه این‌که آثار هنری گران است.

وحید خلیلی، هنرمند نقاش، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، درباره وضعیت اقتصاد هنر گفت: در حال حاضر تعریف درستی از اقتصاد هنر وجود ندارد زیرا هر کسی آن را همانطور که می‌اندیشید تعریف و تعبیر می‌کند.  

وی افزود: برخی مخاطبان به ویژه مخاطبان عام بر این عقیده‌اند که آثار هنری گران است بنابراین مردم نمی‌توانند اثر هنری ایرانی خریداری کنند و همین خرید نکردن باعث رشد نداشتن  اقتصاد هنر می‌شود.  

خلیلی اظهار داشت: در حقیقت رشد اقتصاد هنر به گرانی یا ارزانی اثر ارتباطی ندارد بلکه به شناخت و آگاهی مرتبط است. 
 
این هنرمند بیان کرد: فرش‌های دستباف ایرانی در ایران و جهان خریدار دارد و همه علاقمند به این نوع فرش‌ها با طرح‌ها و نقشه‌های متفاوت هستند در حالی‌که این نوع فرش هم در بازار داخلی و هم در بازار خارجی قیمت بالایی دارد به عبارت دیگر قیمت خودش را براساس ارزش خود دارد.  

وی تصریح کرد: فرش ایرانی خریدار خود را پیدا کرده و در حقیقت جایگاهی در بین مردم کشورمان و در سطح بین الملل بدست اورده بنابراین فرش ایرانی به عنوان یک اثر ارزشمند هنری ایرانی به خوبی به فروش می‌رسد.  

این نقاش اظهار داشت: برای آثار هنری دیگر هم مانند فرش ایرانی باید اندیشید و بازار آن را پیدا کرد و سپس به فکر رشد اقتصاد آن بود.  

خلیلی خاطرنشان کرد: مشکل ما در این است که هنوز بازار هیچ هنری را ایجاد نکرده‌ایم و تنها به فکر رشد اقتصاد آن هستیم. بنابراین با شکست مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: نقاشی ، اثر هنری ، ایران ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار