خوزستان

ابطال و تعلیق 8 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در خوزستان

مدیرکل استاندارد خوزستان از ابطال و تعلیق هشت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: هشت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان خوزستان مطابق با ماده 4 قوانین و مقررات استاندارد و اقدام بر اساس روش اجرایی صدور، تمدید و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در آذرماه سال جاری ابطال و تعلیق شده است.

وی اضافه کرد: در جلسه کمیته علائم صدور، تمدید و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری که با حضور کارشناسان مرتبط و معاون فنی اداره کل استاندارد خوزستان برگزار شد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری واحدهای تولیدی ایل یار صنعت نوین با نام تجارتی پاتراوین برای فرآورده درب و پنجره پی وی سی، واحد سردخانه کوثر اهواز برای فرآورده مواد غذایی، بهکام بهبهان با نام تجارتی سبزینه برای فرآورده‌های بسته‌بندی لوبیا چیتی و لیمو عمانی و بهامین جنوب با نام تجارتی کاچی برای فرآورده پف کرده بلغور ذرت ابطال شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: همچنین پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهای صنایع گوشتی خوزستان برای فرآورده‌های سوسیس کوکتل 70 درصد گوشت مرغ و کباب لقمه و نیک پلاستیک سپاهان برای فرآورده لوله پی وی سی نوع B به حالت تعلیق درآمد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 59 پروانه کاربرد علامت استاندارد در زمینه‌های مختلف از جمله غذایی و کشاورزی، شیمیایی، بهداشتی و مصالح ساختمانی ابطال و تعلیق شده است.

دهدشتی‌زاده ادامه داد: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است.

وی بیان کرد: در همین راستا گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه‌برداری از تولیدات اقدام می کنند.

مدیرکل استاندارد خوزستان همچنین عنوان کرد: در این بازرسی‌ها پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهایی که در طول سال نتوانند به رعایت استانداردهای تعیین شده در خط تولید بپردازند باطل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هموطنان باید در هنگام استفاده از هر نوع کالایی حتماً از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند گفت: این اداره کل نیز به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی در استانداردسازی واحدهای تولیدی و نیز اعلام و معرفی عمومی تولیدکنندگان متخلف و فاقد نشان استاندارد و نیز ارجاع آنان به مراجع ذیصلاح قضایی را دارد./ز
برچسب ها: ابطال ، کاربرد ، اجباری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.