یادداشت/

"استراو" قهرمان به چالش کشیدن برنامه هسته‌ای ایران

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مهاجر اصفهان، در یادداشتی نوشت: یادمان نرفته که جک استراو در اعترافی می‌گوید "من قهرمان به چالش کشیدن برنامه هسته‌ای ایران هستم." حالا این فرش قرمزی که برای این‌ها پهن کرده‌اید، بوی خون شهیدان دانشمند و مجاهد ایران را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "محمد معمارباشی" دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مهاجر اصفهان، در یادداشت خود نوشت: در حالی شاهد حضور هیئت‌های پارلمانی در ایران هستیم که آن‌ها در راستای عدم اعتمادسازی قدم برمی‌دارند که عدم دعوت ایران برای حضور در نشست ژنو 2 یکی از این موارد است. اما سوال اینجاست، هیئت‌های اروپایی چرا باید به ایران بیایند؟ آیا برای توسعه روابط است؟ اگر جواب این سوال "بلی" است، پس چرا باید با سران فتنه ملاقات کنند! و اگر جوابش خیر است پس چرا وارد ایران می‌شوند؟

حال که ورود هیئت‌های اروپایی به ایران زیاد شده است و آن‌ها ما را به مهمان‌نوازی می‌شناسند باید به آن‌ها بگوییم ایرانیان قبل از اینکه مهمان‌نواز باشند استکبارستیزند.

چرا هیئت انگلیسی به ایران می‌آید که در رأس آن هم حضور کسی مثل جک استراو ما را یاد دو سال تعلیق هسته‌ای می‌اندازد. یادتان نرفته که خود جک استراو در اعترافی می‌گوید "من قهرمان به چالش کشیدن برنامه هسته‌ای ایران هستم." حالا این فرش قرمزی که برای این‌ها پهن کرده‌اید، بوی خون شهیدان دانشمند و مجاهد ایران را می‌دهد.

خطاب به مسئولان گروه دوستی پارلمان ایران و انگلیس می‌گوییم چرا یادتان می‌رود؟! مگر غیر از این است که اگر می‌خواهیم در سیاست سرمان کلاه نرود باید تاریخ بخوانیم؟! پیشنهاد می‌کنم بروید و تاریخ بخوانید! بگذارید کمی از تاریخ را برای شما یادآوری کنم: نقش محوری آن‌ها در فتنه سال 88 یادمان نرفته، تحمیل پروتکل‌های الحاقی، تحریم‌ها و قطعنامه‌های متعدد و ظالمانه و غیر انسانی، نقش اصلی در تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای، و اگر بخواهیم به گذشته نگاه کنیم و جنایت‌های آن‌ها را برشماریم کتابی می‌شود. جنایات و توطئه‌های انگلیس را نه یادمان می‌رود و نه آن‌ها را می‌بخشیم. کمی تاریخ بخوانید!

چرا قبل از ورود این هیئت انگلیسی یکی از تئوریسین‌های جریان نفاق می‌گوید "جک استراو می‌تواند و باید نقش پیمان‌کار ایران در مذاکرات هسته‌ای را به عهده بگیرد. ورود این هیئت پس از این گفته بسیار می‌تواند جای تأمل داشته باشد.

"عباسعلی منصوری" رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و انگلیس و عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی می‌گوید "این سفرها سود زیادی برای ما دارد."، باید به ایشان عرض کنم که واقعاً اگر هدف توسعه روابط و برقراری ارتباط دیپلماسی باشد شاید برای کشورهای اروپایی بد نباشد اما بعید می‌دانم برای ما توفیقی حاصل شود.
 
اما خطاب به شخص جک استراو می‌گویم  اعترافات شما در بی‌بی‌سی فارسی و اینگونه اظهارنظرها در رسانه‌ها برای ما دیگر رنگی ندارد و دست شما و امثال شما برای ایرانیان و دانشجویان بصیر رو شده است و اعترافات شما مانند فریب‌های شیطان است که می‌خواهد بد را خوب جلوه بدهد و جایی در دل باز کند. انگلیس هرگز نمی‌تواند با اعترافات خودش مردم با بصیرت ایران را فریب دهد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار