در جلسه مشترک اعضای شورای شهر با نمایندگان مجلس تصویب شد؛

تشکیل کمیته مشترک 5 نماینده مجلس با 5 نماینده شورای شهر برای پیگیری مشکلات تهران

جلسه مشترک امروز مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران تشکیل کمیته 10 نفره مشترک نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر را برای 15 روز تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در راستای جلسات مشترک نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای شهر تهران که در ابتدای فعالیت آنها در شورای شهر مقرر شده بود، امروز نمایندگان مجلس به ساختمان شورای شهر رفتند و مباحث مدیریت شهری را به چالش کشیدند.  
 
پیرهادی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبر نگاران، در تشریح مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: جلسه مشترک امروز اعضای شورای شهر با نمایندگان مجلس، جلسه بسیار مفیدی بود که طی آن مسایل مشترک مجلس و شورا پیرامون مدیریت شهری بررسی و به چالش کشیده شد.
 
وی ادامه داد: از جمله مباحث اصلی مطرح شده در این نشست‌ بررسی راهکارهای اساسی برای مقابله با آلودگی هوا و همچنین مباحث کلیدی پیرامون حمل و نقل عمومی، مترو و نیز مسایل و برنامه‌های مجلس و نمایندگان شورا بود.
 
وی افزود: همچنین در نشست امروز بحث انتقال پایتخت و آسیب‌های اجتماعی در تهران نیز به صورت کلی مطرح شد و تصمیم بر آن شد و برای عملیاتی کردن مباحث کمیته مشترکی متشکل از پنج نماینده مجلس و پنج نماینده از شورای شهر برای مدت 15 روز تشکیل شود و مشکلات اساسی تهران به صورت ریزبینانه‌تر مورد ارزیابی و بررسی قرا گیرد و به تبع آن ارائه راهکارها صورت پذیرد.
 
ابوالفضل قناعتی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران،‌ در خصوص این جلسه مشترک بیان داشت: این جلسات مشترک از سه ماه گذشته و با هدف تحقق مطالبات شهر تهران از طریق مجلس و همچنین پیگیری مباحث مربوط به تهران در شورا تشکیل شده و امروز نیز در همین راستا نمایندگان مجلس به شورای شهر آمدند.      
    
وی ادامه داد: موضوعات مهمی در جلسه امروز از سوی نمایندگان مجلس و شورای شهر مطرح شد که عمده‌ترین مشکلات گریبانگیر تهران با محوریت آلودگی هوا، آلودگی صوتی، زیرساخت‌های ترافیکی و نیز موضوعات فرهنگی و اجتماعی را به بحث گذاشت.
 
وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد در مباحث تخصصی کمیسیون‌های مربوطه ‌در شورای شهر و مجلس ارتباط نزدیک‌تری با یکدیگر داشته و برای مثال در بررسی مباحث حمل و نقل یکی از نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نیز در مجلس حضور داشته باشد و در مباحث مشابه نیز به‌همین‌ صورت و یا بالعکس همکاری‌های دوجانبه صورت پذیرد.   
 
گفتنی‌ا‌ست: در این جلسه مشترک 25 نفر از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران و 25 نفر از مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، مجلس ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار