آزمایش تسلیحات بیولوژیکی ارتش آمریکا در دهه 60 در جزیره اوکیناوا

گزارش‌های منتشر شده در روز یکشنبه حاکی است ارتش آمریکا در اوایل دهه 60 در جزیره اوکیناوا در ژاپن تسلیحات بیولوژیکی خود را آزمایش کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، بر اساس این گزارش، انجام این آزمایشات می‌توانست برای کشت برنج مضر باشد.

خبرگزاری کیودو به نقل از اسناد ارتش آمریکا اعلام کرد این آزمایشات همچنین در خاک خود آمریکا و تایوان نیز انجام شده بودند.

در این گزارش همچنین آمده است: به نظر می‌رسد آمریکا ، چین و جنوب شرق آسیا را برای توسعه چنین موادی که برای مزارع مضر است، در نظر داشت.

خبرگزاری کیودو با اشاره به این اسناد اعلام کرد در آزمایشات انجام شده، دست کم دهها بار بین سال های 1961 و 1962 ، قارچ بلاست برنج در مزارع برنج منتشر شد و اطلاعات به دست آمده نیز از چگونگی تأثیر قارچ بلاست برنج بر تولید این محصول حکایت دارد.

بیماری قارچ بلاست برنج به رشد گیاه برنج آسیب می‌زند و بدین ترتیب این محصول را تهدید می‌کند.

تخمین زده می شود بیماری قارچ بلاست برنج - که گفته می شود در 85 کشور منتشر شد - سالانه سبب نابودی برنج مورد نیاز برای 60 میلیون نفر شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری کیودو، دولت آمریکا در سال 1969 تصمیم گرفت انجام آزمایشات تسلیحات بیولوژیکی خود را لغو کند.

در سال 1975، یک کنوانسیون بین المللی علیه تولید و در اختیار داشتن تسلیحات بیولوژیکی اجرا شد.

جزیره اوکیناوا تا سال 1972 تحت حاکمیت آمریکا پس از جنگ جهانی دوم قرار داشت.دولت آمریکا پیشتر اطلاعاتی را درباره انجام آزمایشات تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی در دریا و زمین در برخی مناطق از جمله پورتوریکو ، هاوایی و یوتا فاش کرد.

در اسنادی که خبرگزاری کیودو به آنها دست یافته است، آمده است مکان های انجام آزمایشات شامل ناگو و شوری - که هر دوی این مکان ها در اوکیناوا قرار دارند - بوده است اما هنوز مشخص نیست ایا این آزمایشات در چارچوب تعهدات پایگاه‌های آمریکا در اوکیناوا انجام شده اند یا نه.

بر اساس این اسناد، در آزمایشات زمینی، ارتش  از یک توپ کوچک به منظور منتشر کردن این مواد در سراسر زمین ها و مزارع در اوکیناوا و تایوان استفاده کرد ، و دوز این مواد را در مسافت‌های متفاوت و تأثیر آنها را بر تولید برنج اندازه گیری و بررسی کرد.

در سندی جداگانه آمده است آزمایشات زمینی بر روی برنج و گندم در چندین مکان در غرب میانه و جنوب آمریکا و در جزیره اوکیناوا تا حدودی در جمع آوری اطلاعات مفید ، موفقیت آمیز بودند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار