افزایش الحاد و بی دینی در بین جوانان استرالیایی

توسط آمار به دست آمده از سوی «سازمان آمار و سرشماری استرالیا» مشخص شد که 22 درصد از مردم این کشور به هیچ دینی اعتقاد ندارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، «فیونا دووزلی» مدیر سازمان آمار و سرشماری استرالیا در روز یکشنبه 8 دی ماه به هرالد سان گفت: نرخ آمار گزارشات الحاد و بی دینی در بین مردم استرالیا به خصوص جوانان این کشور به صورت فزاینده ای در حال افزایش است.

وی افزود: این آمار تنها متعلق به استرالیا نیست، بلکه الحاد و بی دینی در کشورهایی مانند «نیوزیلند»، «انگلستان»، «ولز»، «کانادا»، «ایرلند» و «ایالات متحده آمریکا» نیز رو به افزایش است.

پس از نگاهی ژرف به داده های سرشماری مشخص شد که 22 درصد از جمعیت معادل با 4.8 میلیون ازاسترالیایی ها خود را ملحد، 25 درصد کاتولیک و 17 درصد انگلیکن معرفی کردند.

این آمار همچنین بیان کننده این موضوع بود که الحاد و بی دینی در بین جوانان استرالیایی رشد بسیاری داشته است، به گونه ای که حدود نیمی از کسانی که خود را بی دین معرفی کرده بودند زیر 30 سال سن داشتند.

تقریبا یک سوم از جوانان استرالیایی بین 22 تا 24 سال و یک پنجم از نوجوانان زیر 15 سال که یک و یا هر دو والدینشان ملحد بودند، خود را بی دین معرفی کرده بودند.

این سرشماری همچنین نشان داد که آمار الحاد و بی دینی در بین افراد تحصیلکرده نیز رو به رشد است. تقریبا 35 درصد از جوانان بالای 19 سال که تحصیلات دانشگاهی دارند خود را بی دین معرفی کرده بودند.

متوسط افزایش ملحدان در جامعه استرالیا 4 درصد در هر دهه گزارش شده است. سازمان آمار و سرشماری استرالیا اعلام کرد همانطور که نرخ آمار الحاد و بی دینی و تضعیف دین مسیحیت در بین مردم استرالیایی رو به رشد است، به همان میزان تقویت  ادیان دیگر مانند اسلام و هندو نیز در حال افزایش است.

«کوین دیلون» کشیش کلیسای مریم مقدس در منطقه «گیلانگ» گفت: این آمار الحاد و بی دینی آینه جامعه سکولار استرالیا ست.

وی در ادامه افزود: مردم استرالیا ازدواج های مدنی را به ازدواج های مذهبی در کلیسا ها ترجیح می دهند. کلیسا باید برای جذب مردم به دین، شیوه های مختلف را بررسی کند، تا جایگاه کلیسا را دوباره به جامعه برگرداند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار