جزئیاتی از حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری

علت مرگ دو خانم جوان از زبان سخنگوی آتش نشانی

روز گذشته در عملیات نجات افراد محبوس شده در آتش سوزی خیابان جمهوری مشکل فنی قطعات کامپیوتری و مکانیکی نردبان هیدرولیکی علت باز نشدن نردبان شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره جزئیات عملیات اطفاء حریق ساختمان 5 طبقه در جمهوری به خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: در ساعت 11:30 دقیقه پس از اطلاع از حریق بلافاصله اولین ایستگاه آتش نشانی پس از سه دقیقه به محل آتش سوزی رسیده بود و پس از مشاهده گستردگی حریق چند ایستگاه آتش نشانی، تشک نجات و دو نردبان هیدرولیکی نیز سریعا در محل حاضر شدند.
 
جلال ملکی افزود: در لحظات اولیه حضور آتش نشانان 2 خانم خود را از پنجره آویزان کرده بودند و بدون توجه به هشدارها و تذکر آتش نشانان قصد پرتاب کردن خود به پایین را داشتند.
 
وی ادامه داد: در این حین یکی از نردبان‌های هیدرولیکی در پایین ساختمان مستقر و جک نردبان زده شد اما متاسفانه به دلیل اشکال فنی در قطعات کامپیوتری دستگاه پله‌های نردبان باز نشد.
 
وی افزود: یک یا دو دقیقه زمان باز شدن پله‌ها و استقرار نردبان طول می‌کشد که در همین زمان کوتاه یکی از خانم‌ها به علت عجله خود را به پایین پرتاب و نفر دوم نیز تا باز شدن نردبان هیدرولیکی دوم خود را به پایین انداخت اما پس از استقرار نردبان 5 تن از محبوس شدگان  در ساختمان با همین نردبان از محل آتش سوزی خارج شدند.
 
به گفته این مقام مسئول در آتش نشانی برای باز شدن تشک نجات مکان وسیعی لازم است و همچنین دو دستگاه دمنده برای باد کردن تشک زمان یک الی 2 دقیقه‌ای نیاز دارند که در استاندار جهانی نیز همین مدت زمان لحاظ شده است.
 
ملکی، اذعان کرد: استرس، عجله، هول شدن خانم‌ها و گوش نکردن به توصیه‌های آتش نشانان عواملی بود که متاسفانه مرگ دلخراش این دو خانم را رقم زد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار