فعال آمریکایی ؛

آمریکا در نسل‌کشی مسلمانان میانمار و فلسطین مقصر و شریک جرم است

یک فعال آمریکایی گفت آمریکا در نسل‌کشی مسلمانان در میانمار و فلسطین مقصر و شریک جرم است و کشتار مسلمانان بخشی از برنامه جهانی صهیونیسم بین الملل و اسلام هراسی فراگیر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کوین برت در گفتگو با این شبکه از شهر مدیسن آمریکا گفت: مسلمانان میانمار در وضع بغرنجی قرار دارند. هندوها به آزار و اذیت مسلمانان روهینگا در میانمار ادامه می دهند. رواقع، نوعی نسل کشی با حمایت دولت درباره مسلمانان میانمار در جریان است. دولت میانمار این سیاست را علیه مسلمانان دنبال می کند. باید توجه داشت که این اقدامات در میانمار مسبوق به سابقه است. در دهه هزار و نهصدو هفتادو هزار و نهصد و هشتاد، حدود دویست تا سیصد هزار نفر از مسلمانان میانمار پاکسازی قومی شدند و مجبور شدند کشورشان را ترک کنند. دولت میمانمار برای کوچاندن اجباری این افراد به بهانه های واهی متوسل شد و گفت آنها شهروند میانمار نیستند . این درحالی است که مسلمانان میانمار از یک هزار سال پیش در این کشور ساکن بوده اند. سران دولتی میانمار چنین تبلیغاتی را مطرح کرده و گسترش داده اند. این رویکرد میانمار ، نسل کشی است . این اقدامات شبیه اقداماتی است که آلمان نازی انجام می دهد و حالا هم در فلسطین در جریان است. در این میان باید به موضع گیری آنگ سان سوچی فعال دموکراسی خواه در میانمار توجه کرد. چگونه او که برنده نوبل صلح است درخصوص این نقض حقوق بشر در کشورش سکوت می کند. وی از نسل کشی بیحرمانه مسلمانان حمایت کرده است. این حمایت او بسیار شنیع است.

وی در ادامه افزود:« موضع آمریکا و جامعه بین المللی نیز درباره تحولات میانمار جالب توجه است. باید با این اقدامات در میانمار مقابله شود. آمریکا با اعزام اولین سفرش به میانمار ، درواقع به دولت میانمار جایزه داد که نسل کشی می کند. روابط آمریکا و میانمار بعد از چند دهه احیاء شده است. گسترش روابط تجاری آمریکا با میانمار و سرمایه گذاری های گسترده در این کشور نیز مصداق همین مسئله است. این وضع بسیار شنیع است. آمریکا با این کار از دولت میانمار حمایت می کندو درواقع پشتیبان نسل کشی در این کشور است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باید بجای این کارها به اعمال تحریمهای گسترده و سریع علیه دولت میانمار مبادرت کند تا این وضع پایان یابد. اگر کشورهای اسلامی واقعا متحد بودند و قدرت داشتند و می توانستند درمقابل قدرت صهیونیستی و محدودنگر جهان بایستند، وضع میانمار متفاوت می بود و احتمال داشت حتی به این کشور به علت نقض حقوق بشر حمله نظامی شود و اشغال شود. اگر بجای مسلمانان میانمار، یهودیان در این کشور در چنین وضعی قرار داشتند و چنین رنج و عذابی را متحمل می شدند بی تردید چنین اتفاقی رخ می داد. مسلمانان در جهان از حقوق خود برخوردار نیستند و درمجامع بین المللی ازقبیل سازمان ملل متحد، هیچ نسبتی بین جمعیت مسلمانان جهان با نمایندگی سیاسی آنها وجود ندارد. مسلمانان در شورای امنیت سازمان ملل متحد حضور ندارند حال آنکه در همین نهادها ، قطعنامه های متعدد علیه مسلمانان به تصویب می رسد. در فلسطین نیز نسل کشی دیگری درباره مسلمانان در جریان است اما برای متوقف کردن این روند نیز کاری انجام نمی شود. مسجدالاقصی به دست مشتی استعمارگر طرفدار نسل کشی ، اشغال شده است. اگر مسلمانان در جهان قدرت واقعی داشتند هرگز چنین وضعی برای مسلمانان پیش نمی آمد. ساموئل هانتیگتون در کتاب معروفش با نام جنگ تمدنها گفته است مرزهای اسلام خونین است اما وی به این واقعیت توجه نکرده است که کشورهای غیراسلامی و غیرمسلمانان همواره به کشورهای اسلامی یورش برده و این کشورها را اشغال کرده و به غارت و تجاوز به آن مبادرت کرده اند. علت این مسئله نیز فقدان قدرت مسلمانان بوده است. اینکه گفته شود مسلمانان میانمار به زور وارد این کشور شده اند مسخره است و کسانی که مروج نفرت و نژادپرستی هستند و اجیرشده اند این مطالب را مطرح می کنند. اقداماتی که درباره مسلمانان میانمار انجام می شود بخشی از تقابل جهانی با اسلام است که گروههای شریر مختلفی در سراسر جهان آن را برای رسیدن به مقاصد مختلف خود دنبال می کنند تا منابع کشورهای اسلامی را غارت کنند و به اشغال سرزمینهای آنها بپردازند. این نوع ایدئولوژی متکی بر نسل کشی و ضداسلامی همچنان ادامه دارد و در کشورهایی همانند میانمار پیگیری می شود. دولتهایی ازقبیل آمریکا که چنین جنگی را علیه اسلام به راه انداخته اند در حوادث میانمار مقصر و شریک جرم هستند. دولت آمریکا براساس بهانه واهی یازده سپتامبر که عملیاتی برای توجیه اقدامات بعدی بود، وارد جنگی طولانی علیه اسلام در سراسر جهان شد. دولت آمریکا مسئول تبلیغات گسترده ای است که درسراسر جهان علیه مسلمانان انجام می شود و به شیوه های بسیار ماهرانه دنبال می شود.

وی در ادامه افزود: در آمریکا نیز اسلام هراسی تبلیغ می شود. درواقع، برخی جریانها در آمریکا تلاش کردند پس از کمونیسم، اسلام را جایگزین دشمن کنند یعنی قبلا به کمونیسم در دوران جنگ سرد به عنوان دشمن جدی آمریکا نگریسته می شد و پس از آن، از اسلام به عنوان دشمن جدید آمریکا عنوان شد. افرادی همانند برنارد لوئیس و ساموئل هانتینگتون و جریان نومحافظه کار به خوبی این سناریو را طراحی و اجرا کردند. اینکه اسلام هراسی در حال حاضر بسیار گسترش پیداکرده است اصلا تصادفی نیست. اینکه نسل کشی مسلمانان درمیانمار یا کشورهای دیگر توجیه می شود دقیقا بر پایه و اساس همین نگرش است. اسلام هراسی در جهان تبلیغ می شود. اگر می خواهیم مشکلات میانمار یا فلسطین یا دیگر کشورهای اسلامی را حل کنیم باید به ریشه های اسلام هراسی توجه کنیم. مشکلات میانمار فقط یک نشانه از مشکل بزرگتر است که در جریان اسلام هراسی در سراسر جهان تبلیغ می شود و در داخل آمریکا نیز موتور نومحافظه کاران عامل نشر و گسترش آن است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار