شیراز/ برای نخستین بار در کشور:

درمان چسبندگی مثانه به رحم با لاپاراسکوپی

درمان چسبندگی شدید مثانه به رحم برای نخستین بار در کشور در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز به روش لاپاراسکوپی (کم تهاجمی) انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جراح این عمل گفت: چسبندگی شدید مثانه به رحم از عوارض سزارین است که با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی می توان علاوه بر درمان ، عوارض ناشی از جراحی های معمولی را به حداقل رساند.

دکتر علیرضا امین شریفی افزود: چسبندگی مثانه به رحم و راهیابی مثانه و رحم به یکدیگر مشکلی است که پس از انجام سزارین ممکن است در بین کمتر از یک درصد زنان به وجود آید و باید یاد آور شد که جداسازی مثانه از رحم بدلیل التهاب شدید بسیار مشکل است.

وی گفت: در این جراحی که به صورت کم تهاجمی و بدون برش شکمی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد، تنها چهار برش پنج میلی متری ایجاد شد به نحوی که با این برشها دو عضو مورد نظر بوسیله دوربین قابل مشاهده و جراحی شد.

این متخصص جراحی کلیه و فوق تخصص جراحیهای اندوسکوپی و لاپاراسکوپی پیشرفته ادامه داد: در روش قدیمی ، برش بزرگی بر روی شکم داده می شود و مثانه بیمار کاملاً باز و پس از آن ترمیم می شود در حالیکه در روش جدید بیمار با ایجاد چهار برش پنج میلی متری مورد درمان قرار می گیرد.

شریفی در زمینه مزیتهای این روش جراحی کم تهاجمی ، بیان کرد : کاهش مدت نقاهت و بستری در بیمارستان و کاهش درد از برتری قابل توجه این روش است.

وی افزود: این روش جراحی یکی از آخرین مقالات بین المللی منتشر شده از گروه جراحی کلیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز است./س

انتهای پیام/



برچسب ها: درمان ، چسبندگی ، مثانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.