کردستان/

اولین اقدام در مقابله با حوادث جاده‌ای، تماس با 115 است

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان گفت: در صورت بروز حوادث جاده‌ای از هرگونه اقدام خودسرانه‌ای باید جلوگیری کرد و با نیروهای امدادی اورژانس 115 تماس گرفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سعید بیگلری، اظهار کرد: با شروع فصل سرما یکی از دلایل تماس 115 ناشی از بروز تصادفات جاده‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه افراد در هنگام بروز حوادث باید کاملاً خونسردی خود را حفظ کنند، افزود: هنگام رخداد هر حادثه‌ای در صورت وجود مصدوم از اورژانس ۱۱۵ کمک بخواهند.

بیگلری با ذکر این نکته که افراد از هرگونه اقدام خودسرانه در برخورد با مصدومین خوداری کنند، تصریح کرد: تا زمان حضور اورژانس 115 در محل، برای کمک به مصدوم یا بیمار، می‌توان شرح حال اولیه‌ای را تهیه کرده و آن را به کار‌شناس مربوطه ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه تلفن 115 در قالب مشاوره با پزشک هم ارائه خدمات می‌کند، افزود: تا زمان حضور پزشک در محل می‌توان از طریق تماس با 115، تذکرات و دستورات تلفنی کار‌شناسان ۱۱۵ را تا رسیدن تیم‌های امدادی به دقت اجرا کرد.

بیگلری با اشاره به اینکه کیف کمک‌های اولیه در خودرو برای مقابله با حوادث احتمالی یکی از الزامات است، گفت: توصیه می شود در صورت سفر های زمستانی همواره همراه داشتن وسایل گرمایشی، پتو، خوراکی‌های فاسد نشدنی، آب و سایر اقلام مورد نیاز فراموش نشود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان با بیان اینکه گاز گرفتگی با منواکسیدکربن یکی از شایع‌ترین حوادث در فصل سرماست، اظهار کرد: پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن امری ضروری است که در این راستا استفاده از از وسایل گرمایشی استاندارد و اطمینان از سلامت فنی و وجود تجهیزات ایمنی در وسیله نقلیه یکی از نکات ضروری در مقابله با این حادثه است.

این دکتر امداد و نجات با تأکید بر اینکه باید همیشه قبل از سفر از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل کرد، گفت: قبل از گرم کردن خودرو در پارکینگ، باید در پارکینگ را باز کرده و به هیچ وجه شیشه‌های اتومبیل را پایین نکشیده‌ تا از خطر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جلوگیری کرد.

وی با تأکید براینکه رانندگان از هرگونه شتاب در سفرهای زمستانی خود اجتناب کنند و توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: در صورتی که هر فردی حادثه‌ای جرحی را در محورهای مواصلاتی استان کردستان مشاهده کرد، باید به سرعت با اورژانس 115 تماس برقرار کند.

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی افزود: رانندگانی که در سطح شهر و محورهای برون شهری تردد دارند، در صورت مشاهده خودروهای امدادی در مسیر‌های عبوری، راه را باز کنند تا عوامل امدادی بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن بر بالین حادثه دیدگان حاضر شوند و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل کنند.

بیگلری در پایان یادآور شد: افراد در صورت بروز حوادث از تجمع در محل خودداری کنند تا منجر به بروز حوادث متعاقب دیگری نشوند، همچنین نیروهای امدادی بتوانند راحت‌تر خدمات‌رسانی کنند.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: کردستان ، حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.