حاشیه‌های حضور هاشمی رفسنجانی در اولین کنگره ملی حماسه اقتصادی؛

بوسه خبرنگار ملی بر دستان هاشمی/ سوء‌استفاده از جایگاه حقوقی نمایندگان برای ورود به کنگره

اولین کنگره ملی حماسه اقتصادی و نقش متخصصین در جمهوری اسلامی ایران در حالی برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، اولین کنگره ملی حماسه اقتصادی و نقش متخصصین در دولت جمهوری اسلامی ایران شامگاه امروز شنبه (14 دی‌ماه) در محل سالن اجلاس سران برگزار شد که با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.  
 
براساس این گزارش مهمترین میهمان این نشست آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت،‌ علی‌اکبر آقایی، شکری از نمایندگان مجلس، حسن‌ غفوری‌فرد نماینده ادوار و برخی دیگر از چهره‌های اقتصادی بودند.  
 
البته تیم حفاظت حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست طوری جدی گرفته بودند که برخی‌ها با عنوان جعلی نمایندگی مجلس وارد این نشست می‌شدند و حتی فریاد خبرنگار پارلمانی مبنی بر نماینده نبودن این شخص  نیز راه به جایی نبرد.
 
همچنین بی‌نظمی‌های انتظامات در مراسمات این چنینی مسبوق به سابقه بوده و در اینجا نیز وجود داشت به طوری که مدعوین که گفته می‌شد متخصصین هستند برای گرفتن کارت ورود به جایگاه مربوطه هجوم می‌آوردند.  
 
کنگره مذکور ساعت 16:55 شاهد سخنرانی میهمان اصلی یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.  
 
وی در بخشی از سخنان خود در این نشست گفت؛ حماسه اقتصادی راه تدریجی است و باید منظم جلو برود.  
 
وی همچنین گریزی به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای زد و بیان داشت: باید تیم هسته‌ای احسان کنند که پشت‌شان گرم است.  
 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده گام اول را خوب شروع کرده‌اند، اظهار داشت: کسانی که می‌گویند در این دوره باج داده‌ایم اشتباه می‌کنند، هیچ امتیازی نداده‌ایم.  
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به اوضاع منطقه تصریح کرد: در منطقه ما ناامنی غوغا می‌کند.  
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اگر ایران نقش قدیمی خود را در منطقه ایفا کند موفق خواهد شد.  
 
رئیس جمهور اسبق کشورمان به این نکته نیز اشاره کرد که ما به غرب همچنان اعتماد نداریم و ما نسبت به آنها بیشتر حق داریم که بی‌اعتماد باشیم.  
 
با نزدیک شدن به لحظات ملکوتی اذان سخنران اصلی کنگره مذکور یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: نمی‌خواهم نماز شما را با تاخیر مواجه کنم بنابراین سخنان خود را به اتمام رساند.  
 
البته محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت حتی با شروع اذان به سخنرانی خود ادامه داد.  
 
وقتی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سالن اصلی را ترک می‌کرد خبرنگار ملی که اخیرا از ماموریت کوالالامپور برگشته است دستان وی را بوسید.  
 
ناگفته نماند تیم حفاظت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با چنان حلقه‌ای وی را به بیرون هدایت کردند که خبرنگاران حتی نتوانستند با وی صحبت کنند چه برسد به مصاحبه.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار