اردبیل/

اردبیل جزو 5 استان برتر کشور در راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزو پنج استان برتر کشور در راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه و جابجائی کتب این ایستگاه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛صادق فرهمند افزود: در بررسی‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استان اردبیل به لحاظ راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه و نیز جابجائی کتب این ایستگاه‌ها، توانست در جمع پنج استان برتر کشور قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر 12 ایستگاه مطالعه شامل 10 ایستگاه در اردبیل، یک ایستگاه در پارس‌آباد و یک ایستگاه در مشکین‌شهر به مردم کتاب‌دوست استان خدمات رسانی می‌کنند که البته درصدد هستیم با ارتقاء سهیمه استان، این تعداد را افزایش دهیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: همچنین استان اردبیل با برگشت 7. 63 درصد کتب به امانت رفته از ایستگاه‌های مطالعه، توانست در این حوزه در جایگاه سوم قرار بگیرد./ش

فرهمند با بیان اینکه این ایستگاه‌ها با هدف در دسترس قرار دادن کتاب برای عموم مردم راه‌اندازی شده‌اند، تصریح کرد: همه تلاش ما اینست که فرهنگ مطالعه را با ترویج کتاب‌خوانی در بین مردم نهادینه کنیم.

وی همچنین از دریافت بیش از 97 هزار نسخه کتاب در چهار فاز ایستگاه‌های مطالعه و امانت 60 هزار نسخه کتاب از این ایستگاه‌ها در طول 9 ماهه اول سال خبر داده و تصریح کرد: از این تعداد، بیش از 41 هزار نسخه کتاب به صندوق ایستگاه‌های مطالعه برگشت داده شده‌اند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.