"فریده سپاه منصور"، بازیگر نمایش "در شوره زار":

"در شوره زار"؛ قصه رها شدن و تنها ماندن

"تنها "قمرخ" نیست که رها شده، رها شده‌‌ها بسیار هستند؛ یا جامعه آن‌ها را رها کرده یا خود رها شده‌اند."

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نمایش «در شوره زار»، «فریده سپاه منصور»، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، که این روزها در نمایش «در شوره زار» ایفای نقش می کند، در توضیحی راجع به نقشش در این نمایش گفت: من «قمرخ» را دوست دارم و دلم می‌خواهد درد و رنج تنهایی‌اش را نشان بدهم، او دیگر خودش را هم باور ندارد، حتی اگر کسی به او توجه داشته باشد، حتی وقتی عبدالله به او اظهار محبت می‌کند، او را پس می‌زند؛ او دیگر خودش را هم فراموش کرده است. قصه او، قصه آدم‌های زحمتکشی است که رها شده‌اند و تنها مانده‌اند، انگار در آن‌سوی دنیا افتاده است. عمری زحمت کشیده، برو و بیایی داشته، در خانه اش باز بوده سفره‌ای داشته اما به محض این‌که زمین‌گیر شده، همه او را ترک کرده‌اند، حتی می‌گوید؛ «شوهرم مرا تنها گذاشت.» حکایت قمرخ حکایت آدم‌های رها شده و تنهایی است که وقتی به آنها فکر می‌کنم، گریه ام می‌گیرد.
 
سپاه منصور در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: خانمی را می شناختم که سال‌های درازی با همسرش در گرمابه‌ای کار می‌کردند و هر دو به رماتیسم مبتلا شده بودند، 16 سال حق بیمه به صاحب کارشان داده بودند و پس از گذشت این سال‌ها متوجه شده بودند که حق بیمه آن‌ها پرداخت نشده  و در سن پیری مجبور بودند کار کنند. قمرخ مرا به یاد او می اندازد. نگاه آن خانم هنوز هم در ذهنم است.
 
او همچنین راجع به کار کردن با «حسین کیانی» اظهار کرد: اگر نمی توانستم با او کار کنم، اینجا نبودم، او را در جایگاه نمایشنامه نویس خوب قبول دارم و کسانی مانند او که هم نمایشنامه بنویسند و هم باسواد و دارای سبک و بینش باشند، کم هستند و من خوشحال هستم که با او کار می کنم... البته متن های حسین کیانی غیر از «همسایه آقا» که من در آن هم بازی کردم، در تمرین شکل می گیرد و رفته رفته کامل تر می شود، به همین دلیل پیدا کردن نقش و موقعیت در طول زمان صورت می گیرد، حتی لایه های نقش قمرخ هم در طول اجرا در حال کامل شدن است. ناگفته نماند که اگر این لایه های شخصیتی وجود نداشته باشد، کار برای من جذاب نیست، شاید هم من توقع زیادی دارم!
 
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در پایان صحبت‌هایش به تفاوت میان تئاتر و سینما اشاره و اضافه کرد: من عاشق تئاتر هستم و هرچه می دانم، از تئاتر آموخته ام. من از سال 48 روی صحنه بوده ام، البته در آن سالها کارهایمان دانشجویی بود اما از سال 50 که ازدواج کردم، با همسرم که همکار هم بودیم، به صورت حرفه ای کار کرده ام. از نظر من، در حال حاضر سینما به نوعی شرکت سهامی تبدیل شده است با عده ای کارمند و ما بازیگرانی را می بینیم که از این سریال به سریالی دیگر می روند. این شرکت سهامی محدود به عده ای مشخص است و بقیه بیرون هستند و تو برای اینکه در دایره باشی و از جمع طرد نشوی، مجبور هستی شبیه آنها باشی، چرا که تفکر متفاوت موجب طرد شدن از چنین دایره ای می شود اما تئاتر هنوز در چنین شرایطی به سر نمی برد.
 
«در شوره زار» تازه ترین نمایش «حسین کیانی» است که داستان چند قشر آسیب پذیر جامعه که از بیمارستانی به منطقه ای بدون امکانات منتقل و به اجبار رها می شوند، را به نقد می کشد... این اثر که با دیگر آثار این نویسنده و کارگردان تفاوتی چشمگیر دارد، با بازی «مجید صالحی»، «رویا میرعلمی»، «علی سلیمانی»، «سینا رازانی»، «فهیمه امن زاده»، «احمد ساعتچیان»، «وحید رهبانی» و «فریده سپاه منصور» تا پایان دی ماه به اجرای خود ادامه می‌دهد.

این نمایش هر شب ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود و علاقه مندان برای رزرو بلیت می‌توانند با شماره ۰۹۳۵۳۳۸۵۶۵۷ تماس گرفته یا از طریق سایت‌های www.tamashakhaneh.ir/ticket  و tiwall.com. www اقدام به خرید بلیت این اثر نمایشی نمایند. همچنین بلیت این نمایش برای دانشجویان تمامی رشته ها و هنرجویان آموزشگاه آزاد هنری با تخفیف 25 درصدی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار