عربستان به جنگ "پادشاه شن" می رود

عربستان سعودی، در واکنشی منفعلانه، با ساخت فیلمی ضد دولت سوریه، به جنگ فیلم سینمایی سوری "پادشاه شن" درباره بنیانگذار عربستان سعودی می رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم؛  "محمد بن عایض القحطانی" مدیر شرکت فیلم سازی در مصر، در گفت وگو با روزنامه عربستانی "الجزیره" از پایان مراحل پیش تولید فیلمی در قاهره خبر داد که قرار است در واکنش به فیلم کارگردان سوری به نام "پادشاه شن" ساخته شود.
 
وی ادعا کرد که برای ساخت این فیلم از هیچ کشوری دستور نگرفته ! و تنها هدف او واکنش به فیلم پادشاه شن به کارگردانی "نجدت انزور" درباره شخصیت "عبدالعزیز بن عبدالرحمان" بنیانگذار عربستان سعودی است.
 
القحطانی با این حال اذعان کرد که اعتبار درنظر گرفته شده برای تولید فیلمش دستکم 30 میلیون ریال سعودی، برابر با هشت میلیون دلار آمریکا خواهد بود؛ و فیلم برداری آن بین ماههای فوریه و مارس سال آینده میلادی آغاز خواهد شد و مراحل فیلم برداری آن در کشورهای ترکیه، لبنان و مصر خواهد گذشت.
 
گفتنی است فیلم پادشاه شن، تاریخ و ریشه های تروریسم و ارتباط آن با وقایع امروز در سراسر جهان را بررسی می کند.
 
این فیلم که مراحل ساخت و تولید آن کاملا مخفیانه و بدون سر و صدا طی شده بود، برای نخستین بار در یازدهم ماه سپتامبر گذشته در منطقه "های مارکت" واقع در مرکز لندن اکران شد و خشم آل سعود را برانگیخت.
 
این فیلم، نقاب از چهره بنیانگذار عربستان سعودی و نقش او در همکاری با انگلیس به منظور از هم گسستن کشورهای منطقه برانداخته است.
 
پادشاه شن، بخشی از توافق مسئولان انگلیسی با سلطان عبدالعزیز و حمایت مالی و تسلیحاتی انگلیس از او برای چیره شدن بر آل رشید، حاکمان وقت در ریاض پرده بر می دارد و همچنین حمایت های انگلیس از وی در خلاصی یافتن از عثمانی ها و زمینه سازی برای اشغال منطقه و گسترش نفوذ غرب در آن را فاش می کند.
به گفته نجدت انزور، توافقنامه سایکس – پیکو میان انگلیس و فرانسه برای تقسیم نفوذ در منطقه، پیامد روابط دوجانبه بنیانگذار عربستان سعودی و بریتانیا است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار