هشدار فرمانده یگا‌ن حفاظت کشور:

دامگاه داران صید غیر مجاز کنند، دامگاه ها را جمع آوری می کنیم/ پرندگان نادر در دام 110 دامگاه استان مازندران

فرمانده ‌یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در صورت مشاهده تخلف از سوی دامگاه داران یک روزه کلیه دامگاه ها را جمع آوری می کنیم.

سرهنگ خیلد‌ار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: دامگاه داران استان مازندران در حاشیه شهر فریدون ‌کنار و چند روستای دیگر به مدت 6 ماه از سال با ایجاد دامگاه نسبت به شکار پرندگان اقدام می کنند.  
 
وی افزود: این افراد در 6 ماه از سال کشاورزی می کنند و در 6 ماهه دوم سال شالیز‌ار های برنج را به آب بسته و پاشیدن دانه محل را برای فرود و به دام انداختن پرندگان مهاجر آماده می کنند.  
 
فرمانده یگا‌ن حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: این افراد این دامگاه ‌ها را ارثی 300 ساله از گذ‌شتگانشان می دانند و برای خود حق تعریف می کنند.  
 
سرهنگ خیلد‌ار اذعان داشت: دامگاه داران مدعی هستند که در این 6 ماه هزینه زیادی بابت خرید 6 تن گندم می پردازند و همچنین پرندگان نادر را شکار نمی کنند و این کارشکارچیان است.  
 
وی با اشاره به وجود 110 دامگاه در استان مازندران خاطر نشان کرد: طبق جلسه ای که با حضور MGOها و محیط زیست استان مازندران با دامگاه داران داشتیم به آنان هشدار دادیم در صورت تخلف و شکار پرندگان نادر یک روزه کلیه دامگاه های آنان را جمع آوری خواهیم کرد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکار چی
۱۴:۰۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۳
عالی .دامگاه داران قبل از همه چی از تمامی پرنده ها حفاظت میکنن. اون چیزی هم که شکار میکن به عنوان دست مزد هست
آخرین اخبار