سرپناه موقت دولت برای آوارگان سوری

دولت سوریه برای مردمی که در نتیجه خشونت شورشیان آواره شده‌اند، ده‌ها سرپناه موقت فراهم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی‌وی، دولت سوریه برای مردمی که در نتیجه خشونت شورشیان مورد حمایت خارجی در این کشور عربی آواره شده‌اند، ده‌ها سرپناه موقت فراهم  کرده است.

 در حال حاضر بسیاری از مدارس، مراکز فرهنگی و اماکن عمومی از آوارگان در سراسر سوریه میزبانی می‌کنند و دولت با همکاری سازمان‌های بشردوستانه  اقلام مورد نیازشان را فراهم می‌کند.

"آمنه الوان"، یک زن آواره سوری گفت : « ما مجبور به ترک خانه‌مان شدیم چون گروه‌های مسلح من و فرزندانم را  صرفا به دلیل این که پسرم در ارتش خدمت می‌کند، تهدید کردند. ما آواره شدیم. آن‌ها اینجا به ما غذا و پتو و دارو دادند.»

برخلاف آن دسته از آوارگانی که در داخل کشور اسکان  داده شده‌اند، پناهجویانی که این کشور جنگ زده را ترک کردند در شرایط سختی زندگی می‌کنند . این درحالی است که هوای سرد زمستان این وضعیت را سخت‌تر کرده است.

"عماد محجوب"،رئیس امور اسکان پناهجویان گفت: « شرایطی که پناهجویان داخلی دارند با شرایط  پناهجویان در خارج کشور بسیار متفاوت است. پناهجویان در خارج کشورمان در هوای سرد زمستان و  بارش باران و برف در اردوگاه‌ها و چادرها زندگی می‌کنند. این درحالی است که در این‌جا اتاق و وسایل گرمازا وجود دارد. ما هر آن‌چه که آن‌ها نیاز دارند، در اختیارشان قرار می‌دهیم.»

سازمان ملل در دسامبر ۲۰۱۳ میلادی درباره شرایط آوارگان سوری که در  کشورهای همسایه با  هوای سرد زمستان  دست و پنجه نرم می‌کنند، ابراز نگرانی کرد.

بنابر آخرین آمارها، تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی حدود 400میلیون و 100سوری به  عنوان پناهجو در لبنان، اردن، ترکیه، عراق و مصر  زندگی خواهند کرد.  درحال حاضر حدود 2 میلیون و ۴۰۰ هزار  پناهجو در کشورهای همسایه سکونت دارند.

سوريه از مارس ۲۰۱۱ ميلادي صحنه ناآرامي بوده است. بنابر گزارش‌‌ها حاکي از آن است که قدرت‌هاي غربي و متحدان‌شان در منطقه به ويژه کشورهاي قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شورشيان فعال در خاک سوريه حمايت مي‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار