کرج/

صیانت از جنگلها مهمترین برنامه منابع طبیعی و آبخیزداری استان

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز برنامه های محوری اين اداره كل در استان را پیشگیری ، حفاظت و صیانت از عرصه های ملی ،اقتصادی کردن پروژه های منابع طبیعی با جلب سر مایه گذاری های مردمی ،-توسعه جنگل کاری و عملیات آبخیزداری ،اجرای پروژهای مشارکتی بین المللي(ترسیب کربن)، اجرای طرح کاداستر و اخذ سند اراضی ملی و اصلاح هندسی نقشه ها،جلب مشارکت مردم و دستگاه هها در زمینه حفاظت ، توسعه بهره برداری آن برشمرد .

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرج،   

 حسین میر رجبی در نشست هفتگی هم اندیشی این اداره کل افزود:باید طرح های مرتعداری به تشکل های مردمی واگذار شود .

وي خواستار جدي گرفتن بحث تغیر اقلیم ، پایش جنگل ها و مراتع شد.

دکتر تقی شامخی استاد دانشگاه تهران نیز  در این نشست با اشاره به وضعیت طبیعی و جاذبه های استان البرز معرفی منابع طبیعی ایستگاه تحقیقاتی سیراچال و توده درخت توس در شهرستانک  كرج را بسیار با اهمیت خواند.

وی  افزود: بايد به بحث جمعيت ثابت و متغير و حضور انسانی در منابع طبيعي  استان  البرز  پرنگ ترپرداخته شود .

در ادامه رئیس انجمن جنگل بانی ایران  با اشاره به اینکه یکی از اهداف انجمن نزدیک کردن آموزش و پژوهش و اجرا است خاطر نشان کرد: انجمن جنگلبانی ایران خوشبختانه از اعضای مختلف علمی واجرایی تشکیل شده است که از جمله نقاط قوت آن به شمار می رود.

دکتر کیا دلیری با بيان اينكه تمام بحث و نیت اين انجمن کمک به بخش اجرا است افزود تغییر نگاه دربخش های اجرايي، آموزشي وپژوهشي به موضوع اساسی منابع طبیعی بسيار مهم است .

 استان البرز با مساحت517هزارهکتار با در بر داشتن 4هزارو 180هکتارمساحت جنگلی،370هزار هکتار مرتع و 51هزار هکتار بیابان از جمله مناطق برخوردار کشور به لحاظ برخورداری از عرصه های متنوع منابع طبیعی است ./س

   

 

برچسب ها: جنگل ، صیانت ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.