بازدید معاون علمی پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری از بخش پیوند مغز استخوان و سلول درمانی بیمارستان طالقانی

دکتر وطنی معاون علمی پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری و دکتر واسعی دبیر ستاد سلولهای بنیادی کشور از بخش پیوند مغز استخوان و سلول درمانی بیمارستان طالقانی بازدید کردند.

به گزارش  گروه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ در نشستی که در حاشیه این بازدید صورت گرفت دکتر حاج فتحعلی رئیس بخش پیوند مغز استخوان و سلول درمانی بیمارستان طالقانی با بیان این که بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان طالقانی با 20 تخت فعال یکی از بزرگترین بخشهای پیوند مغز استخوان کشور و خاورمیانه است، در خصوص اقدامات صورت گرفته در این بخش و نحوه درمان بیماران با استفاده از سلول درمانی به بیان توضیحاتی پرداخت.
 
 در ادامه نشست دکتر سلیمانی رئیس بخش آزمایشگاه پیوند نیز در خصوص چگونگی و روال تهیه سلولهای مزانشیال و سلولهای بنیادی برای استفاده در سلول درمانی بیماران توضیحاتی ارایه کرد که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.
 
براساس این گزارش؛ دکتر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست ضمن تقدیر از دست اندرکاران راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان و سلول درمانی بیمارستان طالقانی، راه اندازی این بخش را کاری فرابخشی برشمرد که با همت اساتید و حمایت خیرین صورت پذیرفته است.
 
وی با اشاره به این که بخش پیوند بخش پرهزینه ای است خاطرنشان کرد: این بخش نمونه ای از همکاریهای بین بخشی و فرابخشی است که می تواند الگویی برای سایر بخشها قرار گیرد. سایر بخشها  نیز باید بدانند برای انجام کارهای بزرگ ضروری است که با همکاری و بهره گیری از منابع مختلف تلاش کنند بتوانند کارهای بزرگ را به سرانجام برسانیم.
 
وی در خاتمه ضمن تقدیر از تلاشهای اساتید، خیرین و تمامی دست اندرکاران برای راه اندازی این بخش و همچنین حمایتهای معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری، اظهار امیدواری کرد که شاهد راه اندازی چنین بخشهایی برای ارایه خدمات به بیماران نیازمند با تلاش اعضای هیات علمی، حمایت نهادهای رسمی و خیرین باشیم.
 
دکتر علی وطنی معاون علمی پژوهشی معاونت تحقیقات فناوری ریاست جمهوری نیز در این بازدید از نزدیک در جریان نحوه درمان بیماران سرطانی نیازمند پیوند مغز استخوان قرار گرفت. وی ضمن بیان سخنانی پزشکی را حرفه ای مقدس و خداپسندانه برشمرد و از روند کار در این بخش ابراز رضایت کرد .
 
وی در سخنان خود با توصیه به استفاده از ظرفیت خیرین در این گونه امور، خیرین را بهترین سرچشمه برای انجام این کارها برشمرد و حمایت خود را در زمینه تجهیز کامل این بخش اعلام کرد.
 
گفتنی است: در این بازدید که دکتر پیوندی رئیس دانشگاه، دکتر یاوری معاون درمان دانشگاه، دکتر قدیانی مشاور اجرایی رئیس دانشگاه، دکتر علیزاده رئیس بیمارستان، دکتر پیروی رئیس مرکز تحقیقات نانوتکنولوژی دانشگاه، دکتر عباس حاجی فتحعلی رئیس بخش پیوند مغز استخوان و سلول درمانی بیمارستان طالقانی و تعدادی از اساتید این مرکز نیز حضور داشتند، قسمت‌های مختلف بخش پیوند مغز استخوان و سلول درمانی بیمارستان طالقانی مورد بازدید قرار گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار