در نشست رسانه‌ای سی و دومین جشنواره بین‌المللی‌ تئاتر فجر؛

خبرنگاران از پاسخ‌های دبیر جشنواره قانع نشدند/ قادر آشنا از مدیران خود دفاع می‌کند

قادر آشنا دبیر جشنواره تئاتر فجر با حضور در جمع خبرنگاران از پس سوالات آن‌ها برنیامد.

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران نشست خبری سی و دومین جشنواره بین‌المللی‌ تئاتر فجر صبح امروز با حضور قادر آشنا دبیر جشنواره، مهدی ‌شفیعی دبیر اجرایی، اتابک نادری مدیر تالارها، وحید لک دبیر استانی، الوند دبیر نظارت و ارزشیابی ، ایوب آقا‌خانی دبیر رادیو و تئاتر در تالار کنفرانس مجموعه تئاتر برگزار شد.   
 
قادر آشنا دبیر‌سی و دومین جشنواره بین ا‌لمللی تئاتر فجر ابتدا‌ضمن سلام و درود به شهدا و سپاس گذاری از کسانی که برای تئاتر زحمت کشیدند عنوان کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی بی بدیل و منحصر به فرد به بود که امام آمد و الگوی حکومتی ارائه داد که مبانی آن تفکر سیاسی شیعه بود.   
 
وی ادامه داد: ما همه تلاش می کنیم تا انقلاب بزرگ کشورمان را پاس داریم و برگزاری جشنواره تئاتر فجر هم به بهانه پیروزی انقلاب اسلامی است.   
 
آشنا تصریح کرد: هنرمندان تئاتر مبنا‌یشان فکر و اندیشه است و جایی که فکر و اندیشه باشد به طور حتم چالش نیز وجود دارد.
 
وی افزود: تلاش ما این بوده که جشنواره پویا و منطقی برگزار شود و آماده‌ایم تا در پایان جشنواره نقدها و اشکالات را بشنویم البته در جلسه امروز نقاط قوت را خواهیم گفت.
 
آشنا گزارشی از عملکرد جشنواره داد و گفت: به طور کل 129 نمایش در‌جشنو‌اره برگزیده شده که 114 اثر ایرانی و 15 اثر آن خارجی است. البته 100 اثر هم مربوط به بخش صحنه ای و 29 نمایش مربوط به بخش خیابانی است.   
 
وی بیان کرد: امسال 6 استان میزبان بخش منطقه‌ای جشنواره خواهد بود و سعی کردیم گروههای نمایشی استانها نیز در جشنواره حضور داشته باشند.   
 
آشنا با اشاره به بخش بین ا‌لملل بیان کرد: کشورهای کره جنوبی، آلمان ، نروژ ، اسپانیا، مجارستان از گروههای بین ا‌لمللی‌ هستند که در جشنواره امسال حضور دارند.   
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تغییر مدیر‌یت‌ها در جشنواره امسال بر اساس گزارشهایی که برخی سایتها ارائه دادند، بیان کرد: ‌من خود را وقف کردم و هر جایی که از من بخواهند که کار کنم وظیفه ام را به درستی انجام خواهم داد و حضورم در تئاتر به دلیل آن است که تئاتر برایم اصالت دارد.   
 
آشنا در خصوص حمایت های قبلی خود از دبیر سابق جشنواره عنوان کرد: اساسا هر جا که کار کنم از مد‌یرانم دفاع خواهم کرد تا مدیران بدون دغدغه کارها را انجام دهند من شانی جز این ندارم که در قبال و‌ظایفم کارم را انجام دهم.  

آشنا به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه اسماعیل عالی‌زاد دبیر سابق جشنواره‌ی فجر چه کسی است پاسخی نداد و درخصوص اجراهای گروه‌ها گفت: 12 کار از گروه‌های نمایشی از جشنواره سال پیش به اجرای عمومی رسیده و از این 12 اجرا کارهای فوق‌العاده‌ای اجرای عمومی شده است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون عمل می‌کنیم و هیچ مشکلی در جشنواره امسال به وجود نخواهد آمد چرا که جشنواره به صورت پویا پیش خواهد رفت.

آشنا با اشاره به جشنواره سال گذشته عنوان کرد: من اولین کسی بودم که نسبت به جشنواره سال پیش انتقاد کردم چرا که جشنواره گذشته دچار مشکلاتی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از زمانی که من وارد مرکز هنرهای نمایشی شدم تحت فشار هیچ کس کاری انجام ندادم و نسبت به تصمیماتم قاطعانه عمل کردم.

مهدی شفیعی دبیر اجرایی سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با ارائه گزارشی از روی جدول آماده شده بیان کرد: امسال دو تماشاخانه "آو" و... اعلام همکاری کردند و من خوشحالم که این دو تماشاخانه که مربوط به بخش خصوصی‌ست در جشنواره امسال حضور دارند.

وی ادامه داد: در بخش‌هایی از جشنواره مشکلاتی وجود داشت که ما مجدد کارها را بازبینی کردیم و از نظر کیفی آنها را برای جشنواره انتخاب کردیم.

شفیعی تصریح کرد: همزمان با برگزاری جشنواره کارگاه‌های آموزشی نیز با حضور اساتید حرفه‌ای برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر آنکه چرا از تالار مولوی در جشنواره استفاده نشده، عنوان کرد: ما اولین تالاری که برای اجراها درخواست دادیم تالار مولوی بود اما این تالار از لحاظ کابل‌های برق دچار مشکل بود و مدیر آن اعلام کرد که بودجه‌ای برای تعمیر آنها نداریم بنابراین تالار مولوی از نظر امنیت برای گروه‌های اجرایی مناسب نبود.

گفتنی است نشست رسانه‌ای سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با سوألات مکرر خبرنگاران درخصوص تغییراتی که به تازگی در جشنواره رخ داده همراه بود اما قادر آشنا دبیر جدید جشنواره دیگر قادر به پاسخ‌گویی نبود البته پاسخ‌هایی‌ام که در این مورد داد خبرنگاران را قانع نکرد. همچنین گزارشی که دبیر جشنواره و دبیر اجرایی از جشنواره امسال دادند از روی جدول تنظیم شده بود و درخصوص بزرگ‌داشت‌ها در مراسم افتتاحیه و اختتامیه صحبتی نکردند.

انتهای پیام/ اس



خبر در حال تکمیل است...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.