کاهش حمايت دموکرات‌ها از لایحه تحريم ايران/ فقط دو نفر از 27 حامی جدید این طرح دموکرات هستند

حمایت دموکرات ها از طرح تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای آمریکا به تدریج کاهش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تینک پراگرس، طرح تحریم ایران که در ابتدا به عنوان طرحی دو حزبی در سنا ارائه شد، به تدریج به طرح مخصوص جمهوری خواهان تبدیل شده است. فقط دو نفر از 27 حامی جدید این طرح دموکرات هستند.

ماه گذشته ، سناتور رابرت منندز و سناتور مارک کرک طرح جدیدی را که هدفش تصویب تحریم های جدید علیه ایران است ، ارائه کردند. این دو سناتور  و متحدانشان این طرح را طرحی دو حزبی معرفی کردند ، چرا که از 26 سناتور امضا کننده آن ، 13 نفر دموکرات بودند. سناتور کرک آن زمان گفت:« این یک طرح دوحزبی مسئولانه است و من از رهبر اکثریت سنا می خواهم فرصت رای دادن به آن را فراهم کند.»

اما در حالی که این طرح هم اکنون 53 حامی دارد ، حمایت و مخالفت با آن حالت حزبی به خود گرفته و اختلافات ایدئولوژیک به وجود آمده است. دموکرات‌ها برای امضای این طرح هجوم نیاوردند و فقط دو نفر از 27حامی جدید طرح دموکرات هستند. و آنهایی نیز که حمایت کرده اند، به نظر نمی رسد خیلی اشتیاق به این کار داشته باشند. کاخ سفید از زمان انعقاد توافقنامه ژنو از کنگره خواسته است که تحریم جدید علیه ایران تصویب نکند چرا که معتقد است چنین حرکتی توافق نهایی هسته ای با ایران را به مخاطره می اندازد.

رؤسای ده کمیته سنا نیز که همگی دموکرات هستند، از طرح کرک - منندز انتقاد کرده و از هری رید رهبر اکثریت سنا خواسته اند مانع مطرح شدن این طرح در صحن مجلس برای رای گیری شود. 

نشانه دیگر کاهش حمایت دموکرات ها از تحریم های جدید ، انتشار بیانیه شورای ملی یهودیان دموکرات است که صراحتاً از طرح کرک - منندز حمایت یا با آن مخالفت نکرده است اما گفته است که «باید کنگره را تشویق کنیم با اقدام به موقع، از ابتکار عمل سیاست خارجی باراک اوباما حمایت کند.»

استیفن مایلز مسئول هماهنگی گروه «پیروزی بدون جنگ» به پایگاه اینترنتی «تینک پراگرس» گفت:«  به نظر من ، واکنش ها به طرح کرک - منندز منفی است و ائتلاف ما به کسانی توجه می کند که از دیپلماسی حمایت می کنند.»

ربکا گریفین از مرکز «اقدام صلح» می گوید:« بسیاری از دموکرات ها درک می‌کنند که تصویب تحریم های جدید در این برهه حساس ما را به سمت جنگ سوق خواهد داد. آنها می‌خواهند فضای لازم سیاسی را در اختیار رئیس جمهور قرار دهند تا نگرانی‌ها درباره برنامه هسته ای ایران به بهترین شکل حل و فصل شود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار