2/ نادر طالب زاده در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم عمار:

صهیونیستها نسبت به جشنواره عمار حساسیت نشان دادند/ سینما تک را به روستاها آوردیم

نادر طالب زاده، دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: سینماتک را به خانه‌های مردم و تا روستاها آوردیم و با این حرکت سینما حتی وارد شهرستان‌های کوچکی شد که اصلاً سینما نداشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، مراسم افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار امروز، جمعه 13 دی ماه در ساعت 18 با حضور "حجت الله ایوبی" (رئیس سازمان سینمایی)، حبیب ایل بیگی (مدیر عامل انجمن سینمای جوان)، "نادر طالب‌زاده" (دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار)، وحید جلیلی، محمد احسانی (معاون آثار و سرپرست معاونت فعالیت‌های سازمان سینمایی)، محمدرضا عباسیان، احمد شاکری، محمدباقر قهرمانی، شفیع‌آقامحمدیان، سلیم غفوری، ناصر هاشم‌زاده، محمدتقی فهیم، محمدرسول صادقی و  خانواده شهدا در سینما فلسطین تهران آغاز شد.

در این مراسم ، نادر طالب زاده، دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت:جشنواره های مختلفی از جمله جشنواره فجر، فیلم کودک دارای جایگاه خود هستند و جشنواره فیلم عمار نیز دارای جایگاهی است که البته راه اصلی ما بحث درباره انقلاب اسلامی است.

دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در ادامه گفت: هنرمندانی که آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند افق نگاهشان و دغدغه هایشان انقلاب اسلامی است که البته در کنار برگزاری این جشنواره به دنبال برقراری کلاسهای مستند سازی با حضور استادان و کارگردان های حرفه ای هستیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در پی آن هستیم که گروه فیلمساز "حزب اللهی" را آموزش دهیم چرا که بحث آ»وزش در جشنواره اهمیت بسیاری دارد، همچنین از خانواده سینما هم درخواست می کنیم متوجه این حرکت باشند.

طالب‌زاده با بیان اینکه عمار یک حرکت تشریفاتی و ویترینی نیست، گفت: عمار یک حرکت انقلابی است که از دل جامعه ایران بیرون آمده است. ما در این جشنواره فرهنگ فیلم دیدن را تمرین می‌کنیم. ما سینماتک را به خانه‌های مردم و تا روستاها آوردیم. با این حرکت سینما حتی وارد شهرستان‌های کوچکی شد که اصلاً سینما نداشتند.

وی در ادامه افزود: با توجه به رشد فرهنگی کشور، جنبه هنری فرهنگ در شهرستان های کوچک رو به گسترش است.

دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار تصریح کرد: اسم عمار را همه می شناسند زیرا گروه های صهیونیستی نسبت به "عمار" حساسیت نشان دادند و در روزنامه ای نوشتند که جشنواره عمار درباره فیلم های ضد صهیونیستی است، البته بحث و موضوع اصلی جشنواره انقلاب است.


انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.