حجت‌الاسلام و المسلمین علوی در جمع خبرنگاران:

ترور دیپلمات ایرانی نشانگر خشم عناصر بی‌هویت دنیا در مقابل موفقیت‌های دیپلماسی ایران است

وزیر اطلاعات گفت: در عرصه دیپلماتیک موفقیت‌های بسیاری داشته‌ایم که همگی آن‌ها از موضع عزت و سربلندی به دست آمده و احساس حقارت دشمنان ایران عامل شهادت دیپلمات کشورمان در یمن است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگارن، "حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی" وزیر اطلاعات کشورمان در حاشیه مراسم تشییع پیکر ابوالقاسم اسدی دیپلمات شهید کشورمان که چند روز پیش در یمن طی یک اقدام تروریستی به شهادت رسید گفت: در عرصه دیپلماتیک موفقیت‌های بسیاری داشته‌ایم که همگی آن‌ها از موضع عزت و سربلندی به دست آمده است.  
 
وی تصریح کرد: به موازات موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران کسانی هستند که قصد رقابت با کشورمان را دارند به همین خاطر هر پیروزی برای ما یک شکست برای آن‌ها به حساب می‌آید و به همین خاطر به دشمنان ما احساس حقارت دست داده است، بنابراین موفقیت‌های ما را نمی‌توانند تحمل کنند و عقده خود را با ترور دیپلمات‌های کشورمان خالی می‌کنند.  
 
وزیر اطلاعات بیان داشت: این حرکات تروریستی مزبوحانه تاثیری در اراده جمهوری اسلامی ایران ندارد.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین علوی اظهار داشت: اگر گروه‌های تکفیری را به عنوان عامل تمامی این اتفاقات به حساب بیاوریم اشتباه است چرا که گروه‌های تکفیری کوچک‌تر از آن هستند که در برابر جمهوری اسلامی ایران عرض اندام کنند.
 
وی افزود: عقبه این اقدامات تروریستی قدرت‌هایی هستند که احساس می‌کنند موفقیت کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی باعث شکست‌های پیاپی‌شان شده و از آنجا که شکست در عرصه دیپلماسی را نمی‌توانند جبران کنند ناچار به انجام جنایت و حرکات‌های تروریستی برای جبران شکست‌هایشان می‌شوند.  

وزیر اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته شاهد اینگونه اقدامات تروریستی در لبنان و هم اکنون در یمن و در نقاط دیگر به گونه‌هایی متفاوت هستیم که نشان دهنده خشم عناصر بی‌هویت در دنیا در مقابل موفقیت‌های دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید است، چرا که دولت با تدبیر از سر عزت همراه با حکمت در جهت مصلحت جمهوری اسلامی ایران کار‌ها را به پیش می‌برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عرصه ، دیپلماتیک ، موفقیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار