نماینده ولی فقیه در استان یزد:

احساس مسئولیت در قبال دیگران از آموزه‌های انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: انقلاب اسلامی به ما خود باوری و اعتماد به نفس را آموخت و غرور و بخل و حسد را از میان برداشت، لذا احساس مسئولیت نسبت به دیگران و بی‌تفاوت نبودن به دیگران از دیگر آموزه‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد، مراسم پنجمین سالگرد تاسیس بنیاد نخبگان یزد ، با حضور رییس بنیاد نخبگان یزد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار یزد و جمعی از مسئولین استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه یزد برگزار شد.



آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، در این مراسم اظهار کرد: آنچه قرآن و انبیا توصیه کرده‌اند، مسئله حرکت به سوی کمال است و انسان باید دائما حرکت به سوی کمال داشته باشد. خدا در وجود انسان ودایع و استعدادهایی گذاشته که باید از آن استفاده کنیم، در غیر اینصورت کفران نعمت کرده ایم.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه انسان آیینه تمام نمای خداست، خاطر نشان کرد : انسان باید مظهر تمام اسمای الهی باشد.خدا قدرت مطلق است وما باید تلاش کنیم که قدرت خدایی را در خود به فعلیت برسانیم.



وی ادامه داد : دشمن از ابتدا روحیه حسادت ، بخل و تکبر را در وجودش پرورانده است و همیشه به خود نگاه کرده برای همین می‌خواهد مانع رسیدن دیگران به کمال بشود. آنها به دنبال انحصار طلبی هستند و مانع تراشی می‌کنند تا ملت ها به جایی نرسند.

آیت‌الله ناصری افزود: اگر انسان به دنبال تربیت خودش نباشد، همین صفات در او بروز خواهد کرد. انسان باید تلاش کند که اگر به نقطه‌ای رسید، مانع رسیدن دیگران نشود. اگر کسی خودش را ساخت و اخلاق را یاد گرفت، باید طالب و پیگیر رشد دیگران باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در خصوص نقش انقلاب اسلامی در آموزه‌های اخلاقی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به ما خود باوری و اعتماد به نفس را آموخت و غرور و بخل و حسد را از میان برداشت، لذا احساس مسئولیت نسبت به دیگران و بی‌تفاوت نبودن به دیگران از دیگر آموزه‌های انقلاب اسلامی است.




آیت‌الله ناصری همت پایین، احساس ناامیدی و به بن بست رسیدن و سست بودن در تصمیم گیری را از موانع رشد دانست.

وی کشف استعدادها در سنین پایین را مهم توصیف کرد و افزود: بچه‌ها را باید از سنین پایین استعداد یابی کرد و پرورش داد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه نخبگان باید نیاز امروز جامعه را بدانند و هدفمند عمل کنند، اظهار کرد:  باید ضرورت های کشور تشخیص داده شود تا بتوانیم مستقل عمل کنیم، تولید ملی داشته باشیم و به دیگران وابسته نباشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز در این مراسم با تبریک سالروز تاسیس بنیاد نخبگان یزد، گفت: اگر در بحث توسعه استان به جای ملاک قرار دادن محورهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، منابع انسانی را محور توسعه قرار دهیم، نخبگان بیشترین مسئولیت را در فرآیند توسعه استان بر عهده خواهند داشت و زمینه های لازم برای بهره گیری از این توان به وجود می آید.




وی آسیب های موجود در زمینه نخبگی را ارتباط کم نخبگان با مردم وجامعه دانست ویادآور شد: نخبگان با محدودیت ارتباط در جامعه روبرو هستند و به خاطر فضای علمی، کمتر وارد متن جامعه می‌شوند.

طالبی ادامه داد: استان یزد دومین استان مهاجر پذیر کشور است و سالانه تعداد زیادی از مهاجرین را که تحصیلات کمی دارند، در خود جای می دهد و در مقابل افراد تحصیلکرده بسیاری از استان مهاجرت می‌کنند.



معاون سیاسی و امنیتی استانداری افزود: برای رفع این آسیب باید حضور نخبگان در صحنه های سیاسی و اجتماعی بیشتر باشد تا نخبگان علاوه بر مسائل دانشگاهی و علمی، بتوانند در زمینه های اجتماعی و سیاسی هم حضور داشته باشند.

طالبی آسیب دیگر نخبگی را ضعف در مباحث علوم انسانی دانست وعنوان کرد : نخبگان استان یزد بیشتردر زمینه فنی و مهندسی فعال هستند و در زمینه علوم انسانی وضعیت مناسبی ندارند که البته این مشکل همه کشور است و در یزد نیز بیشتر نمود پیدا کرده است که امیدوارم با همکاری بیشتر آموزش وپرورش و بنیاد نخبگان یزد در بحث علوم انسانی،  این مسئله حل شود.

در پایان این جلسه از برگزیدگان کشوری پانزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی و المپیادهای علمی سال92 تجلیل و از یادمان پنجمین سالگرد تاسیس بنیاد نخبگان استان یزد رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار