رابطه‌هاي پنهان حميد سهيلي در شبکه مستند

مجموعه «رابطه‌هاي پنهان» كه با هدف به تصوير كشيدن مفاهيم و آيين‌هاي ارزشمند ايراني كه در فرهنگ ما عجين شده‌اند، در شبكه مستند توليد شده است، از شنبه، 28 دي ماه به روي آنتن مي‌رود.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، اين مجموعه را حميد سهيلي كارگرداني كرده است. سه قسمت ابتدايي اين مجموعه كه از شنبه هر شب ساعت 23 به روي آنتن مي‌رود که روند تحولات و معماري شهر اصفهان را به تصوير مي‌كشد.
 
بر اساس این گزارش،‌قسمت اول با نام «تولد شهر» به روند شكل‌گيري شهر اصفهان و معماري آن از آغاز تا دوران صفويه، مي‌پردازد.
 
قسمت دوم يعني «اصفهان؛ شهر انعكاس‎ها» درباره سنت‌هاي گذشته است كه در دوره صفويه بلوغ و بروز مي‌يابند و سومين قسمت با نام «اصفهان؛ بعد از صفويه» نيز اشاره به مجموعه آثاري دارد كه از دوره قاجار تا به امروز شكل گرفته‌اند و به اين نكته توجه دارد كه چگونه تحت تاثير معماري غربي، نقوش سنتي و معماري ايراني به فراموشي سپرده مي‌شوند.
 
«رابطه‌هاي پنهان» حاصل سال‌ها تحقيق و پژوهش و ماه‌ها تصويربرداري‌ست تا در نهايت موضوعات گوناگون آن در كنار هم جمع شده‌اند؛ به طور مثال تصاوير قسمت اول كه درباره شكل‌گيري اصفهان است، تماما در فصل بهار ضبط شده‌اند. همچنين فصل تابستان براي ضبط قسمت دوم كه دوران اوج و باروري هنر اصفهان را نشان مي دهد، انتخاب  شده و براي قسمت سوم نيز از تصاوير فصل زمستان استفاده شده تا افول اين هنر را نشان داده شود.
 
گفتنی است، «رابطه هاي پنهان» هر شب ساعت 23 از شبكه مستند پخش مي‌شود.

انتهای پیام/ص


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.