شریعتمداری در مسجد لولاگر:

تلاش اصحاب فتنه برای بازگشات به عرصه سیاسی زیر بیرق شعار اعتدال/منظور فتنه‌گران از الگوی اعتدال فردی چون ابوموسی‌اشعری است

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اصحاب فتنه اصرار دارند که زیر بیرق اعتدال به عرصه عمومی و سیاسی بازگردند حال آن که موضوع اعتدال از نظر آن ها فردی چون ابوموسی اشعری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان امشب (9 دی) با حضور در مسجد لولاگر تهران طی سخنان با اشاره به حماسه باشکوه 9 دی سال 88 که فتنه آمریکایی اسرائیلی را نابود کرد گفت: خیانتی که فتنه گران در سال 88 مرتکب شدند با آتش زدن سطل آشغال و شعارهای هتاکانه محدود نمی شد بلکه این فتنه به مثابه جنگ احزاب بود.

شریعتمداری با اشاره به عقبه فتنه ۸۸ اظهار داشت: علت فتنه ۸۸ انتخابات نبود بلکه انتخابات تنها بهانه ای بود تا فرمول از قبل تعیین شده ای به اجرا درآید. 
 
وی با اشاره به کنفرانس استنفورد که چندین ماه پیش از انتخابات ۸۸ برگزار شد افزود: در این کنفرانس خاتمی به گورباچف تشبیه شد و چنین نتیجه گرفته شد که برای فروپاشی نظام ایران به گورباچف نیاز نیست بلکه یک یلتسین نیاز است. 
 
نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان با اشاره به برنامه ریزی های حلقه های داخلی و خارجی فتنه بیان داشت: تقریبا از یکسال پیش از انتخابات ۸۸ در رسانه های غربی و برخی محافل داخلی این گزاره علی الدوام مطرح می شد که اگر مسائل کلان نظام بر مبنای دیدگاه های رهبری پیش رود، سرانجام کشور با یک جنگ مواجه می شود. 
 
شریعتمداری ادامه داد: ترفند سپاه معاویه در جنگ صفین که همان تضعیف روحیه مردم بود در فتنه ۸۸ به وضوح اجرا می شد. 
 
وی با اشاره به اظهارات مقامات و نظریه پردازان آمریکایی در خصوص مسائل ایران پیش از انتخابات ۸۸ خاطرشنان کرد: رئیس بنیاد حمایت از دمکراسی آمریکا یک روز پیش از انتخابات ۸۸ اعلام کرد: فردا در ایران انتخابات برگزار نمی شود بلکه انقلابی رنگین مشابه آنچه که در اوکراین اتفاق افتاد به وقوع می پیوندد. 

شریعتمداری با اشاره به نشست واشنگتن که ۱۳ ماه پیش از انتخابات ۸۸ با حضور شخصیت های سرشناس آمریکایی برگزار شد اظهار داشت: در نشست واشنگتن بر مطرح شدن کلیدواژه تقلب در انتخابات ایران از سوی یکی از چهره های شاخص نظام تاکید شد. 
 
وی به مصاحبه رابرت کالینگرت عضو برجسته cia در آبان ۸۷ با نشریه فارین پالیسی اشاره کرد و افزود: کالینگرت در این مصاحبه اعتراف می کند که برای مراقبت از سلامت انتخابات ایران دستور جامعی را دریافت کرده است. 
 
شریعتمداری ادامه داد: پاول رابرتز معاون وقت خزانه داری آمریکا پس از ۹ دی طی مصاحبه ای گفت: ادعای تقلب دروغی بیش نبود، بلکه پروژه اصلی سرنگون کردن نظام آخوندی ایران بود و ما برای این منظور ۶۰۰ میلیون دلار بودجه محرمانه اختصاص دادیم. 
 
مدیر مسئول کیهان با اشاره به مطلب سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی چند روز پس از انتخابات ۸۸ گفت: این سایت امیدواری کرده که موسوی قطار سرنگونی جمهوری اسلامی را تا ایستگاه آخر هدایت کند. 
 
شریعتمداری با اشاره به سفرهای پی در پی عناصر دستگاه های جاسوسی آمریکا و انگلیس به ایران تحت پوشش اکادمیک پس از فتنه ۷۸ اظهار داشت: جان کین مشاور ارشد MI6 پاییز ۷۸ به ایران آمد و نسخه تاسیس NGO ها و شبکه های مکتوب و اینترنتی را تاسیس کرد. 
 
وی ادامه داد: جان کین در اواخر دهه ۸۰ هم بار دیگر به ایران سفر کرد و با راه اندازی کارگاه های آموزشی عده ای را به دفتر الیزابت چنی در دوبی و لاهه معرفی کرد. 
 
شریعتمداری با اشاره به سفر یورگن هابرماس به ایران در اردیبهشت ۸۱ به دعوت عطاءالله مهاجرانی گفت: هابرماس که مشهورترین نظریه پرداز نافرمانی مدنی است، پس از فروکش کردن آتش فتنه ۸۸ اصطلاح انقلابیون مایوس را برای سران فتنه بکار برد. 
 
مدیر مسئول روزنامه کیهان نظریه ائتلاف سفید را از راهبردهای اصلی غرب برای سرنگون کردن نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: ریچارد هاس مسئول شورای روابط خارجی آمریکا، پس از حماسه ۹ دی اشتباه سران فتنه را در زود حمله کردن به ولایت فقیه دانست که این امر احساسات دینی مردم ایران را برانگیخت. 
 
شریعتمداری تحریم های اعمال شده علیه ایران را انتقام آمریکا از حماسه ۹ دی دانست و اظهار داشت: چون آمریکایی ها نسبت به پیروزی فتنه ۸۸ اطمینان داشتند، در نتیجه ملاحظات معمول دیپلماتیک را کنار گذاشتند و به صورت نظام گسیخته ای در مسائل داخلی ایران دخالت کردند. 
 
مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت: امروز برخلاف صدر اسلام مردم با طناب خواص به چاه نمی افتند، چرا که در نظام امام و امت مردم مستقیما چشم بر فرمان مقام معظم رهبری دوخته اند. 
 
شریعتمداری با اشاره به تلاش عناصر فتنه ۸۸ برای نفوذ در دولت یازدهم گفت: اصحاب فتنه اصرار دارند که زیر بیرق شعار اعتدال به عرصه عمومی و سیاسی بازگردند، حال آنکه الگوی اعتدال از نظر آنها فردی چون ابوموسی اشعری است. 
 
وی ادامه داد: یکی از خطرهای تهدیدکننده برای دولت تدبیر و امید همین فرصت طلبان نقش آفرین در فتنه ۸۸ هستند که همانطور که به مردم و نظام خیانت کردند، به دولت یازدهم هم خیانت می کنند. 
 
شریعتمداری در پایان با اشاره به وطن فروشی های اصحاب فتنه ۸۸ خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان سران فتنه برای بازگشت دوباره جریان فتنه از اربابان غربی خود می خواستند تا تحریم های فلج کننده ای را علیه ملت ایران بذل کنند و قطعنامه ۱۹۲۹ یکی از نمونه های این امر بود. 
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: شریعتمداری ، فتنه ، لولاگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار