معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل گفت: نمایشگاه دائمی استان اردبیل در روسیه با هدف معرفی توانمندی های اقتصادی و جذب سرمایه گذاران بیشتر راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سیدحامد عاملی افزود: ایجاد نمایشگاه دائمی استان اردبیل در روسیه می تواند به تقویت ارتباط با سرمایه گذاران و بازارهای خارجی کمک کرده و بستر پیشرفت و توسعه اقتصادی استان را فراهم آورد.

وی توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه را یک ضرورت حیاتی بیان کرد و گفت: این استان در تمام حوزه های صادرات، محصولات متنوع و پرحجمی دارد که ضروریست در این زمینه تجار و بازرگانان با دید مثبت اقدام جدی را انجام دهند.

معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل تصریح کرد: این استان در تمام حوزه های فرهنگی، گردشگری، صنعت، کشاورزی، فراوری محصولات و تولید محصولات استراتژیک توانمندی صادرات بالایی را دارد که با توجه به متنوع شدن سبد صادراتی و بازارهای هدف باید در این باب حرکت های مثبت و رو به جلو صورت بگیرد.

عاملی با بیان اینکه توسعه اقتصادی استان در گرو تقویت تعاملات و مراودات با سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، افزود: بیشتر سرمایه گذاران خارجی آشنایی چندانی با استعدادها و محصولات استان نداشته و ضروریست در این زمینه با برگزاری نمایشگاه های دائمی و فصلی نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام شود.

وی با تأکید بر تلاش گسترده برای برپایی نمایشگاه دائمی در روسیه، خواستار هماهنگی اتاق بارزگانی، تعاون، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دستگاه های اقتصادی برای تحقق این امر مهم شد.

عاملی بیان کرد: ترکیه از جمله کشورهایی است که می تواند سرمایه گذاران مناسبی از این کشور به استان جذب و قابلیت های اقتصادی این منطقه را معرفی کرده و در این باب حرکت های تأثیرگذار را انجام داد.

وی تشریح کرد: تلاش برای تأمین 50 درصد از هزینه های برپایی نمایشگاه دائمی در روسیه از محل اعتبارات دولتی اعم از ملی و استانی ادامه دارد که در این زمینه با رایزنی های انجام شده کارهای خوبی نیز در دست اقدام است/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، راه ، اندازی ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.