صالحی خبر داد

فصل جدید اقدامات سازمان انر‍ژی اتمی/ تاسیس یک بیمارستان تخصصی / نباید به غربی‌ها اعتماد کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی به دنبال این است که یک بیمارستان تخصصی در کاربرد پرتوها و انواع تجهیزات رادیو تراپی و انواع شتاب دهنده‌ها را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در بیمارستان شهدای تجریش در جمع روسای این بیمارستان گفت: سازمان انرژی اتمی آمادگی دارد تا در حد توان خود و در چارچوب امکاناتش نیازهای پزشکی را تامین کند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به تحولی که در روابط بین‌الملل توسط دولت جدید ایجاد شده امید داریم برخی موانعی را که وجود دارد مرتفع شود.
 
صالحی اظهار داشت: اولین قسمتی که تعهد مکتوب داده شده که مشکلاتش برطرف شود بخش بهداشت است اما نباید این مانع را عمده تلقی کنیم.
 
وی ادامه داد: نباید بر روی حرف غربی‌ها استناد کنیم چرا که ممکن است روی گفته‌هایشان پایدار نمانند و باید علاج چاره‌ها را خودمان تدبیر کنیم.  
 
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان داشت: ایران با 34 سال گذشته تفاوت بسیاری کرده و هم اکنون هر چه را که بخواهیم می‌توانیم درست کنیم.
 
وزیر سابق امور خارجه تصریح کرد: باید پروژه مشترکی بین سازمان و دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت و بالانس سانتریفیوژها ایجاد شود تا در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.  
 
وی افزود: در سازمان انرژی اتمی آمادگی این را داریم تا در پروژه‌های PHT با دانشگاه شرکت داشته باشیم و سازمان آماده است چند دستگاه لیزر را به بیمارستان تقدیم کند.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: رفتن بیماران برای درمان به خارج از کشور بسیار ناراحت کننده است چرا که برخی بیماران برای درمان به ترکیه می‌روند و این کشور در گذشته خواهان انتقال تکنولوژی از ایران بوده و هم اکنون بیماران ما را تحت پوشش قرار داده است و باید در بسیاری از امور تجهیزات خودمان را بسازیم هم اکنون پروژه بزرگ اکسسی ولیتور در کشور در حال انجام است و امیدواریم ظرف شش سال آینده به بهره‌برداری برسد و این امر می‌تواند باعث جانپ 20 الی 30 ساله کشور شود.  
 
وی ادامه داد: بیمارستان شهدای تجریش باید ورک شاپ‌های متعددی برای پرتوکارها ایجاد کند چرا که در این امر نیاز به ارتقا و آموزش وجود دارد و علاوه بر آن باید از استاندارد ابزارهایی که با پرتو کار می‌کنند مطمئن شد.  
 
وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای برای همکاری را به امضا رسانده‌ایم که می‌تواند مبنای خوبی برای همکاری‌ها باشد البته می‌توانیم تفاهم نامه‌های دیگری در زمینه پرتو به امضا برسانیم.  
 
صالحی تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی به دنبال این است که یک بیمارستان تخصصی در کاربرد پرتوها و انواع تجهیزات رادیو تراپی و انواع شتاب دهنده‌ها را ایجاد کند و این امر برای فوریت‌های هسته‌ای تعبیه خواهد شد اما هزینه این بیمارستان به هزار میلیارد تومان می‌رسد که از توان سازمان خارج است به همین خاطر با بانک پاسارگاد صحبت کرده‌ایم تا هزینه‌های تاسیس آن نصف شود و اگر این کار به نتیجه برسد یک پروژه عظیم در کشور انجام شده است.
 
وی تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی می‌خواهد فصل جدیدی از اقداماتش را انجام دهد و هم اکنون به دنبال تامین برق از انرژی هسته‌ای است که این امر در امور دیگر سرریز می‌کند.
 
صالحی در پایان خاطرنشان کرد: مردم بدانند سازمان انرژی اتمی تمامی دغدغه‌اش رفع نیازها با فناوری صلح آمیز هسته‌ای است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار