روایت زندگی 5 شهید در مستند "5تن"

مستند "پنج تن" به کارگردانی "کیوان محمودنژاد" و تهیه‌کنندگی "مسعود ردایی" با محوریت پنج شهید روایت می‌شود.

کیوان محمودنژاد کارگردان فیلم مستند "پنج تن" در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: تصویربرداری این مستند را در روستایی به نام یرک در الموت قزوین تهیه و تولید کردیم.
 
وی علاوه بر اینکه کارگردانی، طراحی، پژوهش و تدوین این اثر مستند را بر عهده دارد، افزود: با توجه به شرایط خاصی که برایم پیش آمد، با تمایل بیشتری به ساخت و تولید این اثر را پذیرفتم.
 
این کارگردان بیان کرد: مستند "پنج تن" درخصوص زندگی شهیدان سید علی هاشمی، حاجی خان نوری‌زاده، قدرت‌الله توکلی یرکی، مهران توکلی یرکی و شهید مهدی توکلی یرکی است.
 
محمودنژاد با اشاره به اینکه فیلم مستند "پنج تن" در 21 دقیقه تهیه شده، اظهار داشت: "یرک" در الموت قزوین یک روستای کوچک است و در این روستا انسانهای بزرگ با متحد و یکپارچه بودن در کنار هم، کارهای بزرگ انجام می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خاص این فیلم مستند این است که مخاطب با دیدن چهار الی پنج دقیقه اول کار دچار تاثر شده و با اینکه برخی از جوانان دوران دفاع مقدس را از ترکیب لمس نکردند با خاطراتی که دوستان نزدیک شهید در این مستند روایت می‌کنند آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
وی افزود: شکسته شدن دل، تر شدن چشم مخاطب در مظلومیت، سادگی، صفا و بزرگی این جوانمردان نمود پیدا می‌کند.
 
محمودنژاد خاطرنشان کرد: برای ساخت این مستند با دو دوربین تصویربرداری کردیم و امیدوارم این کار به دل پدر و مادرانی که فرزندانشان به ملکوت حق پیوستند، بنشیند.

انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار