رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران خبر داد

ارتباط 300 درصدی بیماری‌های ستون فقرات و "دیسک کمر" با ورزش صبحگاهی

کسانی‌که تمرینات کشتی در صبح می‌دهند، به دلیل بالا بودن فشار در "دیسک کمر "و جمع شدن آب در دیسک بعد از خواب، شانس پارگی این عضو و پارگی 80درصد بافت‌های دیگر در آن‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل، دکتر اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در حاشیه کنفرانس تازه‌های الکتروتراپی گفت: دستگاه تنفس (Tens) که برای کاهش درد عضلات به کار می‌رود، فقط در حیطه تخصصی فیزیوتراپ‌ها است و افراد دیگر بدون تجویز پزشک فیزیوتراپ، نمی‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین افرادی که وایت کت (یونیفرم) پزشکی ندارند، نمی‌توانند در مراکز درمانی و غیر درمانی الکتروتراپی انجام دهند.

وی تصریح کرد: تا ساعت 3 ابتدای روز(صبح) و ساعت پایانی روز (غروب) که خسته هستید، ورزش نکنید، زیرا بسیار آسیب زا است، به دلیل این‍که دیسک کمر در این زمان بسیار پرآب است و در مرحله خطر قرار دارد. ابتدا باید با قدم زدن آهسته، آب "دیسک کمر" را کاهش و این عضو را از حالت خطر خارج کنیم،  بعد به نرمش بپردازیم.

دکتر ابراهیمی در خصوص استفاده از تردمیل متذکر شد: تردمیل فشار زیادی به زانو و کمر وارد می‌کند و بیمارانی که مبتلا به کمر درد و زانو درد هستند، نباید از این دستگاه استفاده کنند و لازم است با راه رفتن و دویدن آرام به استخوان‌های کمر و زانو اکسیژن برسانند.

 برای استفاده از تردمیل، باید سرعت دستگاه با نقباضات عضله هماهنگ باشد. قبل از استفاده از تردمیل، باید ابتدا قدرت عضلات تقویت شده و توان فرد بالا رفته بعد از تردمیل استفاده کند. به همین دلیل عمده کسانی‌که از این دستگاه ورزشی استفاده می‌کنند، دچار زانو درد و کمر درد هستند، زیرا بدون آمادگی قبلی از تردمیل استفاده می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: آب درمانی حتی برای افردی‌که دچار اضافه وزن هستند، و یا حتی مبتلا به کمر دردند، زیاد توصیه نمی‌شود، زیرا عضلات در آب کاملا سست شده و بعد از بیرون آمدن از آب با همین عضلات ضعیف شده شروع به راه رفتن می‌کنند، و این عمل صدمات بسیار زیادی را به افراد وارد می‌آورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پارگی ، صدمات ، ضعیف ، وزن ، زانو ، کمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هیبت.طاهری.
۲۳:۱۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
برای.دیسک.کمر.چه.بایت.کرد
آخرین اخبار