ظریف در دیدار با عادل عبدالمهدی تاکید کرد

ضرورت پیگیری روند توسعه روابط ایران و عراق

وزیر امور خارجه در دیدار با عادل عبدالمهدی بر روابط و همکاری‌های بسیار خوب و همه‌‌جانبه ایران و عراق و ضرورت پیگیری روند توسعه این روابط در همه ابعاد و در راستای پیشرفت دو کشور همسایه و کل منطقه تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "عادل عبدالمهدی" معاون سابق رئیس‌جمهور عراق و یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی این کشور پیش از ظهر امروز سه‌شنبه(17دی ماه) با "محمدجواد ظریف" دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به حساسیت و خطیر بودن روند تحولات اخیر در منطقه بود از جمله مبارزه با تروریسم و افراط‌‌گرایی در سوریه و عراق، از اقدامات قاطعانه و دستاوردهای دولت عراق در مبارزه با تروریسم، همچنین تعقیب و بازداشت عوامل حمله تروریستی به اتباع ایرانی در این کشور قدردانی کرد.

وی افزود: به طور قطع مقابله با اقدامات تروریستی خواست همه آحاد ملت و طیف‌های مختلف سیاسی در عراق است و حمایت و مشارکت مردم و عشایر در کمک به ارتش عراق نشانگر همین امر است.

ظریف همچنین ضرورت حفظ انسجام و وحدت ملی و همکاری و تعامل بین طیف‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف در عراق را یادآور شد و افزود: مطمئن هستیم در سایه این انسجام و وحدت داخلی شاهد عبور کشور همسایه و مسلمان عراق از شرایط کنونی و تثبیت بیش از پیش ثبات و امنیت در این کشور خواهیم بود که این امر نقش مهمی در امنیت و ثبات کل منطقه دارد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره روابط و همکاری‌های بسیار خوب و همه‌‌جانبه ایران و عراق، بر ضرورت پیگیری روند توسعه این روابط در همه ابعاد و در راستای ثبات و امنیت و پیشرفت دو کشور همسایه و کل منطقه تاکید کرد.

عادل عبدالمهدی نیز در ابتدای این دیدار درگذشت مادر ظریف را به وی و خانواده‌‌اش تسلیت گفت و برای آن مرحومه غفران و مغفرت الهی را آرزو کرد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از تحولات اخیر در مقابل قاطع دولت این کشور در روند مبارزه با تروریسم، افراطی‌گرایی و تروریسم را پدیده شومی دانست مبارزه و ریشه‌کن کردن آن در گرو همکاری همه کشورهای منطقه است.

این مقام مسئول با اشاره به جنایات گروه‌های تروریستی در برخی از استان‌های عراق و صلب آرامش و آسایش از مردم تاکید کرد خوشبختانه بسیاری از مردم از عشایر تاکید کرد: خوشبختانه بسیاری از مردم از عشایر که از ناامنی و اقدامات خشونت‌بار در این منطقه صدمه دیدند برای مبارزه با تروریست‌ها به کمک ارتش عراق آمدند.

عادل عبدالمهدی همچنین از همکاری بین کشورهای موثر در منطقه به خصوص ایران، عراق و ترکیه را برای مبارزه با تروریسم در منطقه حائز اهمیت دانست و ضرورت تداوم و تقویت رایزنی‌ها بین مسئولین سه کشور را خواستار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سابق ، رئیس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار