لزوم بازنگری و بازسازی جدی نمایشگاه های فصلی

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با بررسی هایی که انجام داده ام به این نتیجه رسیده ایم که این نمایشگاه ها نیازمند بازنگری و بازسازی جدی است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران (شاتا)؛«حسن یونس سینکی » با بيان اين مطلب، افزود: کلیه روسای سازمان ها و اصناف باید نسبت به مکان یابی مناسب اقتصادی برای برگزاری نمایشگاه های متعدد اقدام کنند و این کار ابتدا در مراکز استان ها و سپس در شهرستان ها انجام می شود.

وی در ادامه  گفت: یکی از مشکلات اصلی در برگزاری نمایشگاه های فصلی، مکان های برگزاری این نمایشگاه ها است.

به گفته سينكي؛ با توجه به نقش نمایشگاه ای فصلی در ثبات و بهسازی نظام توزیع و تولید، باید مکان هایی ثابت برای این مکان ها ایجاد شود و رفاه مراجعه کنندگان در آنها دیده شود.

معاون وزير صنعت، معدن وتجارت  در ادامه تصريح كرد :  بديهي است كه واگذاری غرفه های نمایشگاه های فصلی نیز فقط باید به تولیدی ها انجام شود.

سینکی يادآور شد: ممنوعیت عرضه کالاهای خارجی در نمایشگاه های فصلی ابلاغ شده است
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اولین سبد کالایی در دهه فجر امسال به جامعه هدف اهدا می شود.

وی خاطر نشان كرد: یکی از موارد مورد تاکید رییس جمهوری این بود که تا پایان سال هیچ کالای اساسی نباید افزایش قیمت داشته باشد که در همه رویه های کاری خود با تکیه بر آن، عمل می کنیم.

وی در ادامه گفت: رییس جمهوری تاکید داشتند که در کنار تحریم ها باید هدایایی را برای مردم طراحی کنیم که قرار شد سبدهای کالایی به مردم اهدا شود.

وی تصریح کرد: مقرر شد برای توزیع سبد کالا، جامعه هدف 14 تا 15 میلیونی طراحی شود که کارکنان و مستمری بگیران دولت، مستمری بگیران تامین اجتماعی، بازنشستگان لشکری، مددجویان بهزیستی، کارگران، مددجویان کمیته امداد، خبرنگاران و دانشجویان متاهل از جمله افراد هدف هستند.

وی برنج، روغن، پنیر، تخم مرغ و مرغ را از کالاهای این سبد برشمرد و گفت: در دور بعدی اهدای این سبد ممکن است برخی اقلام آن تغییر کند یا نکند.

معاون وزيرصنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: با بهره گیری از سیستم رایانه ای و الکترونیکی هدفمندی یارانه ها برای توزیع سبد کالا استفاده خواهد شد.

سینکی تصريح كرد: در چارچوب نظام الکترونیکی هدفمندی یارانه ها برای توزیع این سبد کالا اقدام می شود و کارت یا بن جدیدی را تعریف نمی کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عرضه کالاهای ضرروی به صورت کوپنی را تحت هیچ شرایطی نداریم، زیرا مفهوم کوپنی کردن آن این است که در برخی کالاها کمبودی است که باید مصرف آن کنترل شود.

وی تاکید کرد: تامین و تولید کالا به صورت عادی در کشور وجود دارد و مشکلی در این رابطه نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تحریم های سختی را باید مدیریت کنیم که چالش هایی را در برخی رفتارهای ما ایجاد می کند و باید به گونه ای تدبیر و سیاست گذاری کنیم که وقفه و خللی در عرضه و تامین کالاهای مورد نیاز مردم ایجاد نشود و ثبات و آرامش در حوزه اقتصاد امروز تحت تاثیر مسایل تحریم قرار نگیرد.

سينكي تاکید کرد: نقش رسانه ها در جریان سازی ثبات اقتصادی بسیار تاثیرگذار است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ذخیره سازی کالاها برای تنظیم ثبات بازار است و دولت آن را فقط برای زمان هایی که احساس نگرانی از ثبات و عرضه مناسب به بازار تفسیر شود، عرضه می کند.

سينكي در بخش ديگري از سخنان خودگفت: در ذخیزه سازی کالاهای ابلاغی مشکلی نداریم و به میزان روزهای ابلاغی، ذخیره سازی انجام شده و مجموعه ذخیره سازی متناسب با مصوبه های ابلاغی است.

سینکی گفت: ذخیره های استراتژیک مورد نیاز خودمان را انجام داده ایم و نگرانی نداریم.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: شبکه صنفی ما به سه میلیون واحدهای صنفی رسیده و بخش عمده بدون پروانه هستند.

وی یادآور شد: 600 تا 700 هزار واحد صنفی بدون پروانه در کشور وجود دارد که در شبکه توزیع ما نقش دارند.

وی به وجود دلالی در بازار به ویژه در حوزه کشاورزی اشاره و بیان کرد: حجم نقدینگی زایش رفتارهای ناسالم را ایجاد می کند که این امر یکی از دلایل وجود آن است.

وی تاکید کرد: باید با ریشه های دلالی مقابله شود و من باید به عنوان خادم اقتصاد این دولت بفهمم که از بین بردن نظام دلالی راهکارهای خودش را می خواهد.

وی تصریح کرد: باید نقدینگی را به سوی تولید برد.سینکی افزود: ما در بخش بازرگانی با تصمیم سازی ها ی خود می توانیم نقش دلالان را کاهش دهیم و نقش وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل در حوزه کالاهای کشاورزی باید پررنگ تر باشد.

وی همچنین به کاهش نرخ تروم در دولت جدد اشاره و بیان کرد: تیم اقتصادی دولت دهم مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری و تورم را رفع می کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لزوم ، بازنگری ، نمایشگاه ، فصلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار