حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی تشریح کرد

ماجرای فرماندهی نیروی هوایی و گفتگوی دکتر روحانی با ستاری و بابایی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ویژگی‌های شهیدان سانحه هوایی ۱۵ دی ۷۳، گفت: دکتر روحانی که در طول جنگ قائم مقام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود، بابایی و ستاری را برای فرمانده نیروی هوایی معرفی کرده بود، اما هرکدام از این دو خواستار فرماندهی نفر دیگر بودند و اصلا حب دنیا نداشتند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده ولی فقیه در این بنیاد، در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت فرمانده نیروی هوایی ارتش امیر سرلشکر منصور ستاری و همرزمانش که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار داشت: من ۹ سال تمام در نیروی هوایی بودم و هنوز خودم را از این نیرو می‌دانم و با عشق و اشتیاق به دنبال اخبار نیروی هوایی می‌گردم.  
 
وی افزود: کار من اقتضا می‌کرد که با شهید ستاری بیشتر نزدیک باشم و خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار واقعا قابل ذکر نیست.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی با اشاره به شهادت بزرگانی همچون اردستانی، یاسینی، شجاعی، رستمی، رزاقی، محتشمی، ریاحی شریفی، محسنی، سنایی، جمشیدی، جم‌منش و پورزادی در سانحه هوایی ۱۵ دی ۷۳ گفت: نیروهای ارتش، سپاه و نظامی‌ها، همگی در کار و برنامه خود منظم بوده و هستند و ما باید بدانیم این انقلاب چقدر برای ما گران تمام شده و سعی کنیم این مسائل را به نسل جدید انتقال دهیم.  
 
وی افزود: نسل چهارم نسبت به مسائل جنگ و انقلاب کم اطلاع هستند و باید آگاه شوند که چه عزیزانی را از دست دادیم تا امروز انقلابمان به اینجا رسیده است.  
 
رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: مقام معظم رهبری به من فرمود تو به عنوان نماینده من به بنیاد شهید برو و بدان وظیفه‌ات خدمت رسانی است و برو از جامعه ایثارگران تشکر کن که شهید و جانباز دادند که ما امروز آرامش داریم و آن‌ها آرامش خود را فدای آرامش این ملت کردند.  
 
وی گفت: اگر امروز مقام معظم رهبری با کمال اقتدار صحبت می‌کنند و رئیس جمهور ما در نیویورک آنگونه سخن می‌گوید، مرهون خون شهدا و فداکاری جامعه ایثارگری ما است.  
 
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی افزود: باید بکوشیم یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگهداریم و تبدیل به کتاب و مقاله کنیم تا جامعه و نسل جوان ما بداند ما کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم و این انقلاب چقدر برای ما گران تمام شد.  
 
رئیس بنیاد شهید با اشاره به خاطرات بسیار خود از شهید ستاری، گفت: در ماموریتی که در عربستان داشتم، برای شهید ستاری و سایر شهدا هرکدام یک عمره مفرده انجام دادم، زیرا معتقد بودم آن‌ها بسیار زحمت کشیده‌اند.  
 
وی با اشاره به دیدار خود از آسایشگاه جانبازان ثارالله، تصریح کرد: جامعه جانبازان را با هیچ چیزی نمی‌توانیم توصیف کنیم، یکی از این عزیزان ۲۵ سال است که روی تخت به صورت روی شکم خوابیده و من به خبرنگاران گفتم که ما حتی اگر به اندازه وزن این جانباز هم طلا بدهیم، اصلا نمی‌توانیم جبران کنیم.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی با اشاره به شهادت بزرگانی مانند ستاری، یاسینی و اردستانی در سانحه هوایی ۱۵ دی سال ۷۳، گفت: در نیمه‌های شب امیر رستمی با من تماس گرفت و وقتی وارد حوزه فرماندهی شدم، دیدم همه از شهادت این عزیزان متاثر بودند.  
 
وی افزود: عزیزانی که در این سانحه از دست دادیم، هرکدام یک ویژگی خاص داشتند و در آن موقع مقام معظم رهبری فرمودند تا این عزیزان در نیروی هوایی بودند من خیالم از آسمان ایران آسوده بود.  
 
رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: رسم بر این بوده که فرماندهی نیروی هوایی از عزیزان خلبان انتخاب می‌شوند، اما تنها افسر رشیدی که پس از انقلاب اسلامی از غیر عزیزان خلبان انتخاب شد، شهید ستاری به عنوان یک فرد پدافندی بود.  
 
وی تصریح کرد: با دکتر روحانی بسیار مانوس بودم و ایشان در طول جنگ قائم مقام آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و گفت که ما بنا داریم فرمانده نیروی هوایی را انتصاب کنیم.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی افزود: عزیزان نیروی هوایی باید بدانند که چه افتخاراتی داشته‌اند، دکتر روحانی به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت من دو نفر برای فرماندهی نیروی هوایی می‌شناسم، بابایی و ستاری و آیت الله هاشمی نیز گفت: برو با این افراد صحبت کن.  
 
رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: دکتر روحانی با شهید بابایی صحبت کرد و ایشان گفته بود از من بهتر مانند ستاری وجود دارد و ستاری گفته بود تا بابایی بین ما هست، فرماندهی به ما نمی‌رسد و او لایق و شایسته است.  
 
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: دکتر روحانی گفت دو مرتبه با هر دو نفر صحبت کردم و در آخر بابایی گفت به آقای هاشمی رفسنجانی بگویید ستاری فرمانده شود و من هم معاون او، لذا اصلا حب دنیا برای این بزرگان شهید مطرح نبود.  
 
رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: شهید بزرگواری مانند یاسینی در بوشهر واقعا شخصیت آقایی بود و شهید اردستانی معاون عملیاتی نیروی هوایی شخصیتی خودساخته بود و حتی در خردادماه به سراغ پدرش می‌رفت و زراعت می‌کرد و می‌گفت این کار را می‌کنم تا یادم نرود من روستازاده هستم.  
 
وی گفت: گاهی فکر می‌کنم این افراد کجا هستند و ما کجا هستیم، متانت و آرامش و صداقتی که شهید شجاعی داشت و همچنین شهید رزاقی فرمانده حوزه مهندسی و یا شهید شریفی که فردی بسیار مودب و سنگین در دفتر بود، مثال زدنی است.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی اظهار داشت: در بنیاد شهید به این نتیجه رسیده‌ام که هرکس این ویژگی‌ها را داشته لیاقت شهادت داشت و ما حتما عیبی در کارمان بوده و این شهدا به جایی رسیده بودند که خدا دعوتشان کرد.  
 
وی با اشاره به اینکه این شهیدان بزرگوار افرادی تکامل یافته و رشد یافته بودند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری خودشان شخصا تشریف آوردند و شهدای سانحه هوایی ۱۵ دی ۷۳ را تشییع کردند و عنایت خاصی به این گروه پروازی داشتند.  
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز نیروهای بسیار خوبی در ارتش و نیروی هوایی حضور دارند که همه تحت امر فرماندهی معظم کل قوا به توفیق خداوند راه شهید ستاری را ادامه خواهند داد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، بنیاد ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار